Min speed triple startar inte!!!

Bjaxen

Ny medlem
Gick med
20 Mar 2007
Hoj
Speed Triple -05
Fint väder, d.v.s. ingen is så nu var det dags. Trodde jag.

Efter att ha stått över vintern (givetvis utan soppa å med batterit på smygladdning) vill den inte. Startmotorn går runt men sedan nada, försökte igen tills battteriet tynade. Laddar å prövar på nytt, nu med startgas som man föröker sikta in i luftburken. Nä. Fan, fan fan.

Å inte kan jag meka heller.

Har ni några tips?

Det är 2005:a. :confused:

Fint väder, d.v.s. ingen is så nu var det dags. Trodde jag.

Efter att ha stått över vintern (givetvis utan soppa å med batterit på smygladdning) vill den inte. Startmotorn går runt men sedan nada, försökte igen tills battteriet tynade. Laddar å prövar på nytt, nu med startgas som man föröker sikta in i luftburken. Nä. Fan, fan fan.

Å inte kan jag meka heller.

Har ni några tips?

Det är 2005:a. :confused:

Kollat omdet är gnista ? Jag vet inte hur det är på -05-> men på äldre kunde det komma ner vatten i "tändstifts gropen". Om den stått en tid med vatten där skulle det kunna vara orsaken.

troligen har de kommit vatten ner till stiften och slagit ut dom testa och byta stift

Ursäkta min okunnhet, men vad fan är en speed triple för nått? Låter som en Gilera-moppe-modell...Jag ursäktar mig verkligen!

har du testat att hålla in kopplingen? låter kanske dumt, men det missade jag efter en vinter.. :D

det ska inte vara bekymmer med stiften på 2005 och framåt men kolla du...

/Thomas

om den inte startar kan du köpa min 04a, den funkar fint...:tuttar

Det är fortfarande samma problem med stiften på -05 (jag fick mina stift utbytta på garantin).

troligen har de kommit vatten ner till stiften och slagit ut dom testa och byta stift

Du hade rätt! Vatten hade trängt ner vid stiften, de såg inte så kul ut... Nybytta och hojen rullar!!! Har lyssnat runt och tydligen finns numera en särskilt tätning just p.ga. detta lilla problem. Kanske tänkvärt för andra tripleägare vid nästa service el liknande.

Tack för tipset

Du hade rätt! Vatten hade trängt ner vid stiften, de såg inte så kul ut... Nybytta och hojen rullar!!! Har lyssnat runt och tydligen finns numera en särskilt tätning just p.ga. detta lilla problem. Kanske tänkvärt för andra tripleägare vid nästa service el liknande.

Tack för tipset

Skulle Triumphverkstäderna ha denna tätning?

Själv har jag löst det med silikontätning...

Körde på silikontätning för användning under höga temperaturer på Biltema.
Torkade ur i brunnarna ordentligt, torkade av stift och tändhattar och la sedan ett varv silikon runt tändhattarna vid tätningsringarna och tryckte tillbaks dem.

Sen dess har det inte varit några problem.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg