Mini Cooper?

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Funderar på att byta ut extra bilen och har sneglat lite på en Mini cooper D. Är det någon som har erfarenhet av den bilen? Va in på en mini forum men alla där är nog en smula partiska :gnissla Så är det nån som har erfarenheter, bra eller dåliga? Är det något i utrustningsväg man bara måste välja till? eller nått man inte ska ha?

Köp.
Haft en Cooper S och den var en jävligt kul bil,dock fick den lite mer pulver för c:a 50 papp.
Kört dieseln också såklart eftersom jag jobbat med BMW/Mini.
Ruskigt bra kvalle på bitarna.

Onödigt vetande men WTF?

Jävligt rolig bil! (John Cooper Works iallafall)
en kompis flickväns farbror (hehe) ägde och körde en Subaru Impreza WRX STi i många år, sen så fick han för sig och bytte till en Mini Cooper (Works edition), han säger att han aldrig ångrat det bytet - och Impreza WRX STi är ju ingen dålig eller tråkig bil det :)
(och han kör som en galning hehe, och lite då och då på bana, både med Imprezan och med Coopern)

Köp.
Haft en Cooper S och den var en jävligt kul bil,dock fick den lite mer pulver för c:a 50 papp.
Kört dieseln också såklart eftersom jag jobbat med BMW/Mini.
Ruskigt bra kvalle på bitarna.

Skönt att höra att det är bra kvalité, är ju endå en engelsk bil (nästan) :hihi

Cooper S är säker mycket roligare men hela min budget kring köpet vilar lite på att få ner förbrukningen från polon :gnissla

Hur gammal Polo? Rent spontant känns det som att det kommer bli svårt att få ner förbrukning från en Polo diesel, det är ju bland det mest snåla du kan köra.

Hur gammal Polo? Rent spontant känns det som att det kommer bli svårt att få ner förbrukning från en Polo diesel, det är ju bland det mest snåla du kan köra.

En polo bensinare från -03. Den drar i runda slängar 0.8l/milen när du mest åker e4an. Minin låg runt ~0.4l/milen när jag körde den på e4an igår :)

Ah, ok. Tänkte byta ut ena bilen (Golf -07) mot en Polo TDI -10 själv, men 0,4 är ju kanon oavsett. Minin är ju dessutom mer eller mindre tysk, så kvalituttsmässigt lär det vara klockers. Vet att en tjejpolares killes Mini dock har lite problem vid kallt väder, tydligen strular låsen så att man måste gå in via bakluckan och bara kommer ut om någon hjälper till. :D

Ah, ok. Tänkte byta ut ena bilen (Golf -07) mot en Polo TDI -10 själv, men 0,4 är ju kanon oavsett. Minin är ju dessutom mer eller mindre tysk, så kvalituttsmässigt lär det vara klockers. Vet att en tjejpolares killes Mini dock har lite problem vid kallt väder, tydligen strular låsen så att man måste gå in via bakluckan och bara kommer ut om någon hjälper till. :D

Jo det är ju typ en bmw :) Kännde igen sig när man satt i den ialla fall.. Ja jag va ut från solna bort borrut en bit på e4an och testa lite småvägar och så, tog det inte så lungt på gasen direkt men den snitta endå bara 0,44 under färden :)

En kompis mini kör ner fönsterhissarna 3cm när det blir riktigt kallt ute eller när det regnar väldigt väldigt mycket. Lite smått störande...

Minin är kalas. Vi har haft både vanliga bensinare, Dieseln och S. Dieseln var en Clubman. Rätt cool i mina ögon. Kalasbil, men lastutrymmet är inte så stort som det gör sken av att vara....

Riktigt kul bil med gokartkänsla. Ett hjul i varje hörn!

Har haft en Mini i ungefär en vecka och kört runt i.
Ruskigt rolig bil att köra och jag tyckte inte att den kändes plastig eller dålig kvalitét.

Sen i och med att jag körde den så kort tid så vet jag inget om slitdelar, service eller något liknande.

Kul att alla verkar ha goda erfarenheter av bilen, med undantag för några fel men det finns det ju på alla bilar :)

Minin är kalas. Vi har haft både vanliga bensinare, Dieseln och S. Dieseln var en Clubman. Rätt cool i mina ögon. Kalasbil, men lastutrymmet är inte så stort som det gör sken av att vara....

