Misshandlade sporthojare

Status
Ej öppen för fler svar.
Hazel skrev:
Jag lägger ingen värdering i det, har inget emot invandrare men gillar inte folk som är svin oavsett härkomst.

Jag håller med dig... Idioter som slåss ska sitta inne oavsett...

Men återigen är det ursprung och inte socialgrupp som folk ska göra sig lustiga över. Skratta igenkännande:
- nysvenskar?
- Javisst, hehe, självklart sickan!
- åh fan, varför är jag inte överraskad...! höhö
- Dom(tm) är ju som de är, ut med packet!
- Ja, fan, nakcskåt!

75% av alla helsvenska ungar har eget rum. 75% av alla "nysvenska" ungar har det inte.
- Vilka tror ni är mest benägna att hänga på stan?
....och vilka ställer till mest problem? De som umgås hemma hos varandra(i de egna pojk/flickrummen) med föräldrars uppsikt då och då och många gånger service eller de som är hänvisade att umgås på stan!?

korvgubbe skrev:
Så länge det bara är ett fåtal förunnat att se orsakssamband är det inte värt att ödsla sin energi.

Grejen är ju folk resonenar på sitt grovhuggna, klumpiga sätt att om nu invandrare är överrepresenterade vad händer då om man minskar invandringen? Bara för att man säger att man kan se orsakssamband behöver det ju inte betyda att man kan det. För övrigt brinner jag inte av lust att diskutera detta, kunde dock inte hålla käft... :D

korvgubbe skrev:
Jag håller med dig... Idioter som slåss ska sitta inne oavsett... Men återigen är det ursprung och inte socialgrupp som folk ska göra sig lustiga över. Skratta igenkännande:
- nysvenskar?
- Javisst, hehe, självklart sickan!
- åh fan, varför är jag inte överraskad...! höhö
- Dom(tm) är ju som de är, ut med packet!
- Ja, fan, nakcskåt!

Håller med Korvgubbe, det är jäkligt synd men det är nog tyvärr bara så som de flestas intryck av många invandrare är. Fel eller ej så är det naturligtvis ett problem och i mångt och mycket ett samhällsproblem, men som i alla andra fall är det ju ändå upp till individen att försöka sköta sig även om det finns makrofaktorer som är till deras nackdel. Jag skulle ändå tro att en hel del av de som kommer till Sverige har en bättre levnadsstandard och bättre levnadsvillkor än vad de hade i sitt hemland på grund av fattigdom, krig och övriga missförhållanden.

Det hade varit glädjande trots allt att se en något större andel som faktiskt kan vara tacksamma för det stöd de får i Sverige och inte ställa till det för sina kommande landsmän och alla de som sköter sig.

Jag inser att detta är ett evighetsämne och det kanske inte är rätt forum men ändå...

Avslutningsvis vill jag säga att jag har träffat massor av superhyggliga invandrare men jag tycker inte heller att det är så konstigt att folk får en taskig inställning till invandrare i allmänhet när det är så många som missköter sig, oavsett anledning och förhållanden. Som sagt, de drar ju en stor grupp människor i smutsen när de beter sig illa....

Hazel skrev:
Håller med Korvgubbe, det är jäkligt synd men det är nog tyvärr bara så som de flestas intryck av många invandrare är. Fel eller ej så är det naturligtvis ett problem och i mångt och mycket ett samhällsproblem, men som i alla andra fall är det ju ändå upp till individen att försöka sköta sig även om det finns makrofaktorer som är till deras nackdel. Jag skulle ändå tro att en hel del av de som kommer till Sverige har en bättre levnadsstandard och bättre levnadsvillkor än vad de hade i sitt hemland på grund av fattigdom, krig och övriga missförhållanden.

Det hade varit glädjande trots allt att se en något större andel som faktiskt kan vara tacksamma för det stöd de får i Sverige och inte ställa till det för sina kommande landsmän och alla de som sköter sig.

Jag inser att detta är ett evighetsämne och det kanske inte är rätt forum men ändå...

Avslutningsvis vill jag säga att jag har träffat massor av superhyggliga invandrare men jag tycker inte heller att det är så konstigt att folk får en taskig inställning till invandrare i allmänhet när det är så många som missköter sig, oavsett anledning och förhållanden. Som sagt, de drar ju en stor grupp människor i smutsen när de beter sig illa....
Fan, nu fick jag en taskig inställning till dig!

Bingo skrev:
Fan, nu fick jag en taskig inställning till dig!

Varför då? Försöker ju diskutera på en hyfsat hög nivå tycker jag, det är väl bättre än den smygande invandringsfientligheten som uppenbarligen är ganska utbredd. Borde dock ha insett att det är ett Mission Impossible att diskutera invandring utan att det ballar ur, dessutom var det ju inte det tråden handlade om från början så jag tar på mig det... :stop

Deportera :D nä men se till att lagarna tar åt alla som var inblandade i själva misshandeln. De som inaktiva stog och såg på borde oxå få veta hut.

