På torsdagen missade jag de första två passen eftersom posten inte behagade leverera mina toppar från tyskland. Nordgren var megasnäll och lånade ut två toppar till mig så jag iaf kunde köra de två sista passen i torrt på torsdagen. Pass 1 så körde jag cykeln överdrivet fett, iom att jag inte kört en meter och bara ville ut och svänga/gasa/bromsa lite.
Andra passet gick lite bättre och jag fick till ett rätt skönt flyt, ända till en pinnbult bestämde sig för att gå av, så att allt vatten i motorn flög ut.
Fredagen, var det så kallt på första passet i regnet att jag sket i att gå ut, andra passet så prickade jag precis rätt i bestyckningen och hojen gick som en raket, tyckte jag hade rätt bra flyt genom kurvorna i regnet, ända till jag helt plötsligt satt på arslet bredvid cykeln...
På fredag kvällen kommer iaf mina toppar till skillingaryd, åker dit och hämtar dem, meckar dit dem under kvällen, de här topparna är de som egentligen passar till mina cylindrar/kolvar.
Lördagens kval.. Cykeln gick inte så bra, ville inte varva över 12000, och ut på rakan på 4'e varvet säger det pang i motorn... Det helt otroliga är att porslinet över elektroden i tändstiften har släppt, kolv, kolvring och min nya fina topp höll alltså inte ens 3.5 varv..
Jaja, i med nya stift, låna en beggad kolv och en ny kolvring, och ut på andra passet, cykeln går för jävla illa, ibland effekt, ibland bara dör den, det visar sig att muttrarna till avgasportsvajern gängat ur sig, så portarna åker lite jojo, hade ett effektband mellan 10000-10800, och ibland till 11500..
Söndagens warm-up, rättat till allt, prickar bestyckningen rätt och cykeln går nu nåt helt överjävligt, körningen stämmer också rätt bra.
Byter koppling eftersom jag måste göra en rekordstart, och går ner ett steg i bestyckningen eftersom det blev rätt mycket varmare till racet.
Åker ut på sightinglapet, o jävlar, cykeln går helt perfekt, väldigt jämn och hög effekt, sen håller de oss på warm-up lapet för jävla länge, motorn börjar bli lite för varm, åker warm-up-lapet så sakta det går, för att kyla motorn, men i starten är den upp på för hög temp, jaja, det får bära eller brista, gör en ok start, kommer ut på rakan precis efter fredriksson, perfekt, han ska jag jaga, lägger i 3'an, och får väl precis i 4'an när det säger klonk..
Ett tråkigt rekord i helgen, kortaste racet hittils..
Andra passet gick lite bättre och jag fick till ett rätt skönt flyt, ända till en pinnbult bestämde sig för att gå av, så att allt vatten i motorn flög ut.
Fredagen, var det så kallt på första passet i regnet att jag sket i att gå ut, andra passet så prickade jag precis rätt i bestyckningen och hojen gick som en raket, tyckte jag hade rätt bra flyt genom kurvorna i regnet, ända till jag helt plötsligt satt på arslet bredvid cykeln...
På fredag kvällen kommer iaf mina toppar till skillingaryd, åker dit och hämtar dem, meckar dit dem under kvällen, de här topparna är de som egentligen passar till mina cylindrar/kolvar.
Lördagens kval.. Cykeln gick inte så bra, ville inte varva över 12000, och ut på rakan på 4'e varvet säger det pang i motorn... Det helt otroliga är att porslinet över elektroden i tändstiften har släppt, kolv, kolvring och min nya fina topp höll alltså inte ens 3.5 varv..
Jaja, i med nya stift, låna en beggad kolv och en ny kolvring, och ut på andra passet, cykeln går för jävla illa, ibland effekt, ibland bara dör den, det visar sig att muttrarna till avgasportsvajern gängat ur sig, så portarna åker lite jojo, hade ett effektband mellan 10000-10800, och ibland till 11500..
Söndagens warm-up, rättat till allt, prickar bestyckningen rätt och cykeln går nu nåt helt överjävligt, körningen stämmer också rätt bra.
Byter koppling eftersom jag måste göra en rekordstart, och går ner ett steg i bestyckningen eftersom det blev rätt mycket varmare till racet.
Åker ut på sightinglapet, o jävlar, cykeln går helt perfekt, väldigt jämn och hög effekt, sen håller de oss på warm-up lapet för jävla länge, motorn börjar bli lite för varm, åker warm-up-lapet så sakta det går, för att kyla motorn, men i starten är den upp på för hög temp, jaja, det får bära eller brista, gör en ok start, kommer ut på rakan precis efter fredriksson, perfekt, han ska jag jaga, lägger i 3'an, och får väl precis i 4'an när det säger klonk..
Ett tråkigt rekord i helgen, kortaste racet hittils..