Minnen! ha ha

Jag minns Pogo Pedagog. Diabilder med ljudband på skolans Tandberg rullbandspelare som fröken satt och körde. :3freak
Ja jävlar! Minns hur man var tvungen att genomlida 30 suddiga bilder med olika vinklar på granskog och industribyggnader till tonerna av en trött, skrapig röst som torrt radade upp alla näringsgrenar i Hälsingland. Konstigt att folk flyttar ut.

/perris

Last edited:
Nu har du runkat bort fysiklektionerna hör jag, eternit har man på hus, ebonitstaven var det man juckade med! :mattias

Eternit har man även i ventilationsrör, vi hade det på min skola och nu senast hittade vi såna på min arbetsplats... :zpy

Som fasadbeklädnad är det dock svårslaget i livslängd, och lite asbest har väl ingen dött av? :va

Ja jävlar! Minns hur man var tvungen att genomlida 30 suddiga bilder med olika vinklar på granskog och industribyggnader till tonerna av en trött, skrapig röst som torrt radade upp alla näringsgrenar i Hälsingland. Konstigt att folk flyttar ut.

/perris

Precis! :hihi För att inte tala om lågstadiets första lektioner i kristendom, med fröken spelandes psalmer på skolverkets standardtramporgel som stod i hörnet av klassrummet. Ute var det tidigt 70-tal och det maffigaste som fanns var Volvo 164.

Undrar om dagen lärarkandidader får utbildning i att kunna spela tramporgel :va Känns fint att ha blivit duvad av 30-talistfröknar faktiskt. :)

Eternit har man även i ventilationsrör, vi hade det på min skola och nu senast hittade vi såna på min arbetsplats... :zpy

Som fasadbeklädnad är det dock svårslaget i livslängd, och lite asbest har väl ingen dött av? :va
Dom håller inte för uttråkade studenter som skjuter torex i vp rör med 8 bars tryck :hihi

/perris
Glöm inte introt det va öhm specielt! :D

Last edited:
det där brukade jag tycka var jätteskoj att titta på när jag var liten.

kommer ihåg ett avsnitt där gamlingen var en röd blodkropp och var tvungen att göra en lång vandring för att lägga sig på nån grej och dö..

"ni behöver inte vara ledsna för min skull, det är en del av livet att dö.. och dessutom så tillverkas det flera miljoner av oss varje dag ändå.."

kommer ihåg att jag blev lessen i ögat då

snyft :gråta

Stämmer gött! Och finns även kvar, på vissa ställen på mitt jobb.
Eternit som kommer från engelskans eternity, så kan man ju undra om det inte stämmer, för det har ju hängt med länge.
Men men, så länge man inte petar i skiten, så kan man väl vara lugn:tungan

Precis! :hihi För att inte tala om lågstadiets första lektioner i kristendom, med fröken spelandes psalmer på skolverkets standardtramporgel som stod i hörnet av klassrummet. Ute var det tidigt 70-tal och det maffigaste som fanns var Volvo 164.

Undrar om dagen lärarkandidader får utbildning i att kunna spela tramporgel :va Känns fint att ha blivit duvad av 30-talistfröknar faktiskt. :)

:gnissla Hur gammal är du igentligen (känner mig ung i jämförelse med nyss fyllda 29 men barnasinnet har man dock kvar, har ju apa häst o villa...det är ju livet det..vägra bli vuxen o leka kull med poliserna :tungan )

[YOUTUBE-ID]fjUMZvLvzLQ[/YOUTUBE-ID]

Som det står på min profil så är jag 40, jag började grundskolan 1974.
Inuti lär jag dock vara ett stort barn. Om du är 29 och jag är 40 så är det helt korrekt att du är yngre än jag, 11 år... :va

Pippi var kul! Men Karlsson på Taket måste gjort djupare intryck på mig, ty nu är även jag tonårsföräldrarnas skräck och bor i liten taklya full med ångmaskiner i Vasastan.

:gnissla Hur gammal är du igentligen (känner mig ung i jämförelse med nyss fyllda 29 men barnasinnet har man dock kvar, har ju apa häst o villa...det är ju livet det..vägra bli vuxen o leka kull med poliserna :tungan )

Som det står på min profil så är jag 40, jag började grundskolan 1974.
Inuti lär jag dock vara ett stort barn. Om du är 29 och jag är 40 så är det helt korrekt att du är yngre än jag, 11 år... :va

Pippi var kul! Men Karlsson på Taket måste gjort djupare intryck på mig, ty nu är även jag tonårsföräldrarnas skräck och bor i liten taklya full med ångmaskiner i Vasastan.

Du gillade väll proppelern ? :D

:brynad

Last edited:
En cell-sam historia missade jag, däremot kommer jag ihåg den här av Barillé.

[YOUTUBE-ID]0yT3XbSorx0[/YOUTUBE-ID]

Du gillade väll proppelern ? :D

:brynad

Precis, vad kan vara tuffare när man är liten än en lagom tjock manipulativ man i sina bästa år med en propeller på ryggen. Propellrar är till tom en stor del mitt jobb nuförtiden.
(av latin prope'llere, framdriva)

Precis, vad kan vara tuffare när man är liten än en lagom tjock manipulativ man i sina bästa år med en propeller på ryggen. Propellrar är till tom en stor del mitt jobb nuförtiden.

Höger eller vänstergänga på bilden jag postade?:va :confused:

Höger eller vänstergänga på bilden jag postade?:va :confused:

Högergängad. Tillverkad i aluminiumbrons förmodligen.

Du ser rotationsriktningen om du kollar på bladen, tänk dig bladen som vingprofiler. Den där propellern accelererar alltså vattnet akterut när den snurrar åt höger. Alltså är den högergängad. Lätt!

Kan inte du dyka upp på nästa SH fest i karlson på taket utstyrsel? :D

Kan inte du dyka upp på nästa SH fest i karlson på taket utstyrsel? :D

Många skulle nog vilja det. En 200-kilos bronspropeller på ryggen, så att jag inte kan springa runt och störa folk som ska ragga, utan blott kan sitta i soffan och sprattla med armar och ben.

*/ ?>
Back