Minimoto med dubb[bild]

Anders G skrev:
Måste ju dela med mig lite av gammal erfarenhet :tungan
ca. 400 st 13mm grabber med "brickskalle" 4 däck & 2 slang.
skruva ca. 6-7 rader med ca. 1cm mellanrum (Ett bra mönster blir 12 rader när du snurrar) gör det inte för tätt med risk för att dubbarna inte vill gå ner i isen. Ta ett slut däck och skär loss slitbanan så att den passar som inlägg. kräng på däcket med slang och kör med 3-3,5 kg luft tryck :) Eller så ringer ni och beställer färdiga för 1.200:-/st :hihi
Hoppas filmerna nedan fungerar fortfarande :lol
MVH www.maxat-racing.com / Anders Gull

http://www.maxat-racing.com/Is/no.1.wmv
http://www.maxat-racing.com/Is/no.2.wmv
http://www.maxat-racing.com/Is/no.3.wmv
http://www.maxat-racing.com/Is/no.4.wmv
http://www.maxat-racing.com/Is/no.5.wmv
http://www.maxat-racing.com/Is/no.6.wmv
http://www.maxat-racing.com/Is/Isbana03.wmv
http://www.maxat-racing.com/Is/Isbana03.1.wmv
http://www.maxat-racing.com/Is/Sunset..wmv
:tummenupp :tummenupp :tummenupp

Detta var väl ingen kinamoppe, eller?
 
Anders G skrev:
Måste ju dela med mig lite av gammal erfarenhet :tungan
ca. 400 st 13mm grabber med "brickskalle" 4 däck & 2 slang.
skruva ca. 6-7 rader med ca. 1cm mellanrum (Ett bra mönster blir 12 rader när du snurrar) gör det inte för tätt med risk för att dubbarna inte vill gå ner i isen. Ta ett slut däck och skär loss slitbanan så att den passar som inlägg. kräng på däcket med slang och kör med 3-3,5 kg luft tryck :) Eller så ringer ni och beställer färdiga för 1.200:-/st :hihi
Hoppas filmerna nedan fungerar fortfarande :lol
MVH www.maxat-racing.com / Anders Gull

http://www.maxat-racing.com/Is/no.1.wmv
http://www.maxat-racing.com/Is/no.2.wmv
http://www.maxat-racing.com/Is/no.3.wmv
http://www.maxat-racing.com/Is/no.4.wmv
http://www.maxat-racing.com/Is/no.5.wmv
http://www.maxat-racing.com/Is/no.6.wmv
http://www.maxat-racing.com/Is/Isbana03.wmv
http://www.maxat-racing.com/Is/Isbana03.1.wmv
http://www.maxat-racing.com/Is/Sunset..wmv
:tummenupp :tummenupp :tummenupp



Hahah, vilken härlig kommentar i filmen som heter "no.6.wmv"

"Gud vad den där kärringen står och stirrar hela tiden, hon har verkligen inget bättre för sig!" :yoparty :D
 
Shit va nice, sköna snuttar! Så ju ut som att man kunde läga ner en hel del, hur mycket går det att lägga gämnfört med vanliga däck på asfalt, hur e bettet?!?? :) :tummenupp

Anders G skrev:
Måste ju dela med mig lite av gammal erfarenhet :tungan
ca. 400 st 13mm grabber med "brickskalle" 4 däck & 2 slang.
skruva ca. 6-7 rader med ca. 1cm mellanrum (Ett bra mönster blir 12 rader när du snurrar) gör det inte för tätt med risk för att dubbarna inte vill gå ner i isen. Ta ett slut däck och skär loss slitbanan så att den passar som inlägg. kräng på däcket med slang och kör med 3-3,5 kg luft tryck :) Eller så ringer ni och beställer färdiga för 1.200:-/st :hihi
Hoppas filmerna nedan fungerar fortfarande :lol
MVH www.maxat-racing.com / Anders Gull

http://www.maxat-racing.com/Is/no.1.wmv
http://www.maxat-racing.com/Is/no.2.wmv
http://www.maxat-racing.com/Is/no.3.wmv
http://www.maxat-racing.com/Is/no.4.wmv
http://www.maxat-racing.com/Is/no.5.wmv
http://www.maxat-racing.com/Is/no.6.wmv
http://www.maxat-racing.com/Is/Isbana03.wmv
http://www.maxat-racing.com/Is/Isbana03.1.wmv
http://www.maxat-racing.com/Is/Sunset..wmv
:tummenupp :tummenupp :tummenupp
 
Mrlind skrev:
Shit va nice, sköna snuttar! Så ju ut som att man kunde läga ner en hel del, hur mycket går det att lägga gämnfört med vanliga däck på asfalt, hur e bettet?!?? :) :tummenupp
Går att jämföra med att åka på regn med regndäck. ca.80-85% av farten mot vanliga slicks, Grymt kul faktiskt. :tummenupp
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top