Minusgrader

-Rosen- skrev:
2282399 är det det gröna huset du bor i?
Klart, han bor inne på granngården i kävlinge :rolleyes:

Sverige måste vara det enda landet där det (i skåne)
kan skilja uppemot 60 grader mellan vinter och sommar :näsblod

Hur mycket skiljer det för er som bor lite längre norrut?

Nollad hösten -05. Ovanligt mild vinter, brukar gå ner till under -30 men sällan under -35.
Mitt i Sverige :yoparty

Bifogat

• temp.jpg
    temp.jpg
    25 KB · Visningar: 70
Värsta jag vart med om var Januari 1999 (tror jag) -42 på mätaren när man skulle till jobbet, som för tillfället var verkstadsmekaniker som jobbade ca 50% av arbetsdagen utomhus på ett smältverk. Glömt sätta i motorvärmarkabeln på min Volvo 360 men gick bra o starta på full choke :) tog ca 2 mil innan däcken blev runda och dom dubbla långkalsongerna räckte gott för att värma en, var första och enda gången man såg seniorerna på företaget bygga om slagg vaggor (fick andvända skärbrännaren mkt då) :D

Samma år den 13 Juni registrerade vi 33.3 +grader så det är la då en skillnad på 75.3 grader på samma mätstation.

CPMS skrev:
2282588 Nollad hösten -05. Ovanligt mild vinter, brukar gå ner till under -30 men sällan under -35.
Mitt i Sverige :yoparty

Maxtemperatur 32,8C mitt i vintern!? Shit, var bor du?

Fy fan vad jag längtar till vintern nudå när man ser dessa bilder! Förstå att få slänga på finndubben efter att man har gett hojen en ordentlig service med allt vad det innebär. Sen klä på sig dubbla lager kläder, kicka sig svettig, ut på isen och köra sig blodig och sen dricka varm choklad :)
Och ja, jag är seriös. Är redan trött på den här jävla skitvärmen, speciellt nu när man är sjukskriven :mad: Enda bra det medför är att jag kan fiska obegränsat om det inte är för varmt.

Swedie skrev:
2282929 dee_cati! hjälper du mig att fixa på däck med dubb?

Menar du kränga på dem eller dubba dem eller skaffa fram? Jag fixar alla prylarna åt dig iofs :D Men då ska du vara med och köra hos mig också, du lovade i vintras men kom aldrig :(
Det är helt rätt att börja planera inför vintern redan nu, det är bara några månader kvar. Tänk på hur kort tid sedan det var April, lika långt fram är det ju tills första snön faller i Sverige igen :Bugar

Stäng tråden eller få Dee_cati att sluta tjata om hur underbar vintern är :). I like it hot!!

Pinky skrev:
2282968 Stäng tråden eller få Dee_cati att sluta tjata om hur underbar vintern är :). I like it hot!!

Då kanske du är intresserad av den här, bottad mätare! För någon vecka sen!

Bifogat

• 12-06-06_1655.jpg
    12-06-06_1655.jpg
    21.5 KB · Visningar: 101
  • 12-06-06_1704.jpg
    12-06-06_1704.jpg
    18.8 KB · Visningar: 465
Last edited:
vem vill ha kyla...

Jag flyttade från lappriket för att slippa just kylan..

Vad får man, hög luftfuktighet som gör att på vintrarna så skär kylan in i benet... :7peta :huvet

Tidig gryning i los angeles.

Frukost på balkongen och redan 26 grader varmt..

Tror 92 C är högsta temperaturskillnaden som uppmäts där jag bor. -52 januari/februari 2000 (kom inte ihåg vilket datum det var) och +40C sommaren 2000 dock är detta på hemmatermometer.

Med risk att få alla badjävlar efter mig, men ...

Det är alldeles för varmt nu. Jag mår inte bra i denna hetta. Och det är tamefan ännu varmare inne i lägenheten. I natt kunde jag inte sova i sovrummet ens, utan fick slänga mig på golvet i vardagsrummet - under fläkten.

Och hade jag velat ha tropisk värme så hade jag väl flyttat till Spanien eller nåt, för i helsike!! :mad:

Förbannade väder.

Så. Nu har jag gnällt färdigt.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!