Minimoto - Är det nått att ha?

wohoo9

Ny medlem
Gick med
12 Nov 2005
Hoj
Ingen
Ja som det står i topic så undrar jag om det är nåt att ha? hade tänkte o köpa en på http://www.minibike.se/ och sen Super Sport och accar dom bra? Går dom verkligen runt 65? och hur mycket drar dom per/mil? :) :confused:

65 gör dem nog inte, runt 50 låter mer rimligt.
Drar väl lika mycket soppa som en ordinär moppe.

Klart prisvärd och rolig leksak, men det är långt till våren :(

Super sport går i ca 45-50km/h.
köpte själv min från minibike.
Deras maskiner har riktigt bra kvalté. Har inga problem med min och även alla orginal skruvar sitter på fortfarande, trots mycket skruvande.

65km/h är dem hastigheter som är tagna i kina. Dessa kör med annan drevning, dvs fart drevning. När dem kommer till U.S.A samt Europa så drevas dem om, eftersom vi är ute efter acc.

Körde en sträcka tidigare i sommras, ca 4.5mil. Den drog ca 70% av tanken och det var 100% gaspådrag hela tiden ( när den var orginal)

tack Adde

Tack Adde men jag undrar lite bara.. varifrån ska jag köpa isåfall? Och varifrån kan jag få tag i trimdelar om jag nu köper en Super Sport?

wohoo9 skrev:
Tack Adde men jag undrar lite bara.. varifrån ska jag köpa isåfall? Och varifrån kan jag få tag i trimdelar om jag nu köper en Super Sport?

minibike funkar bra att köpa ifrån.
Man betalar in i förskott och sedan skickar dem det til dig via bussgods, om du inte väljer att åka ner till Malmö och hämta. Kan iaf säga att dessa är väldigt pålitliga.

trimdelar hittar du överallt. bbmoto, minimotocenter, västeråsminimoto, dealy samt w-motoracing.

din modell är som alla andras, en sk 14e.

PS. Du kan vara glad att den är för 1995kr, när jag köpte den så var den på 3900kr! Var ganska ny på den tiden och köpte 1:a bästa :)
DS.

Last edited:
wohoo9 skrev:

du kan få köpa en 14 e av mej om du vill 2400 ny i kartong

har även lite resevdelar om du är sugen .

peter_anders skrev:
du kan få köpa en 14 e av mej om du vill 2400 ny i kartong

har även lite resevdelar om du är sugen .

Vadå trötnade du på den innan på plockade upp den ur kartongen eller :confused:
:3freak

Mögel skrev:
Vadå trötnade du på den innan på plockade upp den ur kartongen eller :confused:
:3freak

Hm typ köpte 2 en skulle kompisen ha men hann drog sej ur , så
då har den blivit stående i förrådet , tänkte sälja den o köpa nåt annat roligt
för pengarna , :)

peter_anders skrev:
Hm typ köpte 2 en skulle kompisen ha men hann drog sej ur , så
då har den blivit stående i förrådet , tänkte sälja den o köpa nåt annat roligt
för pengarna , :)

Okej då fattar jag varför du vill sälja den... :banana

:) OK Anders men det är nämligen så att min bror jobbar på Gokart banan i Södertälje! Ringde han nyss och hörde lite och han sa att han aldrig hade plockat så mycket delar som han gör på söndag.. Stämmer det? Går det åt mycket pengar åt dom?

wohoo9 skrev:
:) OK Anders men det är nämligen så att min bror jobbar på Gokart banan i Södertälje! Ringde han nyss och hörde lite och han sa att han aldrig hade plockat så mycket delar som han gör på söndag.. Stämmer det? Går det åt mycket pengar åt dom?

Det är slitage delar man får byta. Inga större summor.
detta gäller alla typer av maskineri.

Man ramlar ibland när man kör på banan, så dår riskerar man att ngt kan gå sönder, att ett drev böjer sig, eller sprickor i kåpan etc.
Inga större saker.

wohoo9 skrev:
Nåt fotpinnegummi har jag sett som trillat av men annars så tycker jag inte att det sprids så mycket saker från kineserna.

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!