Min underbara helg

sharpedge

Året runt
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Suzuki TL1000R -98
Ok, sammafattning av torsdag-måndag...
summan av allt är väl att jag är Murphys lag personifierad...

Började bra på torsdagen med en böteslapp för fortkörning, 1600kr (99 på 70-väg)
Hojen funkade kanon hela helgen... tills jag skulle åka hem, kör in på macken inne i uppsala och tankar fullt, hinner ca 50-70 meter innan aset stannar mitt på E4an i rusningstrafik med "FI"-lampan blinkandes.
Fick hojen fraktad av bärgningsfirma till hojsservice på måndag morgon, dom bytte bränslepumpsrelä, hela djävla bensinpumpen, men säkringarna forsatte gå sönder.
Efter mkt om och men verkade det som det höll och jag tuffade hemåt runt 17.00 på måndagen(summa 1650 kr i reparation + 300 för bärgningen).
Kör genom ett åskregn utan dess like fram till Örebro där solen började titta fram och jag kunde se ut genom visiret.
Kom till nånstans efter Götene... stor rak väg, inga bilar(förutom den jag körde om) och vem står där om inte farbror blåljus med fartkamera.
Denna ggn gick det inte lika bra och jag hamnade på 130 på 90-sträcka(hejdå körkort i X antal månader + 2000kr till i böter)
"Glad" i hågen fortsatte jag min väg hem, hamnade i alingsås där hojaset bestämde sig för att döda säkring nummer 12 i raden eller nått sånt och hojen tvärdog mitt i en uppförsbacke.
Jag puttar den upp för denna backe ca 500 meter med all packning på ryggen fram till en bensinmack där jag bytte säkring igen och hojen startade.
Tog på mig all packning igen och åkte därifrån och tyckte det var skönt att det bara var 5 mil kvar hem (klockan är nu ca 21-22 nånting) men det tyckte inte hojen och brände säkring nummer 13 50 meter från där jag starta
Ringer farsan som lovar att komma och hämta mig. Jag lägger mig ner på marken och tar ngra cigg och tittar upp i luften. Jo, vem kommer inte då om farbror blåljus igen och undrar om jag mår bra.... *tystnad*
Jag förklarar så bra jag kan utan att sparka in polisbildörrn att poliskåren har hjälpt mig tillräckligt denna helgen och att dom kan ta sig därifrån illa kvickt och lämna mig ifred.

Klockan 00.30 cirkus kommer farsan med släp, vi fipplar upp den på kärran och åker hemåt... kom hem runt 2 och jag skulle upp och jobba 7

BÄSTA DJÄVLA HELGEN NÅGONSIN :död

Last edited:
Jag hade nog gjort en "Falling down" för mindre...

Låter riktigt segt ... klart fortkörning svarar man ju själv för å så ... men ändå :rolleyes:

FÖRGÖRAREN

Förgöraren skrev:
2199976 Jag hade nog gjort en "Falling down" för mindre...

Låter riktigt segt ... klart fortkörning svarar man ju själv för å så ... men ändå :rolleyes:

FÖRGÖRAREN
Jo, alltså, jag whinar inte för att jag kört för fort, den första boten förstår jag, klantigt av mig bara.
Men den andra fattar jag inte mig på bara... försökte förklara för polisen att jag bara ville hem och att jag har haft en helveteshelg osv.
Omkörningen som skedde var säker(det sa tom polisen som lasrade mig) bara det att det gick för snabbt, dvs jag hann inte slå av tillräckligt på gasen efteråt ... ren djävla oflax.
Poliserna var trevliga iaf och var sakliga. (dom sa att man hörde min hoj ex antal kilometer bort, så den djäveln stog bara och väntade på mig :P )
Shit happens, bara att bita ihop och gå vidare, ska se om jag kan få minskat tiden för indragningen iaf...

Funderar på att totalt skippa allt vad långkörningar heter och skaffa motard istället, tror ni man kan byta min mot en motard? Trist att bli av med den dock... gillar ljudet och känslan med den.

Fan va surt!

Hoppas framtiden ser ljusare ut nu då, för, det borde ju inte kunna gå sämre! Förresten, bor du precis vid Slättadamm? Typ Arvid Lindmansgatan? Jag såg nämligen en gul TLR när jag var och hälsade på min polare!

Hang in there! :tummenupp

hållundan skrev:
2200176 Fan va surt!

Hoppas framtiden ser ljusare ut nu då, för, det borde ju inte kunna gå sämre! Förresten, bor du precis vid Slättadamm? Typ Arvid Lindmansgatan? Jag såg nämligen en gul TLR när jag var och hälsade på min polare!

Hang in there! :tummenupp
Hmm, jag vet att det finns en till gul TLR i gbg. Jag har själv blivit tagen för honom då hans kamrater kommer fram och hälsat :)
Nej, jag bor inte där så det måste vara killen som har en exakt likadan :)

Började du inte gråta nån gång, det hade jag nog fan gjort om jag vart med om allt det där på en å samma dag :näsblod . Har den krånglat mycket din hoj eller, tycker du har haft en del problem med den.

Nä bil med farthållare är bra på de stora vägarna, så jäkla lätt att köra alldeles för fort med hojen där p.g.a tristess. Det är ju där polisen står också.

Edit: bor du kvar på samma ställe som jag släppte av dig en gång, isåfall så ser/hör man dig åka förbi hemma hos mig ibland :)

fogerty skrev:
2200609 Började du inte gråta nån gång, det hade jag nog fan gjort om jag vart med om allt det där på en å samma dag :näsblod . Har den krånglat mycket din hoj eller, tycker du har haft en del problem med den.

Nä bil med farthållare är bra på de stora vägarna, så jäkla lätt att köra alldeles för fort med hojen där p.g.a tristess. Det är ju där polisen står också.

Edit: bor du kvar på samma ställe som jag släppte av dig en gång, isåfall så ser/hör man dig åka förbi hemma hos mig ibland :)
Äh, bara vanliga slitdelar.. inte mer än andra bara mer koncentrerat tror jag :P
Den har ju gått 4600 mil nu och delar behövs bytas ut antar jag.
Och ja, jag grät i alingsås en stund :(

japps, bor kvar på samma ställe :)

Fan va surt sånna dagar ska man inet gå upp ur sängen ens :(

Men gubben då... :( Låter som om att det inte kan bli mycket värre. Hade nog fan brutit ihop för mindre.

Men ser man det positivt så kan det ju bara bli bättre nu! :rolleyes:

Fy fan, kan helt klart säga att din helg var värre än min. Det är inte bra att ha sådär snabb hoj. :va

sharpedge skrev:
2200041 Jo, alltså, jag whinar inte för att jag kört för fort, den första boten förstår jag, klantigt av mig bara.
Men den andra fattar jag inte mig på bara... försökte förklara för polisen att jag bara ville hem och att jag har haft en helveteshelg osv.
Omkörningen som skedde var säker(det sa tom polisen som lasrade mig) bara det att det gick för snabbt, dvs jag hann inte slå av tillräckligt på gasen efteråt ... ren djävla oflax.
Poliserna var trevliga iaf och var sakliga. (dom sa att man hörde min hoj ex antal kilometer bort, så den djäveln stog bara och väntade på mig :P )
Shit happens, bara att bita ihop och gå vidare, ska se om jag kan få minskat tiden för indragningen iaf...

Funderar på att totalt skippa allt vad långkörningar heter och skaffa motard istället, tror ni man kan byta min mot en motard? Trist att bli av med den dock... gillar ljudet och känslan med den.

Som sagt, jag hade antagligen flippat ur helt osså hade det blivit våld mot tjänsteman osv. Du verkar ju, rent textuellt, var vid gått mod ... så förhoppningsvis kommer du snart få en lika koncentrerad dos tur.

Mvh FÖRGÖRAREN

Förgöraren skrev:
2201608 Som sagt, jag hade antagligen flippat ur helt osså hade det blivit våld mot tjänsteman osv. Du verkar ju, rent textuellt, var vid gått mod ... så förhoppningsvis kommer du snart få en lika koncentrerad dos tur.

Mvh FÖRGÖRAREN

Textuellt :rofl

Shit, jag grinade nästan när jag läste ditt inlägg.
Nu har du väl åkt på all jävulskap för en bra framtid!
Nästa gång vi ses ska du få en :krama

Stackare!!! Det blev verkligen ingen höjdarhelg för dig! Skönt att du kom hem välbehållen i alla fall! :)

Mi-Ni skrev:
2202073 Shit, jag grinade nästan när jag läste ditt inlägg.
Nu har du väl åkt på all jävulskap för en bra framtid!
Nästa gång vi ses ska du få en :krama

Jag blev av med kortet en gång...

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm