Min lilla rapport från gällargåsen..

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Tja, min vecka innan var ju inte ett direkt under av motivation. Först vurpan på träningen innan och sen att bussen brakade ihop gjorde det inte enkelt att knalla ner till garaget och mecka plasta ihop de nya kåporna som behövdes..
Så sakteliga fixades det dock till, fast jag var på väg att ställa in hela helgen mer än en gång. Åkte dock ner på onsdagen, använde torsdagen till att fixa de sista prylarna på hojen, byta trasig gasvajer och lite annat sheit, så hann aldrig ut på torsdagsträningen, ville dock inte stressa för att fixa hojen, utan tog det lugnt istället.
På fredagens kval stack jag ut, och kände på hojen, motorn gick kalasfint, däremot så hade jag noll grepp genom vissa kurvor, kasade runt som fan genom hela depåsvängen, och dum som man är så pressade man ändå på lite extra istället för att gå in och justera fjädringen, som man hade gott om tid att fixa på 40-minuters kvalet..
Såg att jag på ett mindre lyckat varv ändå åkte 1.14.8 på den lånade laptimern, så vafan, det såg ju nu fritt ut framåt, och khilander bromsade om mig nere i trösen, så fanken perfekt, ta lite häng på honom så skulle det nog kunna kapas lite mer tid tänkte jag, tjohej och highsidern ut ur trösen var ett faktum..
Dunkade i foten så hårt att jag trodde det var slamsor kvar av den, gjorde sinnes jävla ont, och kunde inte stödja ett skit på den.. Så det balansfärd in till sjukstugan, det visade sig inte vara värre än en rejäl stukning.
Jahapp, då hade man försämrat statistiken ytterligare, detta skedde på varv 7, sista träningen hade jag vurpat på första flygande varvet..
Slog sönder en bit av kopplingen, men i övrigt var det bara lite plast som behövde fixas. Tack vare stor hjälp av Peo, Stellan och Pär Utterström så fixade de ihop min hoj, så extremt stort tack till dem :tummenupp , medan jag åkte hem till stockholm för att kurera foten.
På lördagmorgon så kändes foten extremt mycket värre och jag tänkte ihelvete heller att detta bara är en stukning, har ju brutit och stukat det mesta i kroppen, men det här kändes definitivt som nåt värre.. Så ringde en polare för att åka till sjukan, det drog dock ut på tiden, och runt lunchtid på lördagen så gjorde det inte alls särskilt ont, och jag kunde helt plötsligt stödja på den och halta fram utan kryckor. Så nu kändes det faktiskt som ett race ändå inte skulle vara omöjligt.
Vart bjuden på middag hos tjejen på lördagkvällen, och sen åkte jag tidigt med NyTeknik tillbaka till karlskoga.
Ville ut på warm-upen för att se om jag kunde få till chassit, men en liten miss med kopplingsbytet hade gjort att kopplingen slirade järnet. Så det blev bara en chansning att hojen skulle funka till rejset.
Lite småpill med hojen, byta till lite hårdare däck både fram och bak.
Hojen kändes dock bättre under rejset även om det kändes lite avigt ändå.
Missade ju starten totalt tyvärr, kändes som körningen stämde till en början, men sen kom problemen med nerväxlingarna, kunde inte växla ner, tappade flytet totalt, och bestämde mig för att bryta då jag höll på att åka av lite varstans kändes det som..
Så åkte in och kollade på slutet av rejset från läktaren.
Nu blir det att slappa i en vecka fixa ordning hojen, sluta sura över den dåliga helgen, kurera foten, och sen sikta in sig på att iaf få en bra och lyckad racehelg den här sommaren. Knutstorp here we go ;)
 
Din berättelse är längre än dina race
 
Ja du såg inte allt för uppåt ut under helgen. Starkt att köra ändå¨och jag hoppas vi kan knökas lite på Knutstorp och Sviestad men då får jag lägga på ett kol. Mental träning har påbörjats här hemma....
 
Om inte annat så är det kul att kolla på dig, oFFknuFF, för det händer ju (nästan) alltid nåt. Men du får låta bli att vurpa i trösen, där ser man ju inget, utan förslagsvis så gör du en hajjsajder (utan att göra dig illa) i depåböjen istället och ger publiken lite underhållning. Bara ett litet tips inför framtida vurpor. ;) :tungan
 
Relapse skrev:
Om inte annat så är det kul att kolla på dig, oFFknuFF, för det händer ju (nästan) alltid nåt. Men du får låta bli att vurpa i trösen, där ser man ju inget, utan förslagsvis så gör du en hajjsajder (utan att göra dig illa) i depåböjen istället och ger publiken lite underhållning. Bara ett litet tips inför framtida vurpor. ;) :tungan

Fast man behöver ju inte bjussa på extravaganser i form av krossade framfälgar som vissa exhibitionister här på forumet....
 
Goodstuff skrev:
Fast man behöver ju inte bjussa på extravaganser i form av krossade framfälgar som vissa exhibitionister här på forumet....
Ouch! Ja, den vurpan var illa planerad. Ingen publik och dyrt blev det. Måste lära mig att vurpa snyggare. Har du några tips?
 
Relapse skrev:
Om inte annat så är det kul att kolla på dig, oFFknuFF, för det händer ju (nästan) alltid nåt. Men du får låta bli att vurpa i trösen, där ser man ju inget, utan förslagsvis så gör du en hajjsajder (utan att göra dig illa) i depåböjen istället och ger publiken lite underhållning. Bara ett litet tips inför framtida vurpor. ;) :tungan

Nja, eller tipsa luffarn om att bygga läktare på andra sidan banan ;)
 
Relapse skrev:
Ouch! Ja, den vurpan var illa planerad. Ingen publik och dyrt blev det. Måste lära mig att vurpa snyggare. Har du några tips?

Goodstuff fick ju till och med vågen av en stor samlad klunga när han kom in på skamkärra i helgen. Försök slå det!

Och till dig oFFkeFF så skriver jag som jag brukar: du ska ha all heder för att du inte ger upp!
 
Strandelin skrev:
en liten tröst i allt elände kan väl vara att du vann vår interna tävling och reducerade till 1-1, avgörandet står på Sviestad!

:)

Skulle du inte ställa upp med en 250 dam då?

För övrigt är Offkeff världens hårdaste B-förare.......
 
Strandelin skrev:
en liten tröst i allt elände kan väl vara att du vann vår interna tävling och reducerade till 1-1, avgörandet står på Sviestad!

:)

Jo, nu gäller det bara att hålla farten uppe.. Men knutstorp då?
 
Chris Ash skrev:
Skulle du inte ställa upp med en 250 dam då?

För övrigt är Offkeff världens hårdaste B-förare.......

R600 har prio ett och planen var att göra en Miinin (köra dubbla klasser) men nu är den tänkta lånehojjen obrukbar efter en hårdare marksyning, vi får se hur det slutar...

Jo oFFkeFF är hård, jag hade gett upp för länge sedan... :Bugar
 
Strandelin skrev:
R600 har prio ett och planen var att göra en Miinin (köra dubbla klasser) men nu är den tänkta lånehojjen obrukbar efter en hårdare marksyning, vi får se hur det slutar...

Jo oFFkeFF är hård, jag hade gett upp för länge sedan... :Bugar

Jag tycker bara det är förbannat kul och köra, strulet får man väl ta.. Enda är väl hålet i plånboken som börjar bli en aning för stort.. Men det löser sig det också på nåt jäkla vänster.
 
Strandelin skrev:
Jo oFFkeFF är hård, jag hade gett upp för länge sedan... :Bugar

Kan inte annat än instämma; ett under av tjurskallighet!
Sorry för den lilla missen med din koppling, jag VET att brickan brukar fastna när man tar isär den... :gnissla
 
racerskalman skrev:
Kan inte annat än instämma; ett under av tjurskallighet!
Sorry för den lilla missen med din koppling, jag VET att brickan brukar fastna när man tar isär den... :gnissla

Inget att be om ursäkt för, ni fixade så mycket annat som jag inte hade klarat av ändå.
Tjurskallig? nja envis, och som sagt, köra racer är sinnessjukt roligt ;)
Hade jag vart riktigt tjurskallig hade jag stannat tre varv till på banan och sen vurpat....
 
hoj! gick ju ganska bra för mi i helgen! synd att hojen skulle lägga av på racet.. skulle varit kul attt gå imål på första racet..

Ska du köra på sveista?
 
guzzo skrev:
hoj! gick ju ganska bra för mi i helgen! synd att hojen skulle lägga av på racet.. skulle varit kul attt gå imål på första racet..

Ska du köra på sveista?

Du körde förjäkla bra och snabbt redan för att ha kört så lite racer :tummenupp
Synd med hojen, kollat vad som hände med den ännu?
Knutstorp och sviestad är inplanerat, såvida inget oförutsett inträffar.
 
Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Back
Top