Min hoj är stulen och finns med i tidningen!!!

Homo skrev:
2201054 jag läser smart.. kan nån förklara hela historian i klarspråk, ej misstolkningsbar version. snälla

Vi har ju inte fått höra slutet på historien än men det förklaringen ett snäpp upp låter väl ganska rimlig även om det inte är något som man hör varje dag :tungan

det låter jävligt långsökt det va därför jag trodde psykotropiskt dödsnarki på något sätt va inblandat, men men mycket ska man höra innan öronen trillar av

....Ngn annan som vill ha två hojar ?? Bara å ringa 08-10 30 20 och beställa :D Det är lite jobb men va f-n klart man ställer upp :hihi

P.S Hoppas inte den tredje Gixxern med samma nr dyker upp :tungan

Kreuger skrev:
2201010 hmphf, om det var snabbaste hojen de var efter så behöver väl inte du oroa dig :D

Men fan, Nogger, nu kommer det ju fram att du knackade in det där ramnummret i hojen innan Eskilsson fick köpa den, hur ska du klara dig ur det här då? :7peta :rofl

Enkel förklaring för dom som inte riktigt greppat röran.

Polisen ringer till jobbet och frågar efter mig som ägare motorcykeln med ett visst regnummer. Jag är inte här men den som svarar får beskedet att polisen fått numret av en anhörig till mig, då jag inte svarat på mobilen.

Jag kontaktar Örebropolisen för att fråga vad som har hänt och får svaret att dom hittat min hoj, men att ansvarig för utredningen skulle ringa mig.

Nyfiken som jag är kan jag inte vänta (Dom har fortfarande inte ringt upp) och börjar kolla tidningarna runt örebro. Hittar då artikeln och plusar ihop 1 + 1.

Tänker skit, fan, spöa, banka mm.

Skriver i sporthoj.se för att skriva av mig lite.

Efter ett tag blir jag mera nyfiken och åker hem för att se så jag har nycklarna till hojjen så jag inte glömt dom i samt kolla om det ligger några delar från lås mm.

Då jag bor 30 meter från polishuset så parkerar jag utanför deras entré i tron om att det skall avskräcka eventuella tjuvar. Så jag börjar med att kolla mc-parkeringen utanför polishuset efter delar. Men då ser jag att min lilla bebis står där. i fint och ståtligt skick.

Förvånad åker jag tillbaka till jobbet och väntar på polisen som fortfarnade inte hört av sig igen.

Enkelt :)

det är kanske bäst du raderar den här tråden då o åker o hämtar din nya hoj hos snuten då :hihi det skulle jag gjort

emullo skrev:
2200400 Satan.. Bor i närheten av polishuset. O hur lyckas man sno en hoj där...

Skönt att du får tillbaka bågen.

Stöld är inget prioriterat brott.
Tjuven åkte dit först när han gjorde sig skyldig till fortkörning!

zykl0n skrev:
2201126 Stöld är inget prioriterat brott.
Tjuven åkte dit först när han gjorde sig skyldig till fortkörning!

Ännu värre va att han inte ens körde för fort i början.
Det var strul med regskylten, vilket borde vara ett mindre alvarligt brott än fortkörning. Det var därför han stoppades.

åk å hämta din andra hoj med dig nu.!!! har dom koppat ditt nummer får dom väl skylla sig själva!!..

killen som snodde bågen är ju iaf seriös han har ju KTM tröja på sig :hihi

fattaliano skrev:
2201284 åk å hämta din andra hoj med dig nu.!!! har dom koppat ditt nummer får dom väl skylla sig själva!!..

Undrar vad han har för "nick" här inne?

En sak är säker det är bara en "motardtomte" som inte grejar, att dra ifrån "benke" med en literhoj av senaste snitt. :hihi

fattaliano skrev:
2201284 åk å hämta din andra hoj med dig nu.!!! har dom koppat ditt nummer får dom väl skylla sig själva!!..

Tänk om den riktiga ägaren till hojen vill ha tillbaka sin hoj då?, ska han bli utan hoj?

fattaliano skrev:
2201284

Tänkte precis nämna KTM tröjan jag med! Det är ju en sån snubbe man hade hejat på i tron om att han är en av "oss" ärliga, hårt arbetande hojåkare. Men så visar det sig att karlfan är tjyv! Fy fan! :mad:

Lam-Kaka skrev:
2201300 Tänk om den riktiga ägaren till hojen vill ha tillbaka sin hoj då?, ska han bli utan hoj?

Riktig ägare till hojen??? den hade ju falska nummer.. antagligen finns det ju en riktig ägare från början.. men han lär ju inte bo i sverige eller så kan den ju vart stjulen för länge sen.. lite svårt att veta!!

seså hämta hojen :fatta! :hihi

Skönt o höra att din pärla var orörd. Hoppas den andra kommer i rätta händer också.

Eskilsson skrev:
2201132 Ännu värre va att han inte ens körde för fort i början.
Det var strul med regskylten, vilket borde vara ett mindre alvarligt brott än fortkörning. Det var därför han stoppades.

haha har läst hela tråden nu =) .. ja tycker du ska åka å hämta den andra hojjen så fort som möjligt .. om du inte vill ha den kan du ju alltid skänka den te mig :tummenupp :tungan

Eller så menar polisen att dom hittat din hoj utanför polisstationen och vill att du ska flytta den...? (och har altså ingenting med artikeln eller stulen hoj att göra)

En fin K3a :(

30123051_0530mc1.jpg

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla