Det följer ju med recoveryskiva, vilket är lite lustigt då EeePc saknar dvd-läsare.
Jag lånade hem en extern dvdspelare med USB-anslutning från jobbet. Vilket fungerar jättebra. Men har man ingen sån kan du ju alltid göra en bootbar USB-sticka och köra från den.
Jag laborerade en del med det när jag skulle installera xp från USB-sticka åt en polare men det fick vi aldrig att fungera riktigt. Installationen satte igång men det hela kraschade efter en stund.
Det kan ha berott på usb-minnet i sig, jag forskade aldrig vidare.
Dock så finns det gott om guider hur du skapar installationsdiskar på USB ute på nätet.
Vilken är Umeås största datorbutik?
Jag spenderade en del tid där då mitt ex pluggade där.
just recovery delen är lite buggig, iaf på 901an som jag fick i uppgift att återställa till fabriksinställningar, först tog det en jävla tid att få den att känna igen dvd läsaren, testade 3 olika läsare och tusen omstarter innan den kände igen den, sen när jag väl började ominstallera så krashade det gång på gång, gick över till usb stickan, det fungerade efter ett par försök men tog en jävla tid.
Atom'en i 1000H är ju i princip en nedskalad c2d så de mesliga 1.6 GHz'en (som kan överklockas) levererar runt 3 ggr mer kraft än en 1.6 GHz P4'a.
Jag har också sneglat runt på bärbart en längre tid och då i första hand en 1000H men jämförbart med generell användbarhet etc blev det en Asus X50RL från OnOff för 5k istället i måndags. Gaffet är det enda som suger men räcker iaf för mindre upplöst video.
men grafiken som sitter på chipet som bundlas med atom processorn är inte något vidare den heller.
Last edited:

förhoppningsvis! Fick precis kolliid på mailen.