svampe skrev:Nåt fotpinnegummi har jag sett som trillat av men annars så tycker jag inte att det sprids så mycket saker från kineserna.
Mm jag är ju bara 14 också, men farsan vill inte köpa nån eftersom jag komer ju köra på vägarna

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
svampe skrev:Nåt fotpinnegummi har jag sett som trillat av men annars så tycker jag inte att det sprids så mycket saker från kineserna.
wohoo9 skrev:Mm jag är ju bara 14 också, men farsan vill inte köpa nån eftersom jag komer ju köra på vägarnaSå han funderar mest på Trafikförsäkringen efter som man inte kan teckna nåt sånt så vad gör man? För jag antar att det inte går eller?
![]()
svampe skrev:Kör inte på vägarna. Finns ingen försäkring du kan teckna. Du kommer i praktiken åka runt på en oregistrerad motorcykel. Det blir samma straff som om du åker dit på en cross.
Andreas_ace skrev:han e 14, så det blir typ socialen som får ta hand om honom.
Eller böter för föräldrar.
Att köra ett race i Södertälje ngr timmar räcker gott och väl för mig. Blir visserligen bara varannan vecka.
Det ska ev börjas importera reggade minibikes till nästa år, men dessa komemr räknas som lätt MC, så då blri det körkort som gäller för dem.
Att de drevar om hojarna för europamarknaden köper jag inte alls, det är snarare så att de överdriver farten för att få sälja fler hojar och tror du något annat så är du nog lite blåögd.Andreas_ace skrev:Super sport går i ca 45-50km/h.
köpte själv min från minibike.
Deras maskiner har riktigt bra kvalté. Har inga problem med min och även alla orginal skruvar sitter på fortfarande, trots mycket skruvande.
65km/h är dem hastigheter som är tagna i kina. Dessa kör med annan drevning, dvs fart drevning. När dem kommer till U.S.A samt Europa så drevas dem om, eftersom vi är ute efter acc.
Körde en sträcka tidigare i sommras, ca 4.5mil. Den drog ca 70% av tanken och det var 100% gaspådrag hela tiden ( när den var orginal)
Mr_Turbo skrev:Att de drevar om hojarna för europamarknaden köper jag inte alls, det är snarare så att de överdriver farten för att få sälja fler hojar och tror du något annat så är du nog lite blåögd.
De drevas iaf inte om när de kommer hit, lådan försluts i kina och det är så man får den i sverige också, det är ingen som har varit inne i den å pillat och bytt något drev.
Andreas_ace skrev:Det är iaf info jag fick ifrån Leif som äger BBmoto.
jack_pil skrev:tycker jag verkar låta som en hel del bull shit
vet någon vart dessa reggade minimotos kanske kommer att säljas i framtiden? kommer dom vara på 50cc fortfarande eller?
låter om inte annat väldigt bra nämligen![]()
Detta är vad kineserna säger när man konfronterar dem varför de uppger felaktiga siffror: "Siffrorna gällde för hojarna såsom de var drevade från början men eftersom de i USA ville ha bättra acc. istället för toppfart så är de numera neddrevade"Andreas_ace skrev:Det är iaf info jag fick ifrån Leif som äger BBmoto.
Det är inget du behöver köpa.Mr_Turbo skrev:Att de drevar om hojarna för europamarknaden köper jag inte alls, det är snarare så att de överdriver farten för att få sälja fler hojar och tror du något annat så är du nog lite blåögd.
De drevas iaf inte om när de kommer hit, lådan försluts i kina och det är så man får den i sverige också, det är ingen som har varit inne i den å pillat och bytt något drev.
Alla är inte 14E, lägg ner att kalla dom 14E.Andreas_ace skrev:Det där är samma som Supoer Sport som du ville köpa
Alla är likadana bara olika namn
14e
Södertälje har en Gokart bana där vi är ett gäng som kör, många finns här på sporthoj.
Riktigt kul och man får lite nya ideér när man kollar in andra och berättar om sina egna löjliga lösningar![]()
Ravetrancer skrev:Mvh Rejvis
kineser bryr sig eg. inte så mycket om specifikationer. Dom är jäkligt duktiga på att mäta fel kubik också kan man ju sägaMr_Turbo skrev:Ok säger ni det så får jag ju tro på det, tycker bara att det är konstigt att de kan byta ut drevningen men inte ändra i faktatexten om modellen isåfall. Blir ju lite falsk marknadsföring om man säger att hojen går snabbare än vad den gör.
Hur som helst så är det ju ruggigt prisvärda och roliga hojar![]()
Andreas_ace skrev:den modell jag köpte var från hojshopen, även samma som minibike säljer.
hojshopen och minimotocenter anv samma bild på dessa i sina exemplat bilder
http://www.minimotocenter.se/images/m1_3.jpg
En såndära såg jag i Jönköping för inte så länge sen...Andreas_ace skrev:Dem första reggade modellerna är påväg in snart.
dem första kommer en modern variant på monkeybiken som är godkänd som klass 1 EU
45 moped, men ingen datum ännu.
Dem håller också på med en varaint på Choppern som förhoppningsvis kommer
att bli CoC godkänd, men inte heller en exakt datum ännu...tyvärr.
![]()
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden