Min skithelg

Nyteknik skrev:
Näää... :confused:

Tänkte först på Fawlty Towers: "Have they come for the major?"

Dead Kennedys med Jello Biafra i spetsen var ett av de mest betydelsefulla, och bra, postpunkbanden från USA. Grymt mycket bra låtar, synd att produktionerna sög allt som oftast.

Nyteknik skrev:
Säga vad man vill men du är verkligen positiv – och tur är väl det. Hoppas du hinner bli klar till Sviestad 28–30 maj!

Ska bli kul att se vilken raket som är snabbast; din eller Goodstuffs.

Ja, alltså, jag har en extra vev liggande, och extra cylindrar, bara kolvar som saknas, men det beställs nya idag. Så SM missar jag inte, någon träning mindre blir det väl innan tyvärr dock.

oFFkeFF skrev:
Bilder på min kolv.. Fick först misshandla ut den ur cylindern, med hjälp av järnrör och hammare + värme. Sen fila bort en massa alu för att få ut knastren och för att få ut kolvbulten.
Ojävlar; det där har jag inte sett sedan Zündapp KS50:ns 70 cc-trim sa upp sig i slutet av 80-talet.

valmers skrev:
Ojävlar; det där har jag inte sett sedan Zündapp KS50:ns 70 cc-trim sa upp sig i slutet av 80-talet.

Extremt hårt trimmad, eller så höll du kvar i gasen för länge när den rasade i sådant fall :rolleyes:

abstruse skrev:
Den låten hade jag glömt av. Grupp och låtnamn?

Du får hela texten på köpet.

gladh

They're Coming To Take Me Away, Ha-Haaa!" - Napoleon XIV
Remember when you ran away and I got on my knees and begged you Not to leave because I'd go berserk? Well, You left me anyhow and then the Days got worse and worse and now you See I've gone completely out of my mind. And,

They're coming to take me away, ha-haaa. They're coming to take me away, ho ho, he he, ha ha, To the funny farm, where life is beautiful all the time And I'll be happy to see those nice young Men in their clean white coats and They're coming to take me away, ha-haaa!

You thought it was a joke and so you Laughed, you laughed! When I had said that Losing you would make me flip my lid - right? You know you laughed, I heard you laugh, You laughed, you laughed and laughed, and then you Left, but now you know I'm utterly mad. And,

They're coming to take me away, ha-haaa. They're coming to take me away, ho ho, he he , ha ha, To the happy home with trees and flowers and chirping birds And basket weavers who sit and smile And twiddle their thumbs and toes And they're coming to take me away, ha-haaa!

I cooked your food, I cleaned your house And this is how you pay me back For all my kind, unselfish loving deeds? Huh? Well, you just wait--they'll find you yet And when they do they'll put you in the ASPCA you mangy mutt! And,

They're coming to take me away, ha-haaa. They're coming to take me away, ho ho, he he, ha ha, To the funny farm, where life is beautiful all the time And I'll be happy to see those nice young Men in their clean white coats and They're coming to take me away, ha-haaa!

To the happy home with trees and flowers and chirping birds And basket weavers who sit and smile And twiddle their thumbs and toes And they're coming to take me away, ha-haaa!

To the funny farm, where life is beautiful all the time And I'll be happy to see those nice young Men in their clean white coats and They're coming to take me away!

Chrille skrev:
Självklart hade han gnuggat toppen mot garagegolvet. Har du missat det tricket?
Börjar bli orolig, har Åffknuff missat såna grundläggande saker?!

Jackat kolven? Insatsen kvar? Borrat upp några hål som ser lite för små ut i förgasarna? :tomten

stavgren skrev:
Börjar bli orolig, har Åffknuff missat såna grundläggande saker?!

Jackat kolven? Insatsen kvar? Borrat upp några hål som ser lite för små ut i förgasarna? :tomten

Effektljuddämpare, snabbgas, borrade kanaler....

FelloFF du vet att du inte kan borra en Bing-förgasare större än 17mm va? (Edit, 19mm kan gå men då måste du lägga på spackel på utsidan där det blir springor)

Jag har en del KS-delar liggande, ska jag ta med dem till nästa tävling så ser vi om vi inte kan få skiten att hålla ett par varv.

Last edited:
Chrille skrev:
Effektljuddämpare, snabbgas, borrade kanaler....

FelloFF du vet att du inte kan borra en Bing-förgasare större än 17mm va? (Edit, 19mm kan gå men då måste du lägga på spackel på utsidan där det blir springor)

Jag har en del KS-delar liggande, ska jag ta med dem till nästa tävling så ser vi om vi inte kan få skiten att hålla ett par varv.

Hähä, 70cc trim var för fjolligt, när man lätt kunde leka med ks125 istället ;)

Usch ett sånt elände. Får ångest bara jag tänker på att köra tvi-takt. Tur att man aldrig har provat och fastnat i träsket (för jag misstänker att det är fanatiskt roligt när allt fungerar).

gladh skrev:
Drömmer :tungan
Mao samma som Apstruts och UrIGeller.

gladh

Det gjorde jag också förra vintern/våren och det känns otroligt spännande att börja köra nu. Håller tummarna att det inte blir för många "skithelger" bara. För det har jag varken råd eller tålamod med.

gladh skrev:
Drömmer :tungan
Mao samma som Apstruts och UrIGeller.

gladh

Pfft! Ditt benvita spektakel, jag drömmer inte, jag minns svunna tider. En ren nostalgitripp m a o.

Nä, nu ska jag iväg och köpa en triss, mitt enda hopp till en fortsatt RR-karriär... :rolleyes:

abstruse skrev:
Pfft! Ditt benvita spektakel, jag drömmer inte, jag minns svunna tider. En ren nostalgitripp m a o.

Nä, nu ska jag iväg och köpa en triss, mitt enda hopp till en fortsatt RR-karriär... :rolleyes:

Hur många tävlingar, träningar och poäng blev det din första säsong?

Nyteknik skrev:
Det gjorde jag också förra vintern/våren och det känns otroligt spännande att börja köra nu. Håller tummarna att det inte blir för många "skithelger" bara. För det har jag varken råd eller tålamod med.

Oroa dig inte för mycket för det, det händer inte alltför ofta. Försök hitta en "extra hand" på racehelgerna, det hjälper oerhört mycket. Mycket av stressen och mina egna småmissar i helgen hade med tidsbrist att göra, och att man inte riktigt var uppe i sin normala "mekkapacitet", utan saker tog lite onödigt lång tid. Sviestad blir mer strukturerat och meken ska hänga med dit iaf.

oFFkeFF skrev:
Oroa dig inte för mycket för det, det händer inte alltför ofta. Försök hitta en "extra hand" på racehelgerna, det hjälper oerhört mycket. Mycket av stressen och mina egna småmissar i helgen hade med tidsbrist att göra, och att man inte riktigt var uppe i sin normala "mekkapacitet", utan saker tog lite onödigt lång tid. Sviestad blir mer strukturerat och meken ska hänga med dit iaf.

Tyvärr är min omgivning ganska ointresserad av racing så jag räknar med att vara min egen meck. Därmed ökar risken för "skithelger" med ett par hundra procent. Racerpelle lär bli riktigt trött på mig och mina frågor innan säsongen är slut. –Kan du kolla på en grej här...? :D

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026