Riktigt kul bil med gokartkänsla. Ett hjul i varje hörn!

Skulle väl inte vilja påstå att lastutrymmet utgör sig för att vara stort? :gnissla

Det är dock minsta problemet, måtta lite och 4 pappkassar borde gå i om man handlar och mer är det aldrig tal om i den bilen. Behöver jag lasta har vi ju en kombi mé :)

Last edited:
Om du gillar att KÖRA bil så provkör gärna en bmw 1-serie med, med m-paket.
Helt enormt härlig bil att köra, knivskarp styrning och grym väghållning, osv.

EDIT: 120d drar på landsväg enligt bmw 0,41, med 177 hk!

Last edited:
Om du gillar att KÖRA bil så provkör gärna en bmw 1-serie med, med m-paket.
Helt enormt härlig bil att köra, knivskarp styrning och grym väghållning, osv.

EDIT: 120d drar på landsväg enligt bmw 0,41, med 177 hk!

Men en 120d är drygt 100k dyrare :huvet Titta på 116d och redan där skiljer det över 50k och då va det en bmw nästan utan utrustning.. Har ju en 325xi som familjebil så gillar bmw, men inte så mycket :D

cooper D med lite utrustning landar på ( efter prutande ) på ganska precis 200k redan det är i mesta laget för en extra bil :gnissla

Men en 120d är drygt 100k dyrare :huvet Titta på 116d och redan där skiljer det över 50k och då va det en bmw nästan utan utrustning.. Har ju en 325xi som familjebil så gillar bmw, men inte så mycket :D

cooper D med lite utrustning landar på ( efter prutande ) på ganska precis 200k redan det är i mesta laget för en extra bil :gnissla
Ah okej, då förstår jag, har man redan en bmw kan det ju va kul att ha nått annat oxå :)

Mini-coopern känns ju som rätt val för dig då, har oxå hört bra om den bilen! (även om jag själv skulle föredra en 1-serie)
Mini ägs ju dessutom av BMW så det är ju nästan en bmw :tummenupp

Ah okej, då förstår jag, har man redan en bmw kan det ju va kul att ha nått annat oxå :)

Mini-coopern känns ju som rätt val för dig då, har oxå hört bra om den bilen! (även om jag själv skulle föredra en 1-serie)
Mini ägs ju dessutom av BMW så det är ju nästan en bmw :tummenupp

Hade gärna köpt en 1-serie men tycker inte det är värt pengarna, inte som andra bil. Hade det varit min enda bil hade det varit mer värt pengarna :)

Är begagnat inte tänkbart eller?
Går ju hitta bilar 3-4k mil, välutrustade osv, plus att man slipper det där första prisraset på en nybil...
Kolla den översta, att få en bil som ny kostade 389 000, som bara gått 3650 mil och lär vara som ny, för 229 500 låter i mina öron som en väldigt bra affär :) En ny cooper rasar ju antagligen mer i värde dessutom.
http://www.blocket.se/goteborg/BMW_120_d_M_sport___All_utr__Byte_Avbet_25320866.htm?ca=17&w=3
http://www.blocket.se/halland/BMW_120_D_163HK_M_sport_25245917.htm?ca=17&w=3

Är begagnat inte tänkbart eller?
Går ju hitta bilar 3-4k mil, välutrustade osv, plus att man slipper det där första prisraset på en nybil...
Kolla den översta, att få en bil som ny kostade 389 000, som bara gått 3650 mil och lär vara som ny, för 229 500 låter i mina öron som en väldigt bra affär :) En ny cooper rasar ju antagligen mer i värde dessutom.
http://www.blocket.se/goteborg/BMW_120_d_M_sport___All_utr__Byte_Avbet_25320866.htm?ca=17&w=3
http://www.blocket.se/halland/BMW_120_D_163HK_M_sport_25245917.htm?ca=17&w=3

Nä vill inte ha en begagnad :)

Sålt familjen? :va

:rofl

Har ju mitt penga träd på bakgården som måste skördas ibland :gnissla

Last edited:
Nyheter
Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten