ozeo
Lcc= lögdö county choppers
- Gick med
- 12 Sep 2004
- Hoj
- xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
tänk om nån hade pissat en skvätt under hojen din 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ja, nu stod jag bredvid och såg att det kom från hojjen.tänk om nån hade pissat en skvätt under hojen din![]()
Och som Rappe redan sagt så går det ut en dräneringsslang från expansionskärlet precis där. Inte alls ovanligt att de droppar ur sig lite, min droppar nästan alltid lite ur slangenok, hade just innan slirat runt i soho för att komma till parkering, men det va på kvällen så inte hiskligt varmt i luften. Visserligen lyser inte bakgrunds lyset på temp urtavlan men den borde ju funka, nu tänkte jag inte på att titta på den då
Är inte så hajj på det här, finns det en fläkt!Du kan vara helt lugn! håll koll på din tempmätare bara, lyssna så fläkten snurrar igång.
På sjukhus hade du fått alkohol som motgift då alkohol har högre affinitet för enzymet som metaboliserar dem båda (nedbrytningsprodukterna av etylenglykol som orsakar skada). Så jag skulle rekommendera några öl om det inte gått en halv dag sen du slickade i dig. Somnar du lite lättare också kanske.
Ok, vad är då min-nivån, lite otydliga symboler tycker jag.Fyll inte mer än till min-nivå i expansionskärlet, mer än så och överskottet åker ut i nämda slang...
Ok, vad är då min-nivån, lite otydliga symboler tycker jag.
Japp, det e inte de symbolerna, det ær bruksanvisningssymboler... Skruva av førarsætet också, då kommer du se det lætt. Konstig konstruktion det dær men så e det...
Ang. Glykol; så har jag lært mig o så har jag alltid gjort, alltså att først lukta, sen ev. smaka. Men aldrig svælja såklart. Jag menar, i de små mængderna så finns det ju inget på en hoj som ær så farligt. Det e ju inte direkt en sked kvicksilver man slickar i sig...
Ok, jag ska skruva av förarsätet och kolla, känns som man skulle behöva en service manual.
det finns flera slangar det kan komma vätska ur på samma ställe på en triple alla ofarligt.
Slangen det sitter som ett extra "rör" i är luftburksdränering. När du ändå krälar runt under hojen och slickar på markenpassa på att dra ur "röret" (Som i skälva verket är en "plugg") och låt eventuell vätska som samlats i luftburken rinna ut. Glöm inte att sätta tillbaka pluggen.
En slang är för tanklocksbrunns dränering. Det är hyfsat bra om den inte är igensatt av diverse skit. Om den är igensatt rinner det ner vatten, avfettning, schampo och vägdamm i tanken varje gång du öppnar för att tanka. Jag brukar kolla det då och då när jag tankar genom att tanka lite soppa över det hålet på kanten under tanklocket. Om det pölar under hojen är det OK. Om inte så måste man blåsa försiktigt i rätt slang under hojen. Tiita inte i hålet under tanklocket när du gör detta.
En slang är tankventilationen. Om det är stopp i denna så får du undertryck i tanken och hojen går dåligt. Om du inte redan ersatt tippventilen med ett rör så gör det.
En slang är expansionskärlsevakuering. Ur denna kommer det kylarvätska om man fyllt kylvätska till maxnivån. Det kommer att pissa ur den slangen tills nivån kommer ner strax över minimum.
Om du nu tar besväret med att identifiera dom olika slangarna, passa då på att märka dom så det blir lättare till nästa gång.
OBSERVERA ! om du blåser med tryckluft i det du tror är tankbrunnsdräneringen och det hörs en rejäl smäll så är det bara gummilocket till expansionskärlet som smällt upp.![]()
Ok, vad är då min-nivån, lite otydliga symboler tycker jag.
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon
Foto: Andreas Johansson ... |
|
![]() |
Custom Bike Show 2025
Den 7 juni var det åter dag... |
![]() |
Forged följer tre baggerbyggen
Tre amerikanska hojbyggare ... |
Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar
Statistik från försäkringsb... |
|
Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar
Trendbrott: Statistik från ... |
|
![]() |
BMW Motorrad Concept RR
Under den prestigefyllda ut... |
![]() |
Snart dags för Custom Bike Show
Förra året firades den 50:e... |
![]() |
KTM säkrar investerare och gasar vidare
KTM har meddelat en viktig ... |
![]() |
Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”
Genom att bygga vidare på f... |
![]() |
Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu är det bara en månad til... |