Min hoj wobblar endast på en viss hastighet?

Nicklas_yamaha

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha DT125R. Sålde min TZR 125 i höstas
Jag har en DT 125R
Och den går jävligt gött förutom just när jag håller runt 50km/h
För då börjar den guppa som fan, men inte om jag ligger över eller under den hastigheten..

Vad kan vara felet..?
Lager?
Fälgar?
Fjädring???

Tack på förhand
 
varför skulle det inte vara bra från en MC butik.. ?.. skulle det gå bra för honom att beställa från till ex lelles?.. touring?.
föresten.. vad kan orsaka att den vobblar på den hastigheten. förstår inte riktigt sambandet med hastigheten
 
philsson skrev:
varför skulle det inte vara bra från en MC butik.. ?.. skulle det gå bra för honom att beställa från till ex lelles?.. touring?.
föresten.. vad kan orsaka att den vobblar på den hastigheten. förstår inte riktigt sambandet med hastigheten

Kostar ganska mycket mer att beställa från MC-butiker.
 
philsson skrev:
Där har vi den logiska förklaringen ;) men lelles är väl inte dyra?
'

Jämför du med Typ Imdoma eller liknande som tar in lager direkt från SKF så ser du skillnaden..

Lelles är väl inte dyrt i sig annars.. :tummenupp

Jag handlar allt där iaf.
 
Precis som padde säger att det är betydligt dyrare. Och varför skulle Yamahas, eller Hondas lager vara bättre än SKF som är specialiserade på området? :)
 
cRoC skrev:
Precis som padde säger att det är betydligt dyrare. Och varför skulle Yamahas, eller Hondas lager vara bättre än SKF som är specialiserade på området? :)


Dom har säkert köpt av skf och bara bytt namn på kullagret
 
Behöver inte vara hjullagret, kan vara däcket som sitter snett på fälgen, det kan vara felbalanserat, kan även vara kass styrlager.

Jag sätter mina 5 spänn på däcket eller felbalansering.
 
Solid snake skrev:
Behöver inte vara hjullagret, kan vara däcket som sitter snett på fälgen, det kan vara felbalanserat, kan även vara kass styrlager.

Jag sätter mina 5 spänn på däcket eller felbalansering.
Borde den inte vobbla mer och mer då ju snabbare man kör?.. :confused:
 
philsson skrev:
Borde den inte vobbla mer och mer då ju snabbare man kör?.. :confused:

Nä?

Brukar vara så med felbalanserat, det kan vibrera o ha sig som fan i 100 för att sluta i 120 och sen kan det komma tillbaka, då får du inte stopp på det, iaf inte lätt. :näsblod
 
Solid snake skrev:
Nä?

Brukar vara så med felbalanserat, det kan vibrera o ha sig som fan i 100 för att sluta i 120 och sen kan det komma tillbaka, då får du inte stopp på det, iaf inte lätt. :näsblod

Håller med, kolla däcket först låter som det då det kommer och går pga av hastigheten.

Inte helt ovanligt på gammla bildäck,skakar i ratten vid vissa hastigheter.
 
Funtade också på balanseringen men borde det inte vara mer vibrationer än vobbel, och dessutom bör man känna det i högre hastigheter? Har iofs bara erfarenhet om bilar när det kommer till balansering.. Nåväl balansering är ju inget som kostar så ge dig på det först :)
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top