Min NSR-fajter

t4pp3r skrev:
2591451 asså man säger ju inte att nåt e för tungt i förhållande till sin vikt.
nem en säger för lite effekt förhålladne till sin vikt

eller (för att krånga till det) för tung förhållande till sin vikt :hihi
 
Mr EmCom skrev:
2591456 nem en säger för lite effekt förhålladne till sin vikt

eller (för att krånga till det) för tung förhållande till sin vikt :hihi


haha så kan man ju oxå uttrycka de:D
 
haha rosen kommer inte bli glad:tungan

mer än en sida feting ot. får passa oss för piskan snart:gnissla
 
Hehe Rosen Piska oss inte förresten kolla lite på Giwaze eller vad fan stället heter och en ny sidåkåpa kostar 2200 :3freak
 
125_next skrev:
2591484 Hehe Rosen Piska oss inte förresten kolla lite på Giwaze eller vad fan stället heter och en ny sidåkåpa kostar 2200 :3freak
Ganska billigt låter det som faktiskt, ett helt plastkit org går nog på 25 ungefär.
 
Lundgren skrev:
2591482 Dock så är det ju din tråd så du avgör ju :rolleyes:

sant. min tråd men jag bryr mej inte.

125_next skrev:
2591484 Hehe Rosen Piska oss inte förresten kolla lite på Giwaze eller vad fan stället heter och en ny sidåkåpa kostar 2200 :3freak

då plastar jag fan egna. verkar inte vara de lättaste å hitta begagnade. funderar ändå på å lacka om hojen så de e inget problem.

Lundgren skrev:
2591488 Ganska billigt låter det som faktiskt, ett helt plastkit org går nog på 25 ungefär.


25000 lr 2500?:va

kostar ett jävla kåpset 25000 så e de ju helt sjukt med tanke på att min hoj kosta 26.
 
Last edited:
t4pp3r skrev:
2591506 sant. min tråd men jag bryr mej inte.



då plastar jag fan egna. verkar inte vara de lättaste å hitta begagnade. funderar ändå på å lacka om hojen så de e inget problem.




25000 lr 2500?:va

kostar ett jävla kåpset 25000 så e de ju helt sjukt med tanke på att min hoj kosta 26.
Japp ett helt komplett kåpsett (all plast då) kostar runt 25000. Men då är det hytt och helt org också.
 
t4pp3r skrev:
2591506 sant. min tråd men jag bryr mej inte.



då plastar jag fan egna. verkar inte vara de lättaste å hitta begagnade. funderar ändå på å lacka om hojen så de e inget problem.

Använd dom som du har nu som ram
 
Lundgren skrev:
2591517 Japp ett helt komplett kåpsett (all plast då) kostar runt 25000. Men då är det hytt och helt org också.

helt sjukt vaffan. så jävla mycke plast e de ju inte.

125_next skrev:
2591519 Använd dom som du har nu som ram


får se. ska man ändå göra nya så vill jag nog ha egendesignade former. ska ändå jobba mä frigolit till bakdelen så de e la bara å göra samma sak.
 
Last edited:
t4pp3r skrev:
2591533 helt sjukt vaffan. så jävla mycke plast e de ju inte.




får se. ska man ändå göra nya så vill jag nog ha egendesignade former. ska ändå jobba mä frigolit till bakdelen så de e la bara å göra samma sak.

Det är inte plasten som är dyr utan det är väldigt dyrt att böjaden och göra former liksom det är typ som när man gör ten soldater ? Och det är väldigt dyrt att ha såna maskiner som pressar plast..

Såg på ett program på discovery channel som heter Extrema bilar då var det ett sånt företag som tillverkade bodykits till bilar och då var det som 2 m2 kub som dom hade själva fomren i och som pressas sedan så sprutar dem plast på hela formen vilket får fram en spoiler tex..
 
125_next skrev:
2591605 Det är inte plasten som är dyr utan det är väldigt dyrt att böjaden och göra former liksom det är typ som när man gör ten soldater ? Och det är väldigt dyrt att ha såna maskiner som pressar plast..

Såg på ett program på discovery channel som heter Extrema bilar då var det ett sånt företag som tillverkade bodykits till bilar och då var det som 2 m2 kub som dom hade själva fomren i och som pressas sedan så sprutar dem plast på hela formen vilket får fram en spoiler tex..

Har nog rätt mycket att göra med att det inte är så vanligt att man köper kåpor till tex NSR, men 25000 låter överdrivet mycket, är det Honda Återförsäljare som anger det priset?

Om man jämför med vad plast till en cross kostar, visserligen rätt mycket mindre plast, men ändå, så är det ju ungefär 1000kr för ett kåpset, pirat då oftast.

Jag är så trött att jag virrar bort mig när jag skriver.. :tungan
 
dezyn skrev:
2591618 Har nog rätt mycket att göra med att det inte är så vanligt att man köper kåpor till tex NSR, men 25000 låter överdrivet mycket, är det Honda Återförsäljare som anger det priset?

Om man jämför med vad plast till en cross kostar, visserligen rätt mycket mindre plast, men ändå, så är det ju ungefär 1000kr för ett kåpset, pirat då oftast.

Jag är så trött att jag virrar bort mig när jag skriver.. :tungan


anledningen till att de e billigare till cross e att de e crossplats. dvs färgämnen å skit i plasten och inte lackat som till nsren.

dezyn skrev:
2591618 Har nog rätt mycket att göra med att det inte är så vanligt att man köper kåpor till tex NSR, men 25000 låter överdrivet mycket, är det Honda Återförsäljare som anger det priset?

Om man jämför med vad plast till en cross kostar, visserligen rätt mycket mindre plast, men ändå, så är det ju ungefär 1000kr för ett kåpset, pirat då oftast.

Jag är så trött att jag virrar bort mig när jag skriver.. :tungan

tveksamt om dom gör kåpor så. tippar på att dom vakumformar de. på volvo gör dom alla hyllor så. dom har en plastskiva som dom spänner upp i en ram och värmr upp så den blir aldeless sladdrig och sedan har dom en form med massa hål i som dom lägger plasten på och suger ur all luft genom hålen. ser asfräckt ut när dom gör de.
 
Last edited:
t4pp3r skrev:
2591640 anledningen till att de e billigare till cross e att de e crossplats. dvs färgämnen å skit i plasten och inte lackat som till nsren.



tveksamt om dom gör kåpor så. tippar på att dom vakumformar de. på volvo gör dom alla hyllor så. dom har en plastskiva som dom spänner upp i en ram och värmr upp så den blir aldeless sladdrig och sedan har dom en form med massa hål i som dom lägger plasten på och suger ur all luft genom hålen. ser asfräckt ut när dom gör de.

Jo det tänkte jag inte på, det där med att de var lackade, men jag tror fortfarande att det är så pass dyrt för att de inte är lika mycket kåpor som tillverkas, till de vanligaste crossarna så tillverkas det ju ändå rätt mycket kåpor osv.

Påminner mig om vad stället jag sommarjobbade på betalade för flygplansdelar, bara för att de var ensamrätt på de flesta delarna, och det bara fanns en tillverkare. Nu kommer jag inte ihåg om det var 6 eller 60 tusen kronor för nån liten bult, men sjuk mycket var det i alla fall, för små skitsaker.
 
dezyn skrev:
2591657 Jo det tänkte jag inte på, det där med att de var lackade, men jag tror fortfarande att det är så pass dyrt för att de inte är lika mycket kåpor som tillverkas, till de vanligaste crossarna så tillverkas det ju ändå rätt mycket kåpor osv.

Påminner mig om vad stället jag sommarjobbade på betalade för flygplansdelar, bara för att de var ensamrätt på de flesta delarna, och det bara fanns en tillverkare. Nu kommer jag inte ihåg om det var 6 eller 60 tusen kronor för nån liten bult, men sjuk mycket var det i alla fall, för små skitsaker.


mm. cp e de. min moppe va inne på försäkringskit för att jag hade blivit påkörd. dom bytte typ alla kåpor utom 3 lr nåt å allting gick på 15000. fast då e jobb inräknat oxå. å då hade jag en aerox vilket e en av dom vanligaste.
 
t4pp3r skrev:
2591392 har bara sätt film på när han drar bakhjul genom nåt industriområde lr nåt. men jag fattar itne hur han lyckas. jag (kan visserligen inte köra bakhjul över huvud taget) har provat litegranna och nsren känns som å dra bakhjul mä en occ-chopper lr nåt.

får upp min utan problem, problemet är att hålla den öppe bara, handlar nog om drevningen då... rekordet är väll va 5m:näsblod (kopplar upp hojjen)
 
!ante skrev:
2591722 får upp min utan problem, problemet är att hålla den öppe bara, handlar nog om drevningen då... rekordet är väll va 5m:näsblod (kopplar upp hojjen)
:rofl:rofl Jasså du har problem med at hålla den uppe :pannkyss

Plastkit till Aprilia rs ligger på runt 22 har jag för mig, över 20 är det iaf. Och dessa kåpor som är till nsr:en är som tidigare sagt lackade samt med klistermärken har jag för mig.
Kompisen skulle köpa nytt plastkit till sin gammla nsr och det skulle gå på 26000 Efter att han räknat ihop vad allt kostade. Så runt 25k för all plast orginal till nya nsr:en är inte helt omöjligt att den kostar runt 25k.

Plast till crossar är också skitdyrt om du skall ha orginal. Men oftast så är det ingen som köper orginal utan köper ufo plast för att det blir billigare. Ett plastkit till crm:en går nog på runt 4k om du skall ha all orgplast (går inte att få tag på längre) Och det skulle jag inte vilja påstå att det är så billigt precis.
 
Nyheter
MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Back
Top