Min helomvändning / En studie i orientalisk snabbmat

Hur fan kunde jag glömma att säga att du ska käka på Efesos!? Bra käk där, grekiskt men med smak till skillnad från maten i Grekland.
Inte speciellt dyrt heller för att vara "lite finare" eller vad man ska säga...

Åååå en till stackare som tror han äter grekisk mat på partyöarna i Greklan . :D :tummenupp :D

Nix, 7cm långa och 2mm tjocka skivor ska det vara, skurna med en slicemaster 5000.
Sen ska vitsåsen innehålla en viss ingrediens också, nämligen bostongurka även om inte många vet om det...

/fd Pizza/kebab-bagare

Nej fy helvete, såna sliskiga skitkebabställen hittar man ju överallt, äckligt värre.

en go karrékebab skurna o småbitar ska de va, eller nötkebab men de blir så dyrt

Den godaste kebaben jag ätit är den här i Nässjö men sen är man ju lite lokalpatriot också. Pizzeria Havanna här har iofs vunnit Sveriges Godaste Pizza för nåt år sedan.

Åååå en till stackare som tror han äter grekisk mat på partyöarna i Greklan . :D :tummenupp :D

Hmmm, jag har käkat inhemskt på de öar jag har varit på, inga party-öar dock.
Grekisk mat är inget vidare, de är ungefär lika duktiga som chilenarna på att använda kryddor, vilket de inte gör. Så kom inte och säg något annat :mad:

Nej fy helvete, såna sliskiga skitkebabställen hittar man ju överallt, äckligt värre.

en go karrékebab skurna o småbitar ska de va, eller nötkebab men de blir så dyrt

Karrékebab är gott men alltför salt och man tröttnar fort på det. För övrigt så är det vi kallar "vanlig" kebab just nötkebab, ingenting annat.
Ska du käka riktigt god kebab så ska det var gjort på lamm. Lindat fläsk är gyros.

Last edited:
Grekisk mat är inget vidare, de är ungefär lika duktiga som chilenarna på att använda kryddor, vilket de inte gör. Så kom inte och säg något annat :mad:

Karrékebab är gott men alltför salt och man tröttnar fort på det. För övrigt så är det vi kallar "vanlig" kebab just nötkebab, ingenting annat.
Ska du käka riktigt god kebab så ska det var gjort på lamm. Lindat fläsk är gyros.

Här där jag bor har karrè kebaben reagerat i många år.. först nu senare åren vi fått det här pressade skiten som smakar peck.. ska vara riktigt grillat karré inga äckliga strimlor med nån äcklig sås.. gott ibland.. visst.. men inte så jag föreställer mig en kebab..

Du blandar ihop grekisk mat med orientalisk mat :blah :jäs

Kebab?!?

Nej dubbelbottnad hawaii slår allt! :yoparty

Jepp, gyros is the shit...
Nu har jag tillome lyckats få en egen special gyrostallrik på favvopizzerian :D
Gled in igår o ba "ge mig samma som du gjorde te mig förra gången".. aah grabben, du gilla den va, ja sa ju dee mannen.
:D
Kebabtallrik med brödbitar istället för pommes :tummenupp

Den godaste kebaben jag ätit är den här i Nässjö men sen är man ju lite lokalpatriot också. Pizzeria Havanna här har iofs vunnit Sveriges Godaste Pizza för nåt år sedan.
Havanna är väl det som ligger vid nåt torg typ? Allt är gott där om man är full. :gnissla

nja havanna ligger vid ETT torg men stänger lite tidigt för att fylletjacka där...
du menar nog jamaica eller chabbes :)

Kebabhouse ute på Hönö har fortfarande god kebab och en ljuvlig sås :brynad.
Kebabhouse (poppis namn) på Backaplan funkar även det bra...åk dit och tugga med dig norrlänningjeffel.

Du ser ju...behöva åka till en ö för att få lite kebab. Vart är Sverige på väg? :hihi

Jepp, gyros is the shit...
Nu har jag tillome lyckats få en egen special gyrostallrik på favvopizzerian :D
Gled in igår o ba "ge mig samma som du gjorde te mig förra gången".. aah grabben, du gilla den va, ja sa ju dee mannen.
:D
Kebabtallrik med brödbitar istället för pommes :tummenupp

Ahh, "Kebab Oscar", ruskigt gott. Såna har man gjort några tallrikar i sin ungdom :D Blev en riktig hit när vi började med det på pizzerian som jag extraknäckte på i gymnasiet.

Nemesis, jag tror du har fått en smäll i huvudet :D

Monsun, klicka på länken -> http://gulasidorna.eniro.se/query?what=cs&search_word=roma&geo_area=k%F6ping
Om det är en kort liten krullhårig turk (Momo) i 40-årsåldern som står där så hälsa från Anders i Arboga och säg att du vill ha en Båt med en klick bearnaise-sås i mitten så vet han vad han ska baka :tummenupp

Stockholmskebaben är ett stadsfenomen. Tror det är någon billig grossistkedja i våra förhållandevis större städer som säljer billig och oätlig kebab tillsammans med "dubbelsåsen".

OM man ändå tar sig till Folkungagatan för att äta kebab så föreslår jag att man tar sig rakt över gatan från Folkets till Amida Kolgrill och käkar riktigt kebab. :tummenupp

nejnejnej..4cm långa och 4mm tjocka...

Vetefan hur dem gör här på det bästa kebabstället, men deras kebab slår det mesta:)

och ja, vitlökssåsen ska innehålla bostongurka:mattias, samt en annan hemlig ingrediens :zpy

Ja Lödde Pizzeria är väldigt goda, inte grymma, men väldigt goda.

(Förutsätter att du inte äter på Backens, de är ute! :rolleyes: )

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back