Minnen av hockeyklubban

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Kalmar
Hoj
Bolt 950, CBR1000RR, ZX7R, 500W Bafang
Kommer ihåg när Honken fick en puck i ansiktet på en VM match.. På den tiden hade han varken mask eller hjälm.. Låg på isen en stund å fortsatte matchen.. Vart några stygn sen på sjukan..[/QUO

https://www.youtube.com/watch?v=NMQW4GjJwnw&ab_channel=NYIslandersFan21

Kolla 2:00 och framåt Gump Worsley berättar när Bobby Hull träffar hans öra med ett slagskott, Gump spelade utan mask

- Anekdoter om jag hört om Hull är att en målvakt under match klev ur buren när Hull kom ensam i skottläge, och att han är den ende som skjutit igenom sargen med ett skott. Dessutom var han jävligt snabb, så ett slagskott på 190 km/h från en snubbe som kommer i 47 km/h duckar man säkerligen för om man är helt nykter :bow
 

Jonas_Västerås

Sporthojsnörd
Gick med
27 Mar 2016
Ort
Västerås
Hoj
Honda 1000 CBF 2008- Suzuki 650 V-strom 2008
- Anekdoter om jag hört om Hull är att en målvakt under match klev ur buren när Hull kom ensam i skottläge, och att han är den ende som skjutit igenom sargen med ett skott. Dessutom var han jävligt snabb, så ett slagskott på 190 km/h från en snubbe som kommer i 47 km/h duckar man säkerligen för om man är helt nykter :bow

Pucken som fastnade i sargen hörde jag om på 70-talet, låter som en skröna. På 70-talet hörde man flera historier om att han skjutit ihjäl flera målvakter. Var bara skrönor. Undrar hur hårt han skjutit med dagens grafitklubbor?
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
En annan skröna var att Hull skjutit en puck som fastnade halvvägs in i pannan på målisen.
Läkarna vågade inte ta bort pucken utan sågade av den utstickande delen och sydde ihop.
Så den stackars målisen har fortfarande kvar halva pucken i kolan. :hihi
 

Jonas_Västerås

Sporthojsnörd
Gick med
27 Mar 2016
Ort
Västerås
Hoj
Honda 1000 CBF 2008- Suzuki 650 V-strom 2008
Var en journalist som gjorde en intervju med Torontos målvakt Terry Sawchuk efter en match mot Chicago. Han hade stoppat åtskilliga slagskott från Bobby. Hela överdelen på hans kropp var gul och blå, han klagade inte. Skydden på 60-talet var väl ett skämt om man jämför med dagens skydd.
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Ingen som suktade efter en Easton-klubba av aluminium (?) typ från 96?
 

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Kalmar
Hoj
Bolt 950, CBR1000RR, ZX7R, 500W Bafang
Det fanns ju en CCM-klubba också har jag för mig, men det hade jag ingen. Någon som minns o har provat den?
 

RN

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Aug 2015
Ort
Stockholm
Hoj
Honda VFR 800 2006
Hade kompisar i lager som körde Easton aluminium från 90 åtminstone

Skickat från min H8324 via Tapatalk
 

RN

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Aug 2015
Ort
Stockholm
Hoj
Honda VFR 800 2006
Det där med Hull låter ju lite som Kennholt på -90-talet. De intervjuade Pekka Lindmark efter någon match om hur det kändes att stå när Kennholt sköt (han hade världens hårdaste skott den veckan).
Pekka på sin lugna norrländska: "Det är ju det säkraste stället på hela banan".

Var och hälsade på domarna efter en elitseriematch när seklet var ungt med några nya domare som en kul grej. Då satt Håkan Söergren i domarrummet och snackade skit med domarna. Samtidigt gick TV4-sporten med sammandrag av matchen och reportern säger något om att Odoya (tror jag att det var) hade levererat en riktig kompispass till kompisen på anfallsblå (puck i midjehöjd). Södergren: Vaddå kompispass, det där var ju en av Kennholts bra!
Nya domarna; "Vem är Kennholt?" :D
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
- Framför den röda Jofa:n...en Victory?
(märklig lindning på klubborna, olika från klubba till klubba)

Sonen i huset som rimligtvis är den som ägt klubborna var knappast någon seriös hockeyspelare. Han har nog bara spelat landhockey på gatan.
Kan vara så enkelt som att han fått klubborna av olika hockeyspelare.
 

Stonemountain

Sporthojsnörd
Gick med
9 Sep 2019
Ort
Östergötland
Hoj
Honda CBR 954 RR Fireblade
Under mina som spelare från 5 års ålder till 35 år gick man igenom en jäkla massa klubbor och utveckling.
Som barn var det Torspo 50 eller dylikt som gällde.
Ungdomsåren gick man från Titan 1020 till Titan 2020 och sist Titan 4020.
Sista åren då jag spelade på högre nivå i B-junior Superelit och A-jun Superelit körde jag med Cooper Woodlite då vi fick 50 st klubbor per säsong där vi fick välja klubba och vinkel på bladet.
Tydligen länge sedan man spelade på allvar då klubban är Kulturhistoriskt föremål i Skellefteå :) Hockeyklubba.jpg

Har ej provat dagens klubbor tyvärr.
 
Last edited:

Tomas Lofterud

Avdankad murvel
Gick med
23 Jun 2005
Ort
Tokhult
Hoj
Triumph Sprint 900 -98, Honda Transalp -99, Yamaha FZ1 -07, Triumph Bonneville -65, Yamaha XT660R 2007
Det där med Hull låter ju lite som Kennholt på -90-talet. De intervjuade Pekka Lindmark efter någon match om hur det kändes att stå när Kennholt sköt (han hade världens hårdaste skott den veckan).
Pekka på sin lugna norrländska: "Det är ju det säkraste stället på hela banan".

Var och hälsade på domarna efter en elitseriematch när seklet var ungt med några nya domare som en kul grej. Då satt Håkan Söergren i domarrummet och snackade skit med domarna. Samtidigt gick TV4-sporten med sammandrag av matchen och reportern säger något om att Odoya (tror jag att det var) hade levererat en riktig kompispass till kompisen på anfallsblå (puck i midjehöjd). Södergren: Vaddå kompispass, det där var ju en av Kennholts bra!
Nya domarna; "Vem är Kennholt?" :D

”Kenneth Kennholt, skjut för å döda” - sjöng vi I Djurgårdsklacken på den tiden.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top