Min NSR ger inte full effekt

knaZ

Ny medlem
Gick med
19 Jun 2005
Ort
Åland
Hoj
Honda CBR 600F -93
jag har tagit bort alla tänkbara strypningar, plattan i insuget och i utblåset. munstycket är nog rätt för tändstiftet ser bra ut. jag har även justerat RC-Ventilen, att den öppnar ordenligt. men det känns endå inte som att den sku ge full effekt. för den det tar tid innan man kommer upp i 130km/h och det ska gå lätt har jag hört. kolven är i bra skick, maskin i övrigt bra skick, vad kan det vara för fel? någon som har en aning? kanske haft samma problem t.o.m.
 
knaZ skrev:
jag har tagit bort alla tänkbara strypningar, plattan i insuget och i utblåset. munstycket är nog rätt för tändstiftet ser bra ut. jag har även justerat RC-Ventilen, att den öppnar ordenligt. men det känns endå inte som att den sku ge full effekt. för den det tar tid innan man kommer upp i 130km/h och det ska gå lätt har jag hört. kolven är i bra skick, maskin i övrigt bra skick, vad kan det vara för fel? någon som har en aning? kanske haft samma problem t.o.m.

har du tittat på tråden med strypningar??

vill minnas dom brukar prata om strypt cdi men prata med någon som kan:)
 
jo

RS "Alex" skrev:
har du tittat på tråden med strypningar??

vill minnas dom brukar prata om strypt cdi men prata med någon som kan:)

jo men min modell är ju -92 så då stryper inte CDI boxen så det märks.. så de måste vara något annat :/
 
knaZ skrev:
jag har tagit bort alla tänkbara strypningar, plattan i insuget och i utblåset. munstycket är nog rätt för tändstiftet ser bra ut. jag har även justerat RC-Ventilen, att den öppnar ordenligt. men det känns endå inte som att den sku ge full effekt. för den det tar tid innan man kommer upp i 130km/h och det ska gå lätt har jag hört. kolven är i bra skick, maskin i övrigt bra skick, vad kan det vara för fel? någon som har en aning? kanske haft samma problem t.o.m.

drar den ända upp till 11000 (10250) varv eller lägger den av tidigare?
 
Andra svetsen uppifrån cylinder vägens håll om man nu kan säga så in i avgasröret sitter där en strypning i original systemet. Dock verkar det konstigt om det finns en i ditt eftersom du bör ha en i mynningen av cylindern ist men när jag kollade på avgasrör till min (original) var det samma som till gammla. Finns en tysk sida där en öppnar ett original system ska se om jag hittar den senare.
 
Padde skrev:
Andra svetsen uppifrån cylinder vägens håll om man nu kan säga så in i avgasröret sitter där en strypning i original systemet. Dock verkar det konstigt om det finns en i ditt eftersom du bör ha en i mynningen av cylindern ist men när jag kollade på avgasrör till min (original) var det samma som till gammla. Finns en tysk sida där en öppnar ett original system ska se om jag hittar den senare.


tack det vore mest sjyst av dig, men den har någe annat fel nu också så den ska skruvas sönder, när man kör så blir den så varm att den kokar. så var den inte förut verkar som att det är något fel på kylaren, är det någon pump som ska driva runt vattnet eller? har tittat på tändstiftet och det är OK.
 
har en nsr 90:ia och den är strypningarna borta i insuget och kröken+att den är drevad, kommer lätt upp i 130 :)
 
hamlund skrev:
har en nsr 90:ia och den är strypningarna borta i insuget och kröken+att den är drevad, kommer lätt upp i 130 :)

min är också ostrypt dock inte drevad men den orkar ändå upp i 130 på 5an om man plågar den lite grann :)
 
Ogre skrev:
har inte kollat men den drar iaf upp till 8000 varv utan problem , sen kommer ju kicken


jag fick mina nya krassar idag, dom är 13 - 35 är det orginal eller? jag har ingen aning om vad det ska vara för krassar på den :)

jag antar att det är orginal för på firman där jag beställde så var dom sifforrna under honda nsr så.
 
*/ ?>
Nyheter
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Back
Top