Att misshandla nån och fortsätta när man ligger ner och sen hoppa jämnfota på huvet... VAD är avsikten i denna sortens behandling? krossa huvet? döda? ja... dessa personer är rent farliga för samhället och borde få käka piller på mentalsjukhus. Då får de iaf ett rum tilldelat sig.

snubblat på tangenterna igen

Swedie skrev:
De som inaktiva stog och såg på borde oxå få veta hut.

Att misshandla nån och fortsätta när man ligger ner och sen hoppa jämnfota på huvet... VAD är avsikten i denna sortens behandling? krossa huvet? döda? ja...

Att hoppa på någons huvud borde per automatik klassas som mordförsök och inget annat....

"Den yttersta tragedin är inte de onda människornas brutalitet, utan de goda människornas tystnad."
- Martin Luther King

korvgubbe skrev:
Så länge det bara är ett fåtal förunnat att se orsakssamband är det inte värt att ödsla sin energi.

Jag har varit där du befinner dig nu, i förklaringsträsket. Lyckligtvis tog jag mig ur det. :tummenupp
Vad är orsakssambandet mellan - inte att två, tre personer slåss - utan att +15 personer stampar på en kille? Inte har det med fattigdom att göra. Det finns ingen fattigdom per definition i Sverige heller.

Då min ideologiska övertygelse hindrar mig från att stödja Kina genom att köpa Pandalus så äter jag inte kräftor, och eftersom jag är ur-snål hobbykapitalist så köper jag inte svenska heller (dyrt).

Kontenta:
Jag äter inte kräftor.

korvgubbe skrev:
Kan du utveckla dit oerhört välformulerade och intressanta resonemang? :rolleyes:

Det är pack.
Straffade flera gånger förut bla narkotikabrott, det är samhällets avskum.
Det tycker jag oavsett om dom är födda och uppväxta svenskar eller om dom är bror med Usama bin ladin.

Om man är missnöjd med sin livssituation ska man inte knarka och slåss.
Man kan se till att göra det bättre, jobba eller nått :mad:

Markus skrev:
....
Vad är orsakssambandet mellan - inte att två, tre personer slåss - utan att +15 personer stampar på en kille? Inte har det med fattigdom att göra. Det finns ingen fattigdom per definition i Sverige heller.
...... .

Skönt. Nu har du sagt något skitkorkat, halvbrunt, igen och allt som det brukar.

Markus skrev:
Jag har varit där du befinner dig nu, i förklaringsträsket. Lyckligtvis tog jag mig ur det. :tummenupp
Fast du verkar i gengäld ha fallit huvudstupa i de vulgära förenklingarnas träsk. Där är vattnet djupare och grumligare.

Bingo skrev:
Fast du verkar i gengäld ha fallit huvudstupa i de vulgära förenklingarnas träsk. Där är vattnet djupare och grumligare.

Man kan inte förklara bort ett problem. Hellre enkla lösningar än inga lösningar alls.

jag kopplar mer till den såkallade "gangsterkulturen" som en del nysvenskar lätt halkar in i p.g.a. trycket från sina kamrater, som är de enda de har i sin närhet när de bor i områden med nästan uteslutande "nysvenskar", anledningen till att de blir "gangstergäng" borde väl vara att de känner sig utanför det svenska samhället o sedan klumpar ihop sig, och vill slå emot det dom tycker är orättvist?

eller vad vet jag egentligen...

ungefär som oss som hänger på Sporthoj :tungan

Markus skrev:

Första gången jag ställde mig den frågan var när jag var många år yngre och 10-15 skinheads dödade en kille just genom att hoppa denna killes huvud. Killen var helsvensk. Platsen var min hemstad vid vår badplats. Felet Ronny(den avlidne) gjorde var att försöka hindra detta stora uppbåd från att misshandla en ensam invandrare...

En av de som dömdes för dödsmisshandeln är nu redaktör för tidningen folktribunen och ledande inom Svenska motståndsrörelsen. Även den som startade Vam.
Förutom detta är han dömd för bankrån.

Tycker han är en god förebild för sunda, helsvenska ideal!
:kocko

Last edited:
Markus skrev:
Lägg ner dina provokationsförsök och kom in i debatten istället. Raggare.

Det är ingen provokation utan ett konstaterande eller möjligtvis ifrågasättande av din verbala förmåga.

Det är länge sedan du kom med något så j-a dumt som "Vad är orsakssambandet mellan - inte att två, tre personer slåss - utan att +15 personer stampar på en kille? Inte har det med fattigdom att göra."

Med ett sådant uttalande så menar du att beteendet har med ....(fyll i lämplig faktor).... att göra!

Det låter som att du menar att det har med etniskt ursprung att göra. Har jag missförstått dig?

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Back