Minimoto inomhus?

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Sitter här med hojen avställd i väntan på nästa bandag och konstaterar att efter det så har vi snart 20 minusgrader och 1½ meter snö igen.. härligt!

Helt utan anledning började jag kolla minimoto på youtube.
Har ju testat det nån gång, helt oseriöst på nån parkering, men vips så såg jag det här klippet, och det ser ju bara för kul ut att dra på sig alla grejer och köra.

För att komma till frågan.. nån som vet om det går att köra minimoto inomhus, på nån sorts bana, nånstans i sthlmsområdet?
Skulle ju kunna vara ett riktigt kul vinternöje isåfall, för att stilla abstinensen när allt annat är misär.

[YOUTUBE-ID]ydZyzDkXb-c[/YOUTUBE-ID]

(särskilt kul vid 00:30 när de vurpar, plockar upp hojarna som att det vore en tappad telefon, och bara kör vidare.)

Last edited:
Haha, hårda snubbar. Här gör det inget om man blir överkörd och klotar, på't igen bah. :yoparty

Vet att dom hade inomhusbana i Hamringe(Tullinge) förut. Men tror att den är nerlagd. Har även kört i västberga någon gång för ett par år sen också har jag för mig.

Men som sagt, kul vinternöje! Vi får leta efter en bana :Bugar Dock måste jag erkänna att det känns lite löjligt..

Men som sagt, kul vinternöje! Vi får leta efter en bana :Bugar Dock måste jag erkänna att det känns lite löjligt..

Då finns det hopp alltså!

Så länge det är roligt så får det vara hur löjligt som helst, jag är för gammal för att bry mig :)

Ska ta och kolla upp de ställena du nämnde till att börja med..

Varför ställde du av hojen så tidigt? (minst 2-3 veckor kvar ju)

Tröttnat helt på hela gatåkningsgrejen.. särskilt på det som finns i min geografiska närhet.. (bulten).. men jag har minst 2 bandagar till i år, så det är ju inte riktigt färdigåkt, men tills dess så får den stå :)

quattrojonas skrev:
Kolla den nya gocart hallen som ligger i värtan också. Ska tydligen vara norra Europas största inomhusbana.

Ah! Är på uppdrag i värtan ibland, ska passa på att reka där!

Tack för tipsen!

har för mig några brukar köra motard i någon gocarthall som ligger i södertälje

Var kan man köpa ny minimotos? Och finns de några som håller för en stor 120kg klump som mig ? ;)

Är på semester i Skåne och passade på att köra minimoto-racing på Racehouse i Malmö, Sveriges längsta inomhusbana, grymt bra grepp med slicksen. Körde fyra pass, hade ju varit synd att låta däcken kallna:D lättförtjänta knäskrap, går att pressa hojarna mycket i kurvorna, nästan så att snart tar armbågarna i. Synd att det finns inte samma möjligheter i Stockholm:( men det finns möjligheter att träna i Södertälje på vintrarna, eller har varit iaf. Var lite dåligt med intresse sista vintersäsongen dock. Här i Malmö verkar det vara aktivitet året runt. Men passa på och kör, det var förbannat kul idag:yoparty:yoparty:tummenupp

Last edited:
Är på semester i Skåne och passade på att köra minimoto-racing på Racehouse i Malmö, Sveriges längsta inomhusbana, grymt bra grepp med slicksen. Körde fyra pass, hade ju varit synd att låta däcken kallna:D lättförtjänta knäskrap, går att pressa hojarna mycket i kurvorna.

Mm,, har oxå kommit fram till att det finns i Malmö men inte Sthlm..
Men Malmö... dit vill man ju inte åka i onödan.. :gnissla

Jasså, nu kommer det fram! det är på minimotobanan du äntligen lyckats knäskrapa! ;)

Skämt åsido.. ska tänka på det om jag har vägarna förbi där!
Synd att det inte verkar finnas här med möjlighet att hyra hojar...

Någon som provat googla "Minimoto Stockholm"? :D

För ett par år sen när jag körde senast så vill jag minnas att lånehojarna var lite halvslöa.. Men helt okej i leksyfte. Men fick prova en minimoto-banhoj som gick som ett skållat troll. Någon som vet vad man får punga för en schysst liten rackare?

Någon som provat googla "Minimoto Stockholm"? :D

För ett par år sen när jag körde senast så vill jag minnas att lånehojarna var lite halvslöa.. Men helt okej i leksyfte. Men fick prova en minimoto-banhoj som gick som ett skållat troll. Någon som vet vad man får punga för en schysst liten rackare?

Jag undrar lite detsamma, jag va inne och kollade på http://www.funbikes.co.uk/pl-Mini_Moto_Race_Bikes-17-0.aspx jag funderar på en midi moto då jag är rätt lång och kraftig =) får se ifall de håller värt att testa iaf.

"Jasså, nu kommer det fram! det är på minimotobanan du äntligen lyckats knäskrapa! ;)"

Haha, kan väl säga att jag la några skrap till i puckarna efter Gotland och Gåsen:D

Hur tänkte du att du skulle få plats på en sådan liten cykel?

Jag tror dina knän hamnar ovanför huvudet då...

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph