Minimoto PROBLEM-.-

Madrock

Road slickers
Gick med
18 Jul 2006
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha MT-09 2016
Tjena jag har en minimoto (ingen aning om vad den kallas/heter) (det e iaf en med R1 kåpset)

Den startar en gång. och går i ca 1-2 minuter, sen dör den och går att starta med full choke i 5 sekunder sen om man stänger av choken så startar den igen i 5 sekunder. Har prövar halvchoke osv osv Ingenting funkar. Men låter man den stå i 10-20 minuter så startar den bra och går i 1-2 minuter igen, Nån som vet vad det är för fel? (jag vet att minimoto är skit men det vore kul att faktist få åka med den igen.)

Ps. Sökfunktionen har fuckat sig pga min brandvägg så om dethär är ett tjatinlägg så var inte taskiga snälla.
 

Extreme__

Ny medlem
Gick med
30 Dec 2007
Ort
Falköping
Hoj
Honda Cbr 600
Tjena =) .. KOlla om den får bensin ? Rensa/gör rent i förgasarn de brukar oftast vara de som är problemet på minimoto, de kommr in rätt lätt skit i förgasaren på dom .. Om de inte hjälper kolla så att tändspolet fungerar :tummenupp
 

Madrock

Road slickers
Gick med
18 Jul 2006
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha MT-09 2016
Tjena =) .. KOlla om den får bensin ? Rensa/gör rent i förgasarn de brukar oftast vara de som är problemet på minimoto, de kommr in rätt lätt skit i förgasaren på dom .. Om de inte hjälper kolla så att tändspolet fungerar :tummenupp
Tändstiftet blir blött så soppa får den, har gjort rent föggen 2-3 gånger. . . Och den får gnista (som den ska när man rycker i snöret)
så då lär väl tändspolen funka?..


Jag fundera lite, Kan det vara att den inte går pga att den inte har tillräckligt mycket motstånd i avgassystemet?
 
Last edited:
Nyheter
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Top