Mina första mil på sporthoj. Reflektioner.

kul läsning och bra reflektioner

Som vi säger i jönköping helt överstyvt har saknat dessa inlägg innan!!!!

Kan bara hålla med till fullo, började själv med en offroad, kändes konstigt, otymligt i början, man får "skynda" långsamt(är även bra för hälsan) men efter 600 mil i sadeln så blir man allt mer nöjd och absolut inte byta tillbaka,!! Just nu kan jag inte tänka mig köra något annat(bandit 1200 eller fzs kan jag tänka mig dock)än just sport hoj, det jag minst kan tänka mig är en custom, att det skall vara skönt att köra en custom tror jag mest är en myt!!! mera vibrationer, sämre väghållning, går inte att packa den på samma sätt, jobbigt att köra långt.

sgtpepper skrev:
Jag skulle faktiskt vilja testa att köra någon glidare också, det måste ju vara helt annorlunda, med fötterna långt fram och en tillbakalutad sittposition. Inte för att jag skulle vilja äga en glidare, men det vore skoj att prova.

Jag har provat en HD night train efter en hel dags körning på en gixxer 600.
Skrattade hela tiden bakom visiret(hade raceställ och intergralhjälm, såg nog lagom dumt ut...) tills jag höll på att köra rakt fram i en kurva..
Det går knappt att svänga med en sån hoj, man känner verkligen hur tung den är.
En bra sak med den var att den var hur stark som helst, man behövde knappt växla..

Juultomten skrev:
ojj.. =) bästa inlägget på SH tippar jag :) :tummenupp

inte prövat nån ny hoj nudå? gått ett år nu :) :)

Haha! Den här gamla fina tråden lever alltså? Ballt. :)

Tack. Kul att du gillade den.

Kul att du frågar oxå... jag har funderingar på att summera det här året i ett litet inlägg. Jag gick ju ifrån lite saker jag skrev i inlägget... Jag kör inte motard längre utan kör en CBR 600F. Så jag har lite reflektioiner att skriva om... :)

Återkommer kanske med ett sånt inlägg.

/Lucky9

muahaha.. jag känner igen reaktionen som man får när man sätter sig på bågen första gången å kommer över 10k rpm... den e fruktansvärd.. men andra gången e de nästan bara roligt..

jag hade lite fundering över varför man hade så mkt utrymme bakom röven på min r6, men när ja kom över 200kph så fattade jag. då va de bara å kana bak med arslet å hålla i hatten.

EDIT: kan tillägga att jag bara läste första sidan, å inte kollade datumet

Roligt att läsa!

Det är var intressant att läsa :D väntar på nästa roliga historia :Dhoho

Trådlyftningrekord? Über twao år gammal tråd, men den rokcar fortfarande.

Dax för nya recensioner, kanske? :tummenupp

He he he, ja...det var ju ett litet trådlyft av Honke, men jag får väl passa på att tacka honom för att han lyfte tråden (Hade inte läst tråden innan) :) Riktigt trevlig läsning, även om den har 2år på nacken.

Kanske är dags för Lucky9 att skriva en ny tråd?

Grymt bra skrivet :tummenupp Kan inte annat än hålla med dig.... Har precis skaffat mig en sporthoj som komplement till motarden och jag kan bara bekräfta att det ÄR den optimala lösningen :D Det enda som fattas är tid, måste fan säga upp mig från jobbet så jag hinner köra med dom :rolleyes:

Här är en annan tråd med ungefär samma inriktning där man diskuterar Motard vs Streetfighter. I ett av dom sista inläggen på 1:a sidan har jag beskrivit lite hur jag upplever skillnaden på dom båda...

LÄNK

Satsa på en karriär inom hojjournalistik! Den var kanonbra ju!

Roligt!

Det är ju sånt där man vill läsa :) fast den var lång så var det rolig att läsa! man vart ju inte trött av den precis :) men som alla andra säger & jag! väntar på nästa :D :Bugar

Kul läsning, första inlägget tänkte ja på då....:tummenupp

Sen att tråden var lite gammal gör väll inget....hehe

Socrates skrev:
He he he, ja...det var ju ett litet trådlyft av Honke, men jag får väl passa på att tacka honom för att han lyfte tråden (Hade inte läst tråden innan) :) Riktigt trevlig läsning, även om den har 2år på nacken.

Kanske är dags för Lucky9 att skriva en ny tråd?
Precis vad jag skulle skriva. Bara att tacka han för det och bli glad att man fick chansen att läsa detta :tummenupp

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT