Minoritetstråden!

• Thread starter Thread starter GuW
  • Start date Start date

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Sporthoj måste vara den saligaste/osaligaste blandning av människor man kan komma i kontakt med på ett och samma ställe.

Vilken minoritet tillhör du, och lider du på något sätt av det?
Skulle du kunna tänka dig att svara på frågor om din minoritetsgrupp om någon här på SH har frågor?

(tråden startades med anledning av "Rent a negro-tråden)

sitter och funderar på om man tillhör en minioritetsgrupp om man inte tillhör någon... eller är vi så många som inte tillhör någon att vi inte är någon minoritetsgrupp? :3freak

*förvirrad*

p.s om fallet är så att det finns en sådan minioritetsgrupp så tillhör jag den... eller ja, ända tills jag tillhör den.. ehmm... :tungan

Räknas finlandssvenskar i Sverige till en minoritet? :)
Isåfall räknas jag dit, jag lider främst av folks okunskap om att det faktiskt finns folk med svenska som modersmål som är födda i Finland. Lär ni er inte nåt i skolan? :fatta!

Jag tillhör den minoritet som kan stava, inte har några främlingsfientliga åsikter, tänker innan jag uttalar mig och är allmänt sund i skallen.

Det är sorgligt, men på det här forumet känner man sig i minoritet om man är normal.

McB skrev:
Jag tillhör den minoritet som kan stava, inte har några främlingsfientliga åsikter, tänker innan jag uttalar mig och är allmänt sund i skallen.

Det är sorgligt, men på det här forumet känner man sig i minoritet om man är normal.
Det där kunde inte skrivits bättre. Faktiskt.

GuW skrev:

Utvandrare. Lider inte direkt av det, fast retas ibland av lite dåligt samvete då jag inte längre bidrar till Sveriges välfärd...

GuW skrev:
Skulle du kunna tänka dig att svara på frågor om din minoritetsgrupp om någon här på SH har frågor?

Ja, men bara om jag får attackera frågeställarens person då argumenten börjar sina... :gnissla

jag är en skåning, antar att obildade stockholmare ser det som en minoritet :tungan

-Rosen- skrev:
jag är en skåning, antar att obildade stockholmare ser det som en minoritet :tungan

Enligt EU tillhör skåningar en minoritetsbefolkning precis som samerna :mattias

Kanske kan sportshoj.com söka eu bidrag pga vår minoritetsverksamhet (vi förvaltar ett kultur arv här och hjälper ungdomar att hitta samhörighet i ett allt mer komplext samhälle.......)

GuW skrev:

Jag äter inte kött om det nu räknas...kan inte säga att jag lider av det, snarare tvärtom. Det som kan kännas rätt surt ibland är att folk ska hålla på och ifrågasätta mitt val och försöka få mig att tänka om. Har inte ätit kött på nio år och kommer aldrig göra det igen. Och nej, jag är inte nån militant vegan som springer runt och släpper ut minkar... :mad:

GuW skrev:

Bring it on... :rofl

Jag tillhör minoriteten av SH-medlemmar som har vänsterinriktade politiska åsikter. Inget jag lider av.

Jag tillhör även minoriteten av SH-medlemmar som inte har kubikfixering. Inte heller något jag lider av.

Läs Johan Hakelius slutsalva i AB.

ALLA vill tillhöra en minoritet, och vara "offer" så man har anledning att alla ska ta hänsyn till en och att det är OK att skälla på alla och sura för allt.
Det är nya tidens politik, och han vet inte hur RÄTT han har.

Minoriteter och gaphalsar får ALLDELES för stort utrymme i etern numera.
Skriker på "rättvisa" ur sitt grodperspektiv och KRÄVER kompensation...
För vad? Att de tycker annnorlunda?

Tjockisar och bögar samer och skåningar, kanske alla blomkålsodlare med?
ALLA är vi minoriteter!!

Jag vill ha glass!
Ge mig glass!
Det är synd om mig!
Jag skriker tills jag får glassen!!!
(principen alltså... :rolleyes )

Sånt brukar som sagt i mellanmjölkens land leda till nåt nytt statligt verk, eller nån lag. Allra minst en festival till minoritetens ära...

Last edited:
Kuritas skrev:
Jag tillhör den 2% stora minoriteten i toppen på intelligensfördelningen.

Alltid retar det någon!

Vem har lurat i dig det? Du kör ju BMW..... :hihi :3freak

Jag anser mig själv att stå lite högre än alla andra och på det viset är jag i minoritet då det är ensamt här uppe :gnissla

Min riktiga minoritet är att jag är läskigt duktig på korsord och det sveskna srpåtket

Dee_cati skrev:
Jag anser mig själv att stå lite högre än alla andra och på det viset är jag i minoritet då det är ensamt här uppe :gnissla
Elitism, It's lonely at the top, but it's comforting to look down upon everyone at the bottom.

Back to the topic, jag kan göra en jätterolig grej med tungan, som är svårt att förklara. Jag slänger upp en bild sen.

Nitrogen skrev:
Elitism, It's lonely at the top, but it's comforting to look down upon everyone at the bottom.

Det läskiga är att vi har till och med en egen "religion" typ. Fast det får inte bli för många elitister, det ska vara en klubb med lite egen prägel.

Nitrogen skrev:

Back to the topic, jag kan göra en jätterolig grej med tungan, som är svårt att förklara. Jag slänger upp en bild sen.

Du e ju tjej ju. Du är i minoritet och ä förtryckt här.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg