Min SH & Blocketannons hackad....

Ett säljare på ett försäkringsbolag ringde mig ang en försäkring och han kunde iaf via dator kolla "fordonsinnehav".
Kan han så kan säkert många andra göra samma sak..
Ditt bilnr är ju inte maskat i ditt "garage"...
nej, den är inte "maskad", har inte riktigt förstått varför (jo) man ska det. Spanan in feta bilar på stan m.m. och man har regnr, maskera på nätet för att förebygga ex en stöld känns långväga...eller?

Jag tyckte priset på piratannonsen såg schysst ut så jag ställde några frågor och undrade om jag kunde komma och titta på den dom närmsta dagarna då jag ändå bor i närheten (:rolleyes:). Får se om man får något svar...

Du får till svar att han har den i UK nu men du får den körd till dörren, full returrätt inom 5 dagar på hans bekostnad, tydligen har "jag" lagt handpenning på en lägenhet i UK och behöver pengarna då "mitt" nya jobb tagit mig dit (fast "jag" skriver på engelska)

Jag har iaf underrättat siterna annonsen finns på så hoppas den är borta inom kort.

Samma stil finns på mobile.de är det billigt är det oftast inte sant, bara och lyssna på sunda förnuftet.

Last edited:
jag vet ju att det sitter folk och nappar på 69k på dessa siter. Jag har redan fått handpenning osett, så det lär även han lyckas med. Skillnaden är att jag har hojjen:död
Men visst kan folk höra av sig till mig frampå när han använder mitt namn så annonserna måste bort...

ja verkligen, det är väl så här blocketbedrägeriet funkar, och om jag minns rätt så kan han som köper hojen av dig vara bedragaren.

pers1 säljer en vara
pers2 köper den och sätter ut den på annons direkt under pers1s namn, priset är mkt bra.
pers3 (4 5 6 7 8 9 - -) betalar handpenning till pers2, dom får aldrig nån vara och kräver tillbaka handpenning av pers1.

Gör en polisanmälan direkt.

Eftersom någon annan utger sig för att vara dig, och försöker tjäna pengar genom bedrägeri (att sälja något som inte är i hans ägo).

Anmäl fort som fan för att slippa förklara dig om och om igen om det blir en jobbig soppa av det här. Polisen har nog säkert en brottsrubricering på sånt här.
Kan även vara så att annonssiterna kommer kräva polisanmälan, kanske inte denna gång men om en vecka kanske samma annons dyker upp igen på en annan site. Bara att skicka ett mail då och bifoga scannad polisanmälan så slipper du förklara igen från början.

Polisanmäl direkt!

/Nitrous

Att anta nån annans identitet är väl ett brott också, så ja, polisanmäl så snart som möjligt.

Jag var inne och kollade på din profil, på dina bilder på "SMoto's hojgarage" där har du en audi där man enkelt kan se vad det är för regnummer:fakta
Man kan sedan gå in på: https://secure1.ore.vv.se/fordonsfraga/Fordon_11.asp där ser man allt om fordonet, men inte om dig, men man kan då ringa in till servicen och få reda på vem som äger fordonet och kolla om du har något annat fordon, vad det är för regnummer på den, så jag skulle tro att människan kan ha tagit vägen här över SH, men det är inte säkert

Sen tycker jag att du ska försöka få tag på människan som lagt ut annonserna!!!
Hatar folk som inte vet vad som tillhör vem:machinegu

Jag har mailat på ett par bilar på blocket och fått samma svar.
Killarna har jobbat i Sverige men tagit med sig bilarna till UK och vill nu sälja tillbaka dom till Sverige eftersom att dom är Svensksålda och vänsterstyrda. Alla har stått i UK och skickas med biltransport och full returrätt.

Jag mailade om en Mazda RX7:a som en tjej i England ägde och hade tagit med sig hem dit då hon fått nytt jobb hemma i England efter studier i Sverige.
Bilen var ju svårsåld där pga vänsterstyrningen framgick av annonsen och givetvis kanonpris på den med transport till Sverige och återlämnande rätt.

