Minimoto....på gatan

LocDog skrev:
Tror det gäller fortfarande faktiskt....var länge sen jag hade snutjag på moppe själv dock :)

Det gäller inte och har aldrig gjort det, läs hans inlägg igen så förstår du att det var det han menade.

ungefär att det är lika sant som att polisen beslagtar dom och förstör dom.

Anledningen till att de slutar jaga dem som slänger hjälmer är la att då ser de ju ändå vem som kör.

Mr_Turbo skrev:
Anledningen till att de slutar jaga dem som slänger hjälmer är la att då ser de ju ändå vem som kör.

Eller att dom inte känner för att riskera att en 15-åring på trimmad moppe utan hjälm kör och krossar skallen :kocko

Min skola har byggt och amatörregistrerat ett antal bilar, och då är det eleverna som svetsat ramen..

kompisen åkte fast med minimoto när han testade den bara,, åkte på olovlig körning, brukande av oreg fordon,oförsäkrat(måste vara minst trafikförs), fick 1800:- i böter då fick han ändå rabatten man får vid fler föreselser. :kocko

För att göra en lång historia kort, och ganska off topic:

Är det lindrigare att åka dit för en 17-åring på Fiddy/Minimoto/annat kinesimport utan nåt slags kort alls än att åka dit på trimmad EU-moped utan skylt? (Det finns relativt tydliga förändringar på mopedmotorn, till exempel en jävligt ful rosa burk hängandes i en slang från insuget) Tacksam för hjälp. (jag vet, det är mycket moppefucko att fråga detta, men man vill ju veta för att täppa till käften på alla som tror att de vet. :tungan )

det mesta har redan tagits upp, så som att den måste reggas osv.
sen måste den även ha blinkers, bromsljus, ljus frammåt, bakspeglar osv. (en tuta hehe)

precis som med de go-carts (och fyrhjulingar) som är tillåtna på allmän väg.

Dropkick skrev:
1675454 Alla gånger jag blivit stoppad med minimoto så har det mest varit skratt och polisen vill gärna proköra.

Har också en cykel med en motorsågs motor på, polisen visste inte vad som skulle säga när dom stoppade mig för fortkörning, så dom lät mig gå :tummenupp

Du måste bo i himlen du :) i karlstad där ja bor, finns det bara massa gubb/tant poliser som hotar med böter så fort man kör på bakhjulet med cykel. fast de e ju rätt omöjligt för dom å ge mig böter när ja cyklar. men ja lovar att om ja kom på minimoto så skulle dom inte skratta iaf :7peta :4skrika

Jag tror man kan köpa minicrossar med blinkers och hela kittet på AVA mc. Dom kanske är godkända för gatan, kolla upp det och köp en sån i stället för att krångla.

Nyheter
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

Back