Mattias skrev:En till! Jag kan inte heller få nog av den där bilden!
Tack mattias, jag vet att jag är het
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Mattias skrev:En till! Jag kan inte heller få nog av den där bilden!
Lucky9 skrev:Jag har kommit till insikt. lite iaf.
Man fick inte alls samma grepp med benen på r1:an som på r6:an. r1:an kändes stor och den va "trög" i kurvorna.
Då upptäckte jag varför föraren framför mig hade kört så sakta. På kurvigare vägar (extremt kurviga) är ju r1:an skitjobbig! Inte alls så smidig som r6:an!
Jag försökte febrilt hänga med r6:an framför mig. Inom mina gränser. Det gick knappt. Jag fick utnyttja rakorna till att vrida på mer än r6:an men så fort det svängde hade jag inte en chans.
I några kilometer funderade jag på varför man öht köper en r1:a när man kan köra en r6:a som går, nästan, lika fort men är 10 gånger smidigare. Sen blev det rakt. Då slutade jag fundera på det.
Jag återkommer om jag kommer till insikt om nåt mer...
/Lucky9
Fogel99 skrev:Om du vill ha en smidig hoj och köra fort på kurviga vägar ska du nog prova min Ducati 748, inte snabbast rakt fram men desto snabbare där det svänger mycket !!!
?Silwer skrev:Det där var ett tag sen han skrev, han skaffade ju en sporthoj för ett tag sen iaf.
soppatorsken skrev:Och hur tror du att det slutade?
soppatorsken skrev:Och hur tror du att det slutade?
flugan skrev:Vet hur det är.
Harley Davidson i Göteborg hade öppet hus med provkörning för ngra veckor sedan.
Stod och tittade bra länge på vilken av cyklarna man skulle våga provköra. Drog mig till minnes när jag provkörde en Suzuki Marauder med ideliga fotpinneskrap och hälskrap. Värst av allt var bromsträckorna, kändes som en istid gick förbi innan man fick stopp på "cykeln".
Med Maraudern i färskt minnet slutade det med att jag inte körde ngn alls. Inte för att man skulle tycka det var läskigt med effekten, utan snarare allt annat åbäke som gör cykeln obrukbar och ohanterlig.
Framflyttade fotpinnar och förlängda styren så armar och ben är utsträckta till bristningsgränsen. Det enda sättet att flytta tyngdpunkten är att vicka på huvudet. Sen förstår man att man inte skall flytta tyngdpunkten alls för markfrigången går endast att mäta upp med bladmått efter att det stylats till med kromade avgasrör och fotpinnar till samma pris som insatsen på ett hus, självrisken var dessutom 10 000:- vid provkörning. Lägg till det att dessa ½-tons stållok (möjligt att emblemet i nyckelringen innehöll ngn lättmetall) hade bromsskivor så små att de borde aldrig a varit monterat på ngt större än en 125:a.
Varför gör de så med sina cyklar?

Lucky9 skrev:Eftersom min barndom hann passera för mina ögon innan jag kom ner i en mer "lagom" hastighet så var jag för en stund helt övertygad om att det var en tidsmaskin jag körde.
|
|
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN
Pressrelease; Visby, 2025-1... |
|
|
2026 års YAMAHA XSR900 GP
Yamahas Sport Heritage-seri... |
|
|
Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger
Yamaha Motor firar sitt 70-... |
|
Smarta garageprylar från IVON!
IVON motorcykellyft, 450 ki... |
|
|
|
Med ny V-twin och monocoque-ram
Ducati presenterar nya Hype... |
|
|
Slutstrid i MotoGP
MotoGP-säsongen börjar lida... |
|
|
CFMOTO V4 SR-RR
CFMOTO presenterade sitt pr... |
|
|
Honda V3R 900 E-Compressor
Honda V3R 900 E-Compressor ... |
|
|
Indian Concept Girder – En framtidsvision?
Indian Concept Girder är en... |
|
|
Yamaha R7 får stor uppgradering!
Yamaha R7 får en nängd uppg... |