Min modifiering av orginaldämparna

Lossa på slangklämmorna som håller fast förgasaren och vrid ut förgasaren så kommer du se skruven!

Asså på luftburks sidan..? Den sitter alltså där inne.. Man tackar:tummenupp

Sen undrade jag om den "apc"? kontakten man kunde ta bort från knasarn, hur vet man vilken det är? :va

// C

Asså på luftburks sidan..? Den sitter alltså där inne.. Man tackar:tummenupp

Sen undrade jag om den "apc"? kontakten man kunde ta bort från knasarn, hur vet man vilken det är? :va

// C

Nej nej nej! Vrider du ut förgasaren med bottendelen ut mot vänster sida dvs den sidan du har kicken så kommer du se den i framändan av förgasaren. Mmm vilken årsmodell hade du?

Nej nej nej! Vrider du ut förgasaren med bottendelen ut mot vänster sida dvs den sidan du har kicken så kommer du se den i framändan av förgasaren. Mmm vilken årsmodell hade du?

Det är en 2005 SuperMoto. Vet inte varför jag fick för mig att ja ska vrida ut motorsidan av förgasarhalsen åt höger?? Försökte hitta bilder på förgasaren på mikunis hemsidor men det gick dåligt..

Men då kollar jag igen för säkerhets skull, skruven sitter alltså på botten av bst40:n så jag behöver bara vrida, inte ta lös något? det finns även en avtappningsskruv fram på kicksidan.. är blandskruven nära den?

MVH / C

Här är en bild på en BST40!

Nummer 13 är justering av luftskruv.

Nummer 8 är skruven för att dränera förgasaren dvs tömma den på bensin!

Bifogat

• vergaser2.gif
    vergaser2.gif
    6.5 KB · Visningar: 98
Last edited:
Har idag fixat tillbaka bilderna som har blivit bortkastade vid forumförändringar. Om någon fortfarande anser denna tråd intressant.

Har idag fixat tillbaka bilderna som har blivit bortkastade vid forumförändringar. Om någon fortfarande anser denna tråd intressant.

Tror ganska många uppskattar bilderna du hade inkl mig annars hade jag inte gett mig in på moddningen utan dina beskrivningar! :tummenupp

Kommer ljudet ändras väldigt mycket om man tar bort det inre smala röret som går som ett S, men struntar i att "borra" upp utblåshålet bak?

Tack på förhand!

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...