Minusgrader

jezziiie skrev:
2283241 Med risk att få alla badjävlar efter mig, men ...

Det är alldeles för varmt nu. Jag mår inte bra i denna hetta. Och det är tamefan ännu varmare inne i lägenheten. I natt kunde jag inte sova i sovrummet ens, utan fick slänga mig på golvet i vardagsrummet - under fläkten.

Och hade jag velat ha tropisk värme så hade jag väl flyttat till Spanien eller nåt, för i helsike!! :mad:

Förbannade väder.

Så. Nu har jag gnällt färdigt.

Dra ner persienner o stäng ute solen så inte värmen kommer in!
Kanske gör ett par grader iallafall.

Dee_cati skrev:
2282925 Fy fan vad jag längtar till vintern nudå när man ser dessa bilder! Förstå att få slänga på finndubben efter att man har gett hojen en ordentlig service med allt vad det innebär. Sen klä på sig dubbla lager kläder, kicka sig svettig, ut på isen och köra sig blodig och sen dricka varm choklad :)
Och ja, jag är seriös. Är redan trött på den här jävla skitvärmen, speciellt nu när man är sjukskriven :mad: Enda bra det medför är att jag kan fiska obegränsat om det inte är för varmt.
Im in.

Starstriker skrev:
2282808 Maxtemperatur 32,8C mitt i vintern!? Shit, var bor du?
WTF. :4skrika Nollad hösten -05 dvs. "Min" är under vintern 05-06. "Max" är nu i sommar.
:mummel :suck :tomten
Bor?
<--------------------------------------

:hihi

Last edited:
Rikkard skrev:
2283252 Dra ner persienner o stäng ute solen så inte värmen kommer in!
Kanske gör ett par grader iallafall.

Tack för tipset. Testar imorgon.

19c ute nu och 32c här inne i sovrummet :doh På nedervåningen är det iaf behaglig temp. Men jag klagar inte :D Köp varsin Jetski gott folk ;)

jezziiie skrev:
2283241 Med risk att få alla badjävlar efter mig, men ...

Det är alldeles för varmt nu. Jag mår inte bra i denna hetta. Och det är tamefan ännu varmare inne i lägenheten. I natt kunde jag inte sova i sovrummet ens, utan fick slänga mig på golvet i vardagsrummet - under fläkten.

Och hade jag velat ha tropisk värme så hade jag väl flyttat till Spanien eller nåt, för i helsike!! :mad:

Förbannade väder.

Så. Nu har jag gnällt färdigt.

Jepp, äckligt varmt i en svettig hörnlägenhet med sol hela dagen. Dock så funkar det att ha neddraget, då blir det "bara" 28-29 grader varmt när det steker som mest.
Imorrn ska jag åka och byta in min stora statvifläkt mot en Ac, perfekt att ha i vardagsrummet, kyler ner hela lägenheten och sen tar man med den till sommarstugan när man ska bo där :tummenupp

Rikkard skrev:
2284972 Jag testade idag. Funkade inget vidare om jag ska va ärlig :död . Fast jag har sol in i lägenheten hela dan iofs. :rolleyes:

Det har jag med. Ingen hit med andra ord. Vafan ska man göra dårå? Lägga sig ner och dö?

Dee_cati skrev:
2285047 Jepp, äckligt varmt i en svettig hörnlägenhet med sol hela dagen. Dock så funkar det att ha neddraget, då blir det "bara" 28-29 grader varmt när det steker som mest.
Imorrn ska jag åka och byta in min stora statvifläkt mot en Ac, perfekt att ha i vardagsrummet, kyler ner hela lägenheten och sen tar man med den till sommarstugan när man ska bo där :tummenupp

Jag har också en hörnlägenhet med sol hela fucking dagen.
Kan du inte köpa en AC åt mig när du ändå är på G? :7peta

Rikkard skrev:
2285190 Du kan ju ha kylen och frysen öppen hela tiden! :tungan
Annars är det ju rätt svalt i källare, inte så kul o sitta där iofs.
Men man kan ju inreda källar-förrådet typ. :3freak

Mmm, det är ju verkligen jättebra för all mat som är däri. :gnissla

Jag kommer inte in i mitt källarförråd. Kanske dags för en storstädning där? :rolleyes: Ehm. I denna extrema värme ... phuh. Shit vilket Moment 22 det blev nu.

Har sköna behagliga 22 grader i lägenheten på dagarna, nu ca 19. Utanför ligger man på över 30 grader. Och det ska bli varmare i veckan :)

Men det värsta jag var med om var nog i Vemdalen förra året, -29 grader på morgonen när man skulle åka till skidbacken. Iiiish.

Inte så kallt men ganska vitt :-)
[Motiv: Sylarna, taget från toppen på Getryggen, Storulvån]

Bifogat

• 126_2680 (Large).JPG
    126_2680 (Large).JPG
    69.5 KB · Visningar: 46
MikkE skrev:
2285228 Har sköna behagliga 22 grader i lägenheten på dagarna, nu ca 19. Utanför ligger man på över 30 grader. Och det ska bli varmare i veckan :)

Men det värsta jag var med om var nog i Vemdalen förra året, -29 grader på morgonen när man skulle åka till skidbacken. Iiiish.
Ramundberget för 5-10år sen..-37 Dom nedre liftarna stod still pga kylan så vi fick gå upp till dom övre som var igång :D Eller -26 förra vintern när man drog iväg på budhojen på väg in till stan från Vallentuna :banana

jezziiie skrev:
Jag har också en hörnlägenhet med sol hela fucking dagen.
Kan du inte köpa en AC åt mig när du ändå är på G? :7peta

Lätt, faxa över 2500:- till mig så fixar jag det, men du får hämta den hemma hos mig.

arvidjaur i mars

men nu e det för varmt ta på sig skinnstället nu :huvet

edit en morgon hade vi 35- och skulle köra skoter

Bifogat

• norrland 112.JPG
    norrland 112.JPG
    25.3 KB · Visningar: 56
Last edited:
Just nu 25,2° ute och 28° inne. Skönt att ta sig två kalla Staropramen :öl på balkongen som nu har skugga.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg