Minimoto PROBLEM-.-

Madrock

Road slickers
Gick med
18 Jul 2006
Hoj
Yamaha MT-09 2016
Tjena jag har en minimoto (ingen aning om vad den kallas/heter) (det e iaf en med R1 kåpset)

Den startar en gång. och går i ca 1-2 minuter, sen dör den och går att starta med full choke i 5 sekunder sen om man stänger av choken så startar den igen i 5 sekunder. Har prövar halvchoke osv osv Ingenting funkar. Men låter man den stå i 10-20 minuter så startar den bra och går i 1-2 minuter igen, Nån som vet vad det är för fel? (jag vet att minimoto är skit men det vore kul att faktist få åka med den igen.)

Ps. Sökfunktionen har fuckat sig pga min brandvägg så om dethär är ett tjatinlägg så var inte taskiga snälla.

Tjena =) .. KOlla om den får bensin ? Rensa/gör rent i förgasarn de brukar oftast vara de som är problemet på minimoto, de kommr in rätt lätt skit i förgasaren på dom .. Om de inte hjälper kolla så att tändspolet fungerar :tummenupp

Tjena =) .. KOlla om den får bensin ? Rensa/gör rent i förgasarn de brukar oftast vara de som är problemet på minimoto, de kommr in rätt lätt skit i förgasaren på dom .. Om de inte hjälper kolla så att tändspolet fungerar :tummenupp
Tändstiftet blir blött så soppa får den, har gjort rent föggen 2-3 gånger. . . Och den får gnista (som den ska när man rycker i snöret)
så då lär väl tändspolen funka?..

Jag fundera lite, Kan det vara att den inte går pga att den inte har tillräckligt mycket motstånd i avgassystemet?

Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...