Minipctråden "Asus eee PC m,m"

• Thread starter Thread starter Dominator-Rocks
  • Start date Start date
jag la till winnt32.exe filen där den skulle vara i lite versionen. Nu skapas bootstickan och den bootar även shysst i acer one.

japp. ifrån min vanliga xp iso. borde inte vara når problem att norpa den direkt ifrån OS'et.

:tummenupp

Tack för hjälpen :tummenupp

Kommer väll fler fråger sen om jag bestämmer mig för att installera ikväll :hihi

Jag har gjort en stor balja kaffe nu som nog skall räcka hela kvällen så... komman bara datorjevel :brynad

Last edited:
Jag lackar ur nu :mad: kommer ihåg när det var roligt att hålla på och mecka med datorn tillfredställelsen när man får skiten att funka men dom tiderna är förbi jag blir bara förbannad :mad:

Provade att boota på min stationära....

Last edited:
Är det inte så att du har kvar usb stickan i din stationära? ryck den isf. :)

iofs så är det bara bootloadern som är överskriven om det riktigt skitit sig, men jobbigt ändå.

Last edited:
Måste ha varit mycket problem med Linux för att du ska gå igenom det du håller på med nu... :confused:

Den är väl lite tråkig Linuxen dom levereras med, men man kan ju installera Ubuntu/Kubuntu istället då?

Den är väl lite tråkig Linuxen dom levereras med, men man kan ju installera Ubuntu/Kubuntu istället då?
Men Ubuntu/Kubuntu av någon fräsch full version gör ju ändå datorn nästan lika slö som en full version av XP. :tungan

närå, allt hade löst sig på 10min om han bara hade haft en usb-cdrom :)

:2cool

Nu jävlar!!!!

Brände ut filen på en skiva, slet ur en cd rom ur en av mina stationära letade fram usbadapter kabeln :yoparty

Jag vann!!!! :2cool

Last edited:
Men Ubuntu/Kubuntu av någon fräsch full version gör ju ändå datorn nästan lika slö som en full version av XP. :tungan

Jo, men jag menade det som ett alternativ till XP om man tycker att den medskickade linuxen är för vanilj och inte har något emot att lasta ner med ett XP, då kan man ju köra ett Kubuntu/Ubuntu istället.

Det här vill jag köra på min Eee i framtiden! (spola fram till 3.40)
http://www.youtube.com/watch?v=yTUweJKAUfk

Jag har kört QNX tidigare och det är riktigt trevligt.

:huvet Innan jag kom på att jag behövde tabort alla partitioner, även dom 2 små 7 meggarna :huvet Tordes inte det först vilket har skapat en hel del frustration. Fick det inte att funka, installerade en jevla massa gr :mad: :mad:

Så om ni skall installera xp på eran eee se till att radera alla 4 partitioner och gör en stor!!

Jag lackar ur nu :mad: kommer ihåg när det var roligt att hålla på och mecka med datorn tillfredställelsen när man får skiten att funka men dom tiderna är förbi jag blir bara förbannad :mad:

Provade att boota på min stationära....
strulxp.jpg

Nu har det väl redan löst sig på annat sätt och jag har inte orkat läsa hela tråden utan
fick bara syn på bilden.

Men om jag fattar rätt är det när du försökte du boota XP från USB-sticka.
På bilden har du ju startat GRUB (GNU-projektets bootladdare).
OM det var det som var meningen (Den används ofta med Linux, men det GÅR att starta
Windows från GRUB.) fattas det något.

Börjar få det att lira nu, som alltid lite bök att få in alla drivisar. Endel hittade jag på medföljande skiva och några på asus hemsida.

Men jag har två manicker kvar kameran och något mer...

Vilken av dom är kameran och vad kan det andra vara?

Hittade precis drivis till kameran :tummenupp

http://www.filefactory.com/file/1dcb33/n/EEEPC_webcam_winxp_fix_zip

One to go! Lte svårt bara när jag inte vet vad det är jag skall leta efter :va

VAd skall jag köra för virusprogg kör avast till dom staionära och är nöjd med det får nog bli så. Brandvägg?

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back