Minipctråden "Asus eee PC m,m"

• Thread starter Thread starter Dominator-Rocks
  • Start date Start date
låter rätt skumt :va jag brukar få hem en massa paket och normalt är väl 1-4 arbetsdagar
1-2 arbetsdagar brukar det ta för Cyberphoto i vanliga fall. Men nu kan det ju vara julen som kommit emellan och bromsar upp lite. Alla gamla tanter som ska skicka 129st julkort till alla som de någonsin träffat på en chartersemester och tio sverigepaket med hemgjorda julklappar till barnbarnen och så vidare. Lite irriterande är det hur som helst. Men jag skyller på Posten, inte på Cyberphoto, eftersom att de enligt kolli-id har skickat det.

1-2 arbetsdagar brukar det ta för Cyberphoto i vanliga fall. Men nu kan det ju vara julen som kommit emellan och bromsar upp lite. Alla gamla tanter som ska skicka 129st julkort till alla som de någonsin träffat på en chartersemester och tio sverigepaket med hemgjorda julklappar till barnbarnen och så vidare. Lite irriterande är det hur som helst. Men jag skyller på Posten, inte på Cyberphoto, eftersom att de enligt kolli-id har skickat det.

Det kan vara så att ditt paket sorterats fel. Det tar några dagar extra att rätta till samt att det är Jultider nu och posten har mycket att göra.
Jag jobbar själv på posten men jag är servicetekniker på sorteringmaskinerna, dock inte paketmaskinerna, och det händer att brev hamnar fel. Samma kan hända för paket så jag tror det dyker upp snart.
Tråkigt att du får vänta Dominator, när man beställt nåt vill man ha det igår helst..

Det kan vara så att ditt paket sorterats fel. Det tar några dagar extra att rätta till samt att det är Jultider nu och posten har mycket att göra.
Jag jobbar själv på posten men jag är servicetekniker på sorteringmaskinerna, dock inte paketmaskinerna, och det händer att brev hamnar fel. Samma kan hända för paket så jag tror det dyker upp snart.
Tråkigt att du får vänta Dominator, när man beställt nåt vill man ha det igår helst..

Mmm man får fan skämmas för sin otålighet :rodnar

Well nu ligger den sorterad i Jönköping ca 10 mil härifrån och borde vara här till i eftermiddag :)

Händelser
2008-12-29 23:24 Jönköping Sorterad
2008-12-29 17:30 Posten Elektronisk förhandsinformation mottagen
2008-12-29 15:35 Jönköping Sorterad

:rolleyes: Hmmm? Borde det stå skickat från Jönköping eller något i den stilen eller är nästa medelande mottaget på Ica Maxi?

Suttit någon timma nu och pillat lite, hade lite strul att få igång "trådlösa" men nu rockar det :yoparty

Den känns inte klenare i prestanda en vad min gamla Laptop (Acer aspire xxxxx) var snarare tvärtom :tummenupp

Linuxet verkar vara användarvänligt och jag kommer fortsätta köra det om det visar sig vara bra att det funkar med plug n play osv, inte en massa buggar osv.

So far so good :tummenupp

Jag är nöjd!

Någon som har en b202 som har lite erfarenheter om hur "seg" den är, kan man spela enklare spel på den? osv.

iofs så har jag en acer one, men jag hade också problem med vissa sidor med flash. Dumpade linpus och kör nu XP istället. funkar mycket bättre. Orkar inte testa med en annan linux distro utan är nöjd med xp.

iofs så har jag en acer one, men jag hade också problem med vissa sidor med flash. Dumpade linpus och kör nu XP istället. funkar mycket bättre. Orkar inte testa med en annan linux distro utan är nöjd med xp.

Pma gärna en schyst eee XP kompatibel torrent ;)

jag tog en standard xp med sp3. Sen gick jag in på acer sida och tankade ner dom speciella drivrutiner som acer one behöver för xp. När allt är installerat och klart så rekommenderar jag att man tar en backup med PING ( http://ping.windowsdream.com/ ) via PXE. Enkelt att dra tillbaka om nåt skulle skita sig senare. Installationen av XP gjorde jag via en USB cdrom som jag lånade via jobbet.

Testade ett enkelt flashspel precis http://www.coolaspel.se/spel/Fairy+Town
det gick riktigt tungt slowmo.

Lite konstigt då man har sett att dom lirar GTA vice city på samma burk :confused: :va

Någon som kan förklara!?
Ingen aning riktigt om varför. Men King.com är iaf inte kompis med Linux. Efter att ha installerat java och flash på en dator med Kubuntu i så gick det ändå inte att spela något spel på King.com. De har Windows som systemkrav. :huvet

Tvivlar starkt på att farcry är spelbart på den där skärpburken, kaaaanske funkar lite på allra lägsta inställningarna.. :)
Det är första Far Cry. Systemkraven är minst 1ghz processor, 256mb ram och 64mb grafik. Så det ska nog gå att sparka igång på en EeeBox. Dessutom ser det ut att visas i någonslags demoläge.

Linux var inte min grej! :mad:

Det funkar skapligt men absolut inte utan problem/buggar, det låser sig, krånglar med det "trådlösa" mm.

Kommer prova att installera ett XP som sägs vara skräddarsytt för eee´n :tummenupp

Ingen annan som tjackat en eee på mellandagsrean?

Det funkar skapligt men absolut inte utan problem/buggar, det låser sig, krånglar med det "trådlösa" mm.

Kommer prova att installera ett XP som sägs vara skräddarsytt för eee´n :tummenupp

Har en eee 1000 där nere nu. Perfekt liten maskin att ha under tv-bordet och dra fram imdb.com, sh.com och annat i reklampauserna osv. men det är ingen maskin jag skulle spela på eller surfa på i mer än en kvart-halvtimma :)

Jag ser det som en datorernas motsvarighet till köks-tv'n och jäkligt smidig bärbar om jag bara skall flytta lite filer eller kunna maila och sånt. Behövs det mer ordentlig kraft när jag är ute använder jag en "riktig" bärbar istället.

Ett perfekt verktyg inom en viss ram (så som alla verktyg), det gäller väl bara att ha begränsningarna klara för sig innan man handlar så att man inte blir besviken.

Last edited:

Skräddarsytt på vilket sätt?
Är det bara en vanlig anpassad installation med allt extrabjäfs borttaget, eller är det en hårdbantad version, med nerbantad explorer (inte webbläsaren då)?

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back