Jag är desperat efter att min ZXR 750 -91 stannade igår. Senast jag körde med den var i söndags och då var det inga problem, igår fredag när jag startade den var den inte riktigt som vanligt, jag tänkte att det är för att den är kall. Jag körde iväg och hojen ville inte svara på gasen som den ska göra. Efter några hundra meter började den att hacka och efter ytterligare 500 m la den av helt. Jag testade att starta med choke och den gick igång men lät som att den gick på två cylindrar och gasade jag så stannade den. Efter att den stannat ett par gånger gick det inte att få igång den igen. Jag väntade en stund och försökte igen, då gick den en halv sekund. Sen höll jag på så några gånger, väntade 10 min och försökte starta. Varje gång gick den en halv sekund på första försöket och sen ville den inte mer.
Idag testade jag att dränera förknasarna. Jag slogs då av att det kom väldigt lite bensin, typ 1-2 matskedar, ska det inte komma mer. Det var ungefär lika mycket från varje förknasare.
Tänkte kolla upp bränslepumpen, kan det bli denna symptom om bränslepumpen är dålig? Jag tror att det är bränsleproblem snarare än tändningsproblem, men jag kan å andra sidan inte jättemycket om motorer.
Jag är väldigt tacksam för åsikter kring detta problem och förslag på vad jag bör kolla upp först.
Idag testade jag att dränera förknasarna. Jag slogs då av att det kom väldigt lite bensin, typ 1-2 matskedar, ska det inte komma mer. Det var ungefär lika mycket från varje förknasare.
Tänkte kolla upp bränslepumpen, kan det bli denna symptom om bränslepumpen är dålig? Jag tror att det är bränsleproblem snarare än tändningsproblem, men jag kan å andra sidan inte jättemycket om motorer.
Jag är väldigt tacksam för åsikter kring detta problem och förslag på vad jag bör kolla upp först.
min gammal gsx va lite tjurig när den va kall o behövde en urvarvning innan den vakna