Minnen! ha ha

Många skulle nog vilja det. En 200-kilos bronspropeller på ryggen, så att jag inte kan springa runt och störa folk som ska ragga, utan blott kan sitta i soffan och sprattla med armar och ben.

Ångmaskinen! för helvete glöm inte ångmaskinen. Givetvis utan metatabletter, men det går säkert att elda med en välupphälld B-52:a

Ångmaskinen! för helvete glöm inte ångmaskinen. Givetvis utan metatabletter, men det går säkert att elda med en välupphälld B-52:a

Det kan ordnas, jag har kvar alla mina leksakångmaskiner, de tronar på en av bokhyllorna.

Fast ska man vara korrekt så visade det ju sig att Karlsson inte hade någon egen ångmaskin. När han hade sprängt lillebrors fina ångmaskin så sa han tröstande "Lugn lillebror jag har 100-tals ångmaskiner uppe hos mig på taket" När sedan lillebror äntligen fick komma på besök hos Karlsson så utspann sig följande dialog
Lillebror "Men Karlsson, var är alla ångmaskiner?"
Karlsson tänker febrilt och utbrister sedan "Eeexploderat! Allihop!" :rofl

Det kan ordnas, jag har kvar alla mina leksakångmaskiner, de tronar på en av bokhyllorna.

Fast ska man vara korrekt så visade det ju sig att Karlsson inte hade någon egen ångmaskin. När han hade sprängt lillebrors fina ångmaskin så sa han tröstande "Lugn lillebror jag har 100-tals ångmaskiner uppe hos mig på taket" När sedan lillebror äntligen fick komma på besök hos Karlsson så utspann sig följande dialog
Lillebror "Men Karlsson, var är alla ångmaskiner?"
Karlsson tänker febrilt och utbrister sedan "Eeexploderat! Allihop!" :rofl

He he! Lyllos dig, själv har mina halvbröder lekt sönder min ångmaskin och min Scalextricbana med två framhjulsdrivna Leyland Cooper S, 1 st Austin Healey 3000 samt en Ferrari dino:mad: :mad: :mad: Men grannen pillade häromdan fram en ångvält från vinden, just en sådan man önskade sig men aldrig fick. Och jag har hotat honom med en helkväll med metatabletter och en flaska Whiskey. Jag hoppas han överväger erbjudandet och tar sitt förnuft till fånga:)

omfg! :O
detdär måste vara det mest förljugna barnprogramet som finns! massa små gubbar i olika färger som springer omkring i kroppen?

varför visar man inte hur livet verkligen fungerar?
några avsnitt av cops, jerry springer, dr phil, trauma - life in the er. lägg till några slaktfilmer samt arlareklamerna och dom för olw chips. avsluta med bowling for columbine och sicko. det skulle lära barnen hur livet ser ut.

omfg! :O
detdär måste vara det mest förljugna barnprogramet som finns! massa små gubbar i olika färger som springer omkring i kroppen?

varför visar man inte hur livet verkligen fungerar?
några avsnitt av cops, jerry springer, dr phil, trauma - life in the er. lägg till några slaktfilmer samt arlareklamerna och dom för olw chips. avsluta med bowling for columbine och sicko. det skulle lära barnen hur livet ser ut.

Och avsluta med valfri Roccoproduktion.

här har vi ytterliggare en vars högstadieutbildning överläts till Pogo "En levande databas" Pedagog. Fick dock aldrig se alla avsnitt av filmserien i fråga :mad:

åh fy helvete:3freak minns både den där serien, pogo pedagog samt databanken... och jag är 17 bast!:skrämd

Kan inte du dyka upp på nästa SH fest i karlson på taket utstyrsel? :D

när jag var liten (jaja, mindre då) och skulle på maskerad snickrade farsan ihop en "karlsson på taket"-kostym till mig:D propellern drevs av en elmotor som tillsammans med batteripaketet satt fast på ryggmittenbandet på hängslena jag hade, och på framsidan på ett av hängslebanden satt strömbrytaren:tummenupp så jag sprang omkring och propellerade runt hela festen:yoparty

Last edited:
http://www.youtube.com/watch?v=aUqvXNEKM_I&feature=related

Olsson har redan postat samma länk iofs. Följ på egen risk!

Det jag annars kommer ihåg att jag gillade som barn på 70-talet var barnprogrammet "kroppen" (även det finn som länk hos Olsson). Mycket lärorikt för den som var intresserad och ville lära sig något. Än idag minns jag när han berättade för den slappa korkade killen i soffan (även han spelad av samma skådespelare) att tunntarmen var 12m lång. Den korkade killen skrattade och utbrast att "det kan den ju inte vara! Tolv meter, det är ju en hel promenad!" åsså stegade han upp tolv meter :)

Last edited:
Den här e ju oxå kult. I tonåren brukade vi göra egna "Tummen" fast vi kallade honom "Snusen" (man gjorde ett fingeravtryck i snus och ritade resten) och han var ju naturligtvis helt skev och pervers.

[YOUTUBE-ID]5coC8QSJuaQ[/YOUTUBE-ID]

Är det bara Jag som haft äran att i gundskolan fått erfara "EL-Berra"? Han visade på faran med el genom att visa en film där ett barn gillades i en elcentral. Dessutom grillade han en korv med 220 så att det luktade fan.

Den här e ju oxå kult. I tonåren brukade vi göra egna "Tummen" fast vi kallade honom "Snusen" (man gjorde ett fingeravtryck i snus och ritade resten) och han var ju naturligtvis helt skev och pervers.

[YOUTUBE-ID]5coC8QSJuaQ[/YOUTUBE-ID]

Jag tror speldoseliraren fick sig ett par "flying elbows" av dragspelsfantomen efter att de genomfört introlåten. Man hör att han som knäpper på speldosan vägrar hålla nåt tempo.

Last edited:
Plysch program från det sjuka 70 talet, observera när han ligger mellan benen på Claire Wikholm och känner gemenskap:hihi
[YOUTUBE-ID]<object width="425" height="355"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/eGzxDMFnb98&hl=en"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/eGzxDMFnb98&hl=en" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="355"></embed></object>[/YOUTUBE-ID]

Plysch program från det sjuka 70 talet, observera när han ligger mellan benen på Claire Wikholm och känner gemenskap:hihi
[YOUTUBE-ID]<object width="425" height="355"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/eGzxDMFnb98&hl=en"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/eGzxDMFnb98&hl=en" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="355"></embed></object>[/YOUTUBE-ID]

Å fy fan...

En hel generation pårökta kommunister som hade gått pedagogutbildningar...

Rekordet tas nog dock av Gudrun Schyman som naken stod och skrevade och pekade på sin gigantiska buske för att tala om vart "beeebisarna" kommer ut....
Att min generation ÖHT har förökat sig efter den upplevelsen är ett mysterium....

*/ ?>
Back