På första mailet när jag frågade om den fanns kvar så fick jag lite mera info om skicket mm, nästa mail när jag frågade om det gick bra att jag kom dit och hämtade den då jag har kontakt med transportfirma från England så vi kunde göra klart alla papper och pengar på plats så ville dom inte maila mig igen:va :)

hmm konstigt med folk som inte vill göra enkla affärer på plats:rolleyes:

Jag mailade på en blocket annons. Jag antog med 99% säkerhet att den var fejk. Men valde att maila för o se vad jag får för svar...

De påminner ganska mycket om ditt.

Detta är svaret jag fick från en herr "Freijo Lenikon" med mailadress freijo.lenikon@hotmail.com och IP adress 65.55.90.20 (som går till US and A)
Hello again,
Regarding your interest on my moto I want to let you know how i want to proceed with the transaction.
You have to know that I have paid all the taxes in Uk and you will not have to pay any import or registration tax, only the price of the moto.
The moto is in Uk with me like i said in my first email .
For the delivery (transport) of the moto and payment i want to use PAS Transport company because is the safest way for both to settle the transaction.
Here is the conditions of the transaction:
1) A soon as I will have your personal details I will start the transaction with the company,they will check the documents and history of the moto,i will pay the taxes of transport and i will sign the sales contract .
2) You will get a notification from the company with informations about transport,tracking and payment.You will get the sales contract too.
3) You will have to confirm the payment in 48 hours from the receive of the notification and the sales contract so the moto can leave Uk
4) You will get the moto including all required documents and moto keys in 3-4 business days depend on your location, weather and traffic.
After you get the moto you can make a status report at an authorised dealers or a test drive on your city streets .If you are satisfied you will register the moto on your name and after that they will give me the money.
So if you agree with the conditions above please send me your full name and address complete (street/house/apartment number,zip/code, city/state and country),identity card or passport number and your phone number where you can be reached.
NOTE: In case that you are not satisfied about the moto condition , the company will return you the money and the moto will return to Uk on my expense.
Thank you for understanding my safety concerns and I apologize for any inconvenience I may caused you.
Regards!

Har jänkarna upptäckt vårt blocket och har kommit på ett nytt sätt att tjäna pengar?

Satan vad du kan få trassel av det här!

STEG 1 POLISANMÄL!

Steg två, håll dig undan eventuellt förbannade människor som tror att du har blåst dom

Det stod en -06:ans r1:a ute för typ 49 k på blocket för ngr dagar sen. Polaren mejlade på den och jag ser att det är exakt samma svar från samma "Dennis". Får vara extra försiktig med hojköpandet, med andra ord

Så här låter svaret som en av mina riktiga spekulanter nyss fick på min hoj av mitt fejkade jag:

"Hello,

Look how we will do this:
Before leaving i had prearranged shipping so my presence in Sweeden isn't necessary,you will sign the papers with the dealer from transport company.The bike is at shipping company warehouse in Uk, ready for delivery.I will offer a 5 day period to test drive the bike from the moment you receive it from the shipping company.The payment must be made to the shipping company .You have to pay 30% (kr 20.700) up front and the rest of payment 70 % (kr 48.300 ) after you will receive the bike at your address and inspect it.
So if you want to make this deal i will need the following details from you:

first name:
last name:
address:
city:
postal-code:
country:

After I will have all this details I will forward them to the shipping company and I will proceed the order.The shipping company will contact you with all the details that you need to complete this deal.The invoice contain the tracking number of your shipment,scanned paper of transport and the payment instructions.If by any reasons you are not agree to buy my bike after inspection you will receive your money back (30% ).
Waiting your email with the requested details.

Regards"

Ganska vanligt tror jag. Själv fick jag för en tid sedan en kallelse till förhör hos Nacka-Polisen. Jag ringde upp utredaren och ärendet gällde försäljning av stulna utombordare på blocket.:confused: Jag förklararde att jag helst inte befattar mig med utombordare, i synnerhet inte stulna, att jag är i tändkulebranshen. Den kvinnliga utredaren (som var mycket sympatisk) lät förbryllad och antecknade.

Efter att jag tagit mig till Nacka Sjöpolis på brinnande arbetstid några dagar senare så hade hon rett ut vad som förmodas ha hänt. 2 killar födda på 80-talet har satt ut en annons (på 2 stulna utombordare) med mitt namn och mitt hemnr, men med en mailadress som går till dom. Själv är jag sällan hemma och har inte märkt att ngn ringt. Hur killarna fick tag i mitt nam och hemnr kunde inte polisen svara på, men det kan vara att de tog detaljerna från en annons jag hade ute i höstas, då jag sålde min gamla slutväxel till Mercan. Men då hade jag åas inte uppgett hemtelefonnumret, endast mobil.

Själv tror jag att tfnnr där ngn sällan svarar kan noteras av tveksamma individer som kanske jobbar extra som telefonförsäljare, sådana nummer till personer som aldrig svarar är ju bra att ha om man ska annonsera ngt stulet. Ty då kommer ju annonsen se proper ut samtidigt som alla ansökninger i praktiken kommer att terminera till den tillfälliga mailadressen som tjuvarna lagt upp i annonsen.

Hur polisen kom ärendet på spåret. Ena utombordarens rättmätiga ägare kände igen sin stulna utombordare på annonsbilden och ringde polisen.

Last edited:
Om folk ringt idioten borde dessa kunna lämna nummer så man får reda på vem han är. Eller finns numret i annonsen?

Du får till svar att han har den i UK nu men du får den körd till dörren, full returrätt inom 5 dagar på hans bekostnad,

Nej, jag har inte ens fått ett svar. Inte ens bedragarna vill prata med mig. :död

Annars har jag en bror i UK som kan åka och titta på den på plats, bara han skickar adressen :banana

(hur fan kan någon gå på detta år 2010)

Last edited:
The price of the car (final price 10.500 Eur) include all the shipping taxes and all the other fees so you will need to pay only the amount for the car and nothing extra. It will come with original documents, the shipping company will handle all the details of the transaction , they will deliver you the car at your home address so you don`t have to go and pick it up! The car has no accidents as i told you before!

By dealing with this third party means dealing with a neutral party, a company that verifies if the merchandise is sent and coresponds to what seller agreed with the buyer and realease the money only after the merchandise was accepted. I used this service before and will help us do the deal safe and easy.

You will have an inspection period of 3-5 days as we have decided (i think 5 days are enough). In this time you can check, test and inspect the car. An company agent will be there to help you to register the car. The payment will be made to the third party, not to me, after i deliver the car, when you have the tracking number!! We can also negotiate the price after you recive the car. If by any reason (the car has any hidden damage or it isn't like i describe it) you can reject the deal. In this case the company will refund you totally amount that you have send to them and send the car back to me on my costs. The car was verified by an company trade qualified automotive technician and the car has passed all the test with no problems.

E-mail me as soon as possible with your name and address to complete our transaction.

Regards

Tycker att det känns igen lite här :)
Mailade på en bil i tyskland.

Thanks for your reply!
The car is in very good running condition, no damages, accidents or scratches no need repairs of course, is in perfect condition inside and outside as well the condition of the engine is perfect. I never smoke in it and i want to sell it to a serious person who will take very good care of the car.

First i must tell you that I am located in Athens,Greece. I hope this in not a problem! I have used the car in Germany (It still has german papers) but here the taxes are very big so i can't register it!! I have worked for my company in Germany but now i am back home! Due to the economic crisis i need to sell the car fast!! I have tried to sell it here but nobody wanted it! Someone adviced me to sell it on the continent because it still has german papers and will be easier!

If you want the car you can come here to take it or, if you can't come I would like to use a shipping company for this deal. The process is very easy. This company will handle the delivery of the car and also they will handle all the registration papers. If we will use it you will have 5 days for testing the car before deciding to buy it. They will also give me the payment after you will decide to keep the car.

I will pay the delivery of the car! The delivery time will be arround 3-4 days and the car will be delivered at your home address. In this time you will receive the tracking number of the transaction so you can use it to check the status on the company website. If you want, the company will help you with all the registration papers in your country!

Please e-mail me with your decision and your full name and address!! Please don't contact me if you do not have the money for the car or if you only e-mail for simple curiosity!

Best regards

Last edited:
Tjo, såg inte tråden förrän nu!

Men SH kan inget göra. IP loggas inte för varje läsning av en annons. IP loggas bara i forumdelen i med inloggning etc.

Så tyvärr kan jag inte bistå med någon.

Fula metoder som används...

de annonser jag hittade verkar vara borta. Drog ett fult mail till killen. Hoppas han fatta vinken. Nu hoppas jag på lungn..

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti