Misano WSBK

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Johan Stigefelt 12:a på första fria, får det till tre italienska wildcards som är före. Stabilt isåfall hoppas det kan bli en ny topp-tio helg för Johan.

Robbin Harms 21:a ca sekunden bakom.

Harms går det bättre och bättre för, Stigefelt verkar ha det lite tyngre just nu.

Tatu Lauslehto är dock lika imponerande som vanligt. 9:a i VM, 8 poäng efter Fabrizio är inte illa.

Stiggy klart godkänt bara 1,5 s efter erkännt snabbe venneman och före chambon :tummenupp

Konkurransen är ju stenhård i supersport tycker att stiggy visar att han hör hemma där , tror inte många svenskar skulle klara av det han gör.

2ono skrev:
Stiggy klart godkänt bara 1,5 s efter erkännt snabbe venneman och före chambon :tummenupp

Konkurransen är ju stenhård i supersport tycker att stiggy visar att han hör hemma där , tror inte många svenskar skulle klara av det han gör.

Menar absolut inte att det var en dålig helg, men hans resultatkurva denna säsongen pekar åt fel håll, han inledde trots allt med en 6:e och en 10:e, sen har det blivit lite sämre resultat.

2ono skrev:
Konkurrensen är ju stenhård i supersport tycker att stiggy visar att han hör hemma där , tror inte många svenskar skulle klara av det han gör.
Nope, han är självklart en av få som platsar där men antingen sitter han på en skithoj eller så är han inte så bra som vissa vill tro.

Förstå mig rätt nu, Johan kör säkert skjortan av de flesta, men vad har han lyckats med sen han gav sig ut i stora världen?
Några mediokra år i GP-cirkusen som till slut gjorde att han klev av.
Personligen hade jag hoppats på med från Johan i år men det kanske är för mycket begärt så tidigt.
Nästa år kanske blir bättre! :)

Duellen mellan Corser och Toseland var det bästa jag sett på ett bra tag.
Jäklar vad sur Corser blev när Toseland gick förbi honom på samma ställe hela tiden.
Att Corser sedan "vred" sid om Toseland på följande rak gjorde inte saken sämre :hihi

Imponerande av Ducati och framförallt Laconi att vinna båda rejsen :Bugar

Kul att Harms slog Stiggy i rejset! Nu kanske Harms kan lära Stiggy ett och annat när nu den tänkte läraren (Folkesson) fick lov att lägga av. Mycket trist historia det där med Folkesson.

sandstream skrev:
Nope, han är självklart en av få som platsar där men antingen sitter han på en skithoj eller så är han inte så bra som vissa vill tro.

Tror mer på det sista som du säger. Det var ju samma visa i 250 GP, "åhåå Johan får ju bara köra skithojar.." Sen när han väl fick chansen i ett bra team, så gick det väl ändå åt skogen.. :tomten

Jag tror inte riktigt ni har koll på hur fort det går i VM. Killen kör VM och är långt ifrån sist, mer än en gång med i topp-10. Det är jävulusiskt bra!

tobbe skrev:
Kul att Harms slog Stiggy i rejset! Nu kanske Harms kan lära Stiggy ett och annat när nu den tänkte läraren (Folkesson) fick lov att lägga av. Mycket trist historia det där med Folkesson.

Och vad menar du att Harms kan lära Stigefeldt? Kan du nämna något inom RR som Harms har gjort som inte Johan har gjort tidigare?
Förmodar att ditt inlägg var ett skämt annars kan du väl förklara hur du tänker.

skoteridioten skrev:
Tror mer på det sista som du säger. Det var ju samma visa i 250 GP, "åhåå Johan får ju bara köra skithojar.." Sen när han väl fick chansen i ett bra team, så gick det väl ändå åt skogen.. :tomten
Du har säkert rätt, han är kass. Konstigt att det finns så många lättlurade inom GP -racing så att han kunde köra 5 fulla säsonger i 250 VM, fast han är så usel.
Men det är klart, hade inte hans pappa betalat hela kalaset så hade aldrig fått köra i V M.
Det är ju ingen annan som någonsin har fått betala sin plats i ett VM stall.

Lord Melchet skrev:
Du har säkert rätt, han är kass. Konstigt att det finns så många lättlurade inom GP -racing så att han kunde köra 5 fulla säsonger i 250 VM, fast han är så usel.
Men det är klart, hade inte hans pappa betalat hela kalaset så hade aldrig fått köra i V M.

Stiggy har sedan 94 finansierat sitt rejsande genom sponsorraggning! Pappa har vad jag förstått inte betalat många kronor genom åren!

moto-gg skrev:
Stiggy har sedan 94 finansierat sitt rejsande genom sponsorraggning! Pappa har vad jag förstått inte betalat många kronor genom åren!
Jo jag vet, allt det jag skrev var sk ironi då jag blev lite sur.
Jag tycker att Johan gjort mycket för svensk rr som förebild för de som kommer efter.
Han har visat att man kan som svensk ta sig ut och köra VM, även om man inte är ett världsmästarämne. Däremot är han väldigt duktig på att skaka fram spons, vilket naturligtvis är en förutsättning om man vill köra internationellt.
Jmfr då med Watz som ( kanske ) är lite snabbare men inte fixar sponsringsbiten, och vem är det som får köra?

Lord Melchet skrev:
Jo jag vet, allt det jag skrev var sk ironi då jag blev lite sur.
Jag tycker att Johan gjort mycket för svensk rr som förebild för de som kommer efter.
Han har visat att man kan som svensk ta sig ut och köra VM, även om man inte är ett världsmästarämne. Däremot är han väldigt duktig på att skaka fram spons, vilket naturligtvis är en förutsättning om man vill köra internationellt.
Jmfr då med Watz som ( kanske ) är lite snabbare men inte fixar sponsringsbiten, och vem är det som får köra?
Jag tror inte att någon på fullaste allvar vill påstå att Johan är dålig.
Precis som jag skrev i mitt första inlägg är jag övertygad om att han kör ifrån de flesta i Sverige och att han tillhör den absoluta toppen.
Tyvärr så verkar inte det räcka för att kunna mäta sig med de som ligger i den absoluta världstoppen.
Att Johan körde 250 GP berodde ju inte på att han var i toppen utan att han hela tiden hade sponsorer.

Jag hoppas iaf att han tar det här året i SS som ett läroår för att vara med i topp-5 nästa år :)

Lord Melchet skrev:

Hej å hå vad man kan missförstå varandra på nätet. Jag menar naturligtvis inte att han är kass. När Stiggy förr om åren körde 250 så blev det alltid diskussion hemma i tv-soffan, kommentarer som "fy fan va kass han e!" haglade härs å tvärs över rummet. Då, som du gör nu, svarade jag alltid; men för i hela h-vete.. hur kass är man om man kör GP?! Då blev det alltid tyst..eller så började folk gnälla på hans material istället.
Men då tycker jag ändå att det är fel att göra så..att gnälla på materialet.
Ja menar, se bara på Rossi och Skramlaha ifjol... :rolleyes: ;)
Det verkar som att Johan istället har en väldigt jämn högstanivå, då han väldigt ofta placerar sig runt typ 10-15 plats, om det så är 250 VM eller Superstock 600 som han kör.. Dock saknas den där udden som gör att man placerar sig på pallen. Eller?
För det var ju så, om jag får återgå till det som jag sa från början.. att när Johan körde 250 VM så harvade han ofta från plats 10 å neråt.. om han inte t o m kraschade bort sig. Men sen nåt år då allt skulle vända, för då skulle han äntligen få sitta på en fin maskin! Men, hur blev det nudå? Jo, vad jag vill minnas så märktes det väl ändå ingen större skillnad i resultatlistorna.

Förstår du mig lite bättre nu?

skoteridioten skrev:
Hej å hå vad man kan missförstå varandra på nätet. Jag menar naturligtvis inte att han är kass. När Stiggy förr om åren körde 250 så blev det alltid diskussion hemma i tv-soffan, kommentarer som "fy fan va kass han e!" haglade härs å tvärs över rummet. Då, som du gör nu, svarade jag alltid; men för i hela h-vete.. hur kass är man om man kör GP?! Då blev det alltid tyst..eller så började folk gnälla på hans material istället.
Men då tycker jag ändå att det är fel att göra så..att gnälla på materialet.
Ja menar, se bara på Rossi och Skramlaha ifjol... :rolleyes: ;)
Det verkar som att Johan istället har en väldigt jämn högstanivå, då han väldigt ofta placerar sig runt typ 10-15 plats, om det så är 250 VM eller Superstock 600 som han kör.. Dock saknas den där udden som gör att man placerar sig på pallen. Eller?
För det var ju så, om jag får återgå till det som jag sa från början.. att när Johan körde 250 VM så harvade han ofta från plats 10 å neråt.. om han inte t o m kraschade bort sig. Men sen nåt år då allt skulle vända, för då skulle han äntligen få sitta på en fin maskin! Men, hur blev det nudå? Jo, vad jag vill minnas så märktes det väl ändå ingen större skillnad i resultatlistorna.

Förstår du mig lite bättre nu?
Ja, jag håller med dig om att när han var som bäst så kanske han låg som typ nr 15 i 250 vm, värderat på förarskicklighet.
Vad jag ville ha sagt är att jag är så trött på alla som tycker att om man inte är ett världsmästarämne så ska man inte ge sig ut och tävla internationellt.
Det finns ju högvis av spanjorer och italienare i vm som är likvärdiga med johan i förarskicklighet och aldrig hörs ett ord av kritik mot deras närvaro i VM.
Jag gillar verkligen Johan för att han drog i väg från ankdammen och vände ryggen åt de som rynkade på näsan och sa att " som svensk är det omöligt att köra i VM ".
Det var de jag ville ha sagt och därmed Case Closed för mig.
God Natt.

*/ ?>
Nyheter
Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger