Mina bilder från Sturup Raceway 2006-05-14

KetogaN skrev:
Det spelar roll olika mycket i olika situationer.
Jag tog lika bra bilder med mitt 70-200 4L, och Max tar ännu bättre bilder än mig med sitt Sigma 70-200 2,8 EX.
Så man ska inte stirra sig blind på utrustningen.
Sen ska man inte glömma att det gäller att kunna ratta Photoshop och ha förståelse för färgprofiler/färgrymder och hur kurvor påverkar kontrasten i en bild, vad som gör en bild bra kompositionsmässigt och hur man får blicken att låsa in sig på en viss del av bilden.. det finns mycket att lära mer än att få en skarp bild.
Okej :tummenupp
Så du lägger lite tid på att justera bilderna i PS för att få det resultat du vill ha?

sandstream skrev:
2163931 Okej :tummenupp
Så du lägger lite tid på att justera bilderna i PS för att få det resultat du vill ha?

Ja det är klart, jag fotar endast i RAW och direkt ur kameran är dom inte speciellt spännande.
Det viktiga tycker jag är att man inte förvränger bilden utan försöker återge den som det såg ut när bilden togs.

(oftast räcker det med ett levels och curves layer sen är det klart)

/Karl

Last edited:
KetogaN skrev:
2163938 Ja det är klart, jag fotar endast i RAW och direkt ur kameran är dom inte speciellt spännande.
Det viktiga tycker jag är att man inte förvränger bilden utan försöker återge den som det såg ut när bilden togs.
(oftast räcker det med ett levels och curves layer sen är det klart)
/Karl
Jaha, där ser man.
Jag pillar aldrig på mina bilder, troligtivs mest för att jag är nöjd bara jag har fått hyfsad skärpa på motivet :D

Kanske skulle lära mig lite mer om PS :)

Fack, man blir så sjukt sugen på att börja fota när man ser sånna bilder. Hur billigt kan man få tag på en begagnad hyfsad digital systemkamera?(Oj så många adjektiv).

Sandstream: Kan du inte lägga upp några foton i full-format? Vill labba lite med ps :)

edit: Va inget, såg den andra tråden.

Last edited:
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP