Mini ledblinkers, motstånd?

truedude

Medlem
Gick med
2 Aug 2007
Hoj
Triumph Tiger 900 Rally PRO
Har fått på ett par mini ledblinkers på hojen men dom blinkar så förbaskat snabbt. Måste därför ha ett motstånd.
Har hört att Biltema ska något sådant, jag är helt borta när de gäller elektronik så om nån tom vet art.nr så vore de kanon!

Sen min andra fråga: Var ska man sätta motståndet? Behöver man 4 st, en för varje blinkers? Eller räcker de med att sätta ett vid relät?

Som sagt, helt borta när de gäller sånt här! Nån kunnig här på SH borde väl sitta på svar! :tungan

sorry guys! provade söka men fann inge vettigt.
Tänke inte på att kolla stickyn.
Ska tänka på de till nästa gång!

man MÅSTE inte ha motstånd!!!

Köp ett last oberonde relä på biltema och kasta orginalet som sitter på! så blinkar allt i rätt takt.
själv använder jag biltemas för 40 spänn 42-140. funkar utmärkt! tre stift istället för 2, men dra en liten kabel från (-) stiftet till jord. koppla sedan dina 2 kablar till varsitt av de kvarvarande stiften. Funkar det inte! byt plats på kablarna.:yoparty

Tjena!

Jag har stött på samma problem. Enklast är att köpa motstånd hos din lokala mc-handlare. Säljs i regel i 2-pack med plus och minus markerat. Köp två paket och koppla på sladden innan blikers. Använd kabelskor så du lätt kan lossa dem om du skulle behöva.

Lycka till!

Tjena!

Jag har stött på samma problem. Enklast är att köpa motstånd hos din lokala mc-handlare. Säljs i regel i 2-pack med plus och minus markerat. Köp två paket och koppla på sladden innan blikers. Använd kabelskor så du lätt kan lossa dem om du skulle behöva.

Lycka till!

När du köper motstånden i mc affären blir det ofta fel.
De har ingen aning om varken hur man kopplar in eller räknar ut vilket motstånd man skall ha.
Det finns en blinkerstråd här där ngn beskriver hur man räknar med ohms lag.
Jag gjorde så och köpte motstånd på ELFA och nu funkar det lysande.

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=14429&highlight=blinkers+motst%E5nd

Nyheter
Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!