Så här såg min ut.
De där fälgarna är sjukt snygga :bugar
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Så här såg min ut.
Haha. Polaren trackade mig som fan för att jag körde runt i en "tjejbil". Han ändrade sig när han fick sätta sig bakom ratten i vår sommarbil. Den är styggare än den ser ut![]()
Min hade 163 hästar original,efter ombyggnad av kompressor och luftburk samt ett John Cooper Works-avgas gav den 220 c:a.
Den nya har ju turbo på 175, standard men visst finns den programvara för att skrämma upp den lite?

220hk i en mini?![]()
Halloj, passar på att fråga...
Funderar på en Cooper S, är det någon årgång man ska undvika, eller var dom bra från början?
Funderar på att byta ut extra bilen och har sneglat lite på en Mini cooper D. Är det någon som har erfarenhet av den bilen? Va in på en mini forum men alla där är nog en smula partiskaSå är det nån som har erfarenheter, bra eller dåliga? Är det något i utrustningsväg man bara måste välja till? eller nått man inte ska ha?

Tycker du ska gå in på minclub.se så får du bra svar från folk med egen erfarenhet och inga gissningar
Jag äger en Clubman D sedan Juni -08 och har kört ca 6000 mil i den så lite erfarenhet har jag allt![]()
Hur kul som hellst att köra, speciellt Clubmanen då den är överstyrd
Drar lite så länge man håller sig under 80, över det så börjar de sluka i sig alldeles för mycket.
Komfortmässigt är det inte mycket att hänga i granen och "sportstolarna" är verkligen ett skämt, fruktansvärt kassa. Bilen verkar dessutom sakna det mesta av vad ljudisolering heter. Det sparar i och för sig på kilona
Kvaliten tycker jag är under kritik. Inredningen gnisslar och gnäller på många, rutfunktionen (rutan åker ner någon cm när man öppnar dörren) är inte en fråga om den kommer sluta fungera utan när. Har bytt bussningarna till krängningshämmaren bak två gånger. Har fått kamremmen bytt pga oljud. Turbon precis bytt (men tycker oljudet finns kvar fortfarande)
I utrustnignsväg är chilipaketet ett måste.
En stor fördel med Mini är att man får köra mycket BMW när bilen är inne på verkstadenJag har någon form av hatkärlek till min bil, kvaliten är verkligen kass om man jämför mot priset men det glöms bort när vägen börjar svänga, för på kurviga vägar är den betydligt roligare än de flesta bilarna skulle jag tro, trotts framhjulsdriften. Grym väghållning redan original
Om du kollar priset på generation I av nya Mini så har den väldigt bra andrahandsvärde, förhoppningsvis blir det samma för gen II och det är ju inte helt fel.
Halloj, passar på att fråga...
Funderar på en Cooper S, är det någon årgång man ska undvika, eller var dom bra från början?
Är inne där och tittar mé, men tänkte jag skulle få mindre färgade svar här![]()
Du verkar va den första som är negativ till bilen bra med båda delarna![]()

Jag har ägt en S som hade några år på nacken (03a ägdes 06/07).
Har aldrig ägt en bil som kostat så mycket pengar på saker man bara förväntar sig att de ska fungera.
Värmepaket - check
Rutautomatik - check
Elhissmotor - check
Saker som skruvade bort sig själv - check
20.000 i reparationer på 6 månader - check
Sen var den fantastisk att åka och köra, ljudet från motorn var gôtt. Men inte värt det i mitt fall.
/ Jens
Känns som om BMW ignorerat Minin lite, eller?
|
Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa
Det händer en hel del när d... |
|
|
|
Katalogen börjar ta form!
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
KTM och Husqvarna återkallelser
Pressreleaser från KTM och ... |
|
|
Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO
Vulkanen Teide vakar över o... |
|
|
Äventyr i Algeriet
I januari åker Allt om MC t... |
|
|
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO
I ett maffigt bergsområde, ... |
|
|
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO
I ett maffigt bergsområde, ... |
|
|
Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!
Direkt från Teneriffa! Förs... |
|
|
CIAO ITALIEN!
Pressrelease från KTM: ... |
|
|
Nu jobbar vi med Katalogen!
Idag startar vi det digra a... |