Mina bilder från Sturup Raceway 2006-05-14

KetogaN

Don´t do drugs.. MMkay ?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
njae du vet, den är på service eller nått..
Postar här med, för det verkar som folk missar det i den lokala delen.
Ni hittar mina bilder här:

www.toksurfa.com

Bilderna är min egendom och får ej återpubliceras eller kopieras utan mitt samtycke. Vänligen respektera detta så slipper jag lägga fula vattenmärken över hela bilden.

Enjoy!

Jädrar vilka bilder!
Schnyggt!!

Snacka om färgmättnad i dem. Mina bilder ser ju nu VÄLDIGT bleka ut i jämförelse. Sen stog du på ett litet bättre ställe än mig.

JKay skrev:
2163374
Snacka om färgmättnad i dem. Mina bilder ser ju nu VÄLDIGT bleka ut i jämförelse.

Tack.

Då ska du se originalen i Adobe färgrymd, dom är snygga!! :)
Tyvärr tolkar inte windows eller webbläsare färgrymder så man får kompromissa lite. Men resultatet blir bra ändå.

/Karl

KetogaN skrev:
2163539 Tack.

Då ska du se originalen i Adobe färgrymd, dom är snygga!! :)
Tyvärr tolkar inte windows eller webbläsare färgrymder så man får kompromissa lite. Men resultatet blir bra ändå.

/Karl

Kan bara tänka mig....

Mina bilder från SRW ---> JKay.se

Liten fråga...om du vill självklart:

Jagar en systemare (första) och vill kunna fota lite action, RR, m.m. Vad rekommenderar du?
Har ca 10k att lägga.

JKay skrev:
2163374 Jädrar vilka bilder!
Schnyggt!!

Snacka om färgmättnad i dem. Mina bilder ser ju nu VÄLDIGT bleka ut i jämförelse. Sen stog du på ett litet bättre ställe än mig.

Kan man kanske få se dina bilder också???

Där var en jäkla massa fotografer i söndags och eftersom detta var min första körning så vill man ju ha en bild på sig. Men jag hittar inte alla. ÄR det någon som kan tipsa om vilka som fotade i söndags...?? Tackar

KetogaN Väldigt snygga bilder måste jag säga. När du sa tiull mig i söndags att du bara välde ut några få snygga bilder ljög du då rakt inte. Toppklass på alla bilderna där tycker jag

gyver skrev:
2163568
Där var en jäkla massa fotografer i söndags och eftersom detta var min första körning så vill man ju ha en bild på sig. Men jag hittar inte alla.

KetogaN Väldigt snygga bilder måste jag säga. När du sa tiull mig i söndags att du bara välde ut några få snygga bilder ljög du då rakt inte. Toppklass på alla bilderna där tycker jag

Jag har faktiskt några bilder på dig som du säkert blir glad för, dom ratades vid första sorteringen men jag fixar till en och lägger upp tillsammans med dom andra på min sida, håll utkik.. kommer inom kort. (15 minuter eller så)

KetogaN skrev:
2163030 Postar här med, för det verkar som folk missar det i den lokala delen.

www.toksurfa.com

Bilderna är min egendom och får ej återpubliceras eller kopieras utan mitt samtycke. Vänligen respektera detta så slipper jag lägga fula vattenmärken över hela bilden.

Enjoy!

Jaha då slogs spiken i kistan :huvet

Nytt objektiv är beställt :banana

Där rök dom sparpengarna :4skrika :gnissla :banana

Vem e den lilla saken på suzukin? Blev omkörd av denna på väg 11 för inte så längesedan. Blev så paff för att hojen såg så stor ut. :tungan

Henke85 skrev:
2163641 Vem e den lilla saken på suzukin? Blev omkörd av denna på väg 11 för inte så längesedan. Blev så paff för att hojen såg så stor ut. :tungan

En schnygg en.... :yoparty

Tsunami skrev:
2163606 Jaha då slogs spiken i kistan :huvet

Nytt objektiv är beställt :banana

Där rök dom sparpengarna :4skrika :gnissla :banana

Vad blev det för något?

JKay skrev:
2163561 Kan bara tänka mig....
Liten fråga...om du vill självklart:

Jagar en systemare (första) och vill kunna fota lite action, RR, m.m. Vad rekommenderar du?
Har ca 10k att lägga.

Om du klarar av att den är lite mindre att hålla i så skulle jag titta på en EOS 350D, finns gott om beggade prylar till canon så det inte blir så dyrt att utrusta den.

Samma sensor i 350'n som i min 30D så teoretiskt sätt kan du ta lika bra bilder med den.

/Karl

KetogaN skrev:
2163600 Jag har faktiskt några bilder på dig som du säkert blir glad för, dom ratades vid första sorteringen men jag fixar till en och lägger upp tillsammans med dom andra på min sida, håll utkik.. kommer inom kort. (15 minuter eller så)

Tack det var väldigt snällt av dig men ledsen att jag är lite jobbig. Det var tyvärr inte jag på den blå R6. Synd för det var en snygg bild. Annars var stället och hjälmen ganska nära min. Jag kör en svart r6 utan dekaler. Hittar du någon får du gärna lägga upp den annars hoppas jag på nästa söndag.

Ha det bra

KetogaN skrev:
2163030 Postar här med, för det verkar som folk missar det i den lokala delen.

www.toksurfa.com

Enjoy!

Mycket fina bilder :tummenupp

gyver skrev:
2163699 Tack det var väldigt snällt av dig men ledsen att jag är lite jobbig. Det var tyvärr inte jag på den blå R6. Synd för det var en snygg bild. Annars var stället och hjälmen ganska nära min. Jag kör en svart r6 utan dekaler. Hittar du någon får du gärna lägga upp den annars hoppas jag på nästa söndag.

Ha det bra

Ah, jag tyckte oxå du sa svart när vi pratade i depån, men sen såg jag din avatar och då trodde jag såklart.. jaja.. sorry, inga svarta R6:or kom med tyvärr.

Jag brukar inte fotografera hojjar som är svarta med svartklädd förare för det blir sällan några roliga bilder. Du får ner på rusta och köpa lite neonfärg så ska du se att du kommer med nästa gång.. ;)

KetogaN skrev:
2163738 Ah, jag tyckte oxå du sa svart när vi pratade i depån, men sen såg jag din avatar och då trodde jag såklart.. jaja.. sorry, inga svarta R6:or kom med tyvärr.

Jag brukar inte fotografera hojjar som är svarta med svartklädd förare för det blir sällan några roliga bilder. Du får ner på rusta och köpa lite neonfärg så ska du se att du kommer med nästa gång.. ;)

Ska ske. Jag kommer se ut som om jag kör för vägvärket efter all neon jag ska måla på :rofl

Tack ändå

KetogaN skrev:
2163654 Om du klarar av att den är lite mindre att hålla i så skulle jag titta på en EOS 350D, finns gott om beggade prylar till canon så det inte blir så dyrt att utrusta den.

Samma sensor i 350'n som i min 30D så teoretiskt sätt kan du ta lika bra bilder med den.

/Karl

Men med batterigrepp så blir den större. ;)

Har kollat på 350n lääänge nu. Får väl snart slå till..... :gnissla

JKay skrev:
2163758 Men med batterigrepp så blir den större. ;)

Har kollat på 350n lääänge nu. Får väl snart slå till..... :gnissla

Jag har för långa fingrar för att hålla den bekvämt även med batterigreppet på, men samtidigt är det skönt att den är lite mindre och inte så bufflig. Funderar på att köpa en som andra hus till mitt vidvinkel så att jag slipper byta hela tiden.
Får väl se vad ekonomin tillåter i sommar.

/Karl

Last edited:
KetogaN skrev:
2163654 Vad blev det för något?
/Karl

Samma som du hade i söndags skulle jag tro.

Har en polare som tar hem det från Usa så det tar ett tag men blir lite billigare.

Jaha, då har man tillbringat kvällen med att fota hojar och känner sig rätt nöjd tills man ser bilderna som Karl har tagit :3freak
Bild nummer 7 ser ju ut att vara en reklambild taget av ett proffs, sanslöst bra! :Bugar

@Karl: Hur stor betydelse har objektivet för bildkvalitén?
Jag fotar mest hojar och har Canons EF 75-300mm 1:4-5.6 (kostade 2.995:-) till min 350D.
Vilka objektiv ska jag leta efter för att få en höjning av bildkvalitén som står i paritet till priset?

Tsunami skrev:
2163860 Samma som du hade i söndags skulle jag tro.

Har en polare som tar hem det från Usa så det tar ett tag men blir lite billigare.

70-200 2,8 IS (bildstabilisering)

sandstream skrev:
2163879 Jaha, då har man tillbringat kvällen med att fota hojar och känner sig rätt nöjd tills man ser bilderna som Karl har tagit :3freak
Bild nummer 7 ser ju ut att vara en reklambild taget av ett proffs, sanslöst bra! :Bugar

@Karl: Hur stor betydelse har objektivet för bildkvalitén?
Jag fotar mest hojar och har Canons EF 75-300mm 1:4-5.6 (kostade 2.995:-) till min 350D.
Vilka objektiv ska jag leta efter för att få en höjning av bildkvalitén som står i paritet till priset?

Det spelar roll olika mycket i olika situationer.
Jag tog lika bra bilder med mitt 70-200 4L, och Max tar ännu bättre bilder än mig med sitt Sigma 70-200 2,8 EX.
Så man ska inte stirra sig blind på utrustningen.
Sen ska man inte glömma att det gäller att kunna ratta Photoshop och ha förståelse för färgprofiler/färgrymder och hur kurvor påverkar kontrasten i en bild, vad som gör en bild bra kompositionsmässigt och hur man får blicken att låsa in sig på en viss del av bilden.. det finns mycket att lära mer än att få en skarp bild.

Jag tycker inte man behöver byta förrän man kan säga vad det är som begränsar dig i ditt befintliga objektiv och dessutom påvisa att det faktiskt inte är handhavande problem.

- It's not what you have, it's how you use it -

Last edited:
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP