Min Gasgas, bilder under renoveringens gång

Jag läste vad du skrev och det var väl trevligt att du åkte med 2% inblandning även på din 125a det är dock knappast optimalt oavsett vilken olja man åker på. Enda anledningen att fabrikanterna rekommenderar lägre oljeinblandning är för att klara miljökrav. För raceåka skall man inte gå under 4% i en 125a då detta dels ger bäst livslängd på grejerna och dessutom så krävs det för att ge maximal cylindertätning = max effekt.

VERSALER GER PHETT ME RESPECKT DIRECKT

vad jag har hört sett å testa så ska man INTE gå över 2% med just Shell oljan. Känner flera stycken som kör SM å dem kör ej över 2% med shell oljan:)
 
Angående att din kolv klarade sig på 2% låter inte så chockande om man ska lyssna på meken jag snackat med.

För tydligen ska kolv klara sig på 2% men det är värre för ramlagrena.

Kan ni nu svara på min fråga innan ni fortsätter oljesnacket? :pannkyss
 
GG är snyggast gula.....

Jag har typ 5 uppsättningar mer eller mindre repig gul plast om där är något du behöver...:näsblod
 
Jo, men gult är rättså najs det med, sett hur deli's såg ut?



Kanske det.

Vad passar plasten?

Jag har kört GG sen 01 så jag har plast därifrån till -07. Sen är GG tacksamt då i princip all plast passar mellan årsmodellerna.

För övrigt så är GG plast ofta kopierad av andra tillverkares:
Framskärm = Kawasaki
Bakskärm = Kawasaki 94-98
Flärp vid stötdämparen= Kawasaki
Sidopanel höger= Kawasaki kx 94-98

www.gasgasriders.org samt www.smackovermotorsports.com är två bra GG forum
 
Jag har kört GG sen 01 så jag har plast därifrån till -07. Sen är GG tacksamt då i princip all plast passar mellan årsmodellerna.

För övrigt så är GG plast ofta kopierad av andra tillverkares:
Framskärm = Kawasaki
Bakskärm = Kawasaki 94-98
Flärp vid stötdämparen= Kawasaki
Sidopanel höger= Kawasaki kx 94-98

www.gasgasriders.org samt www.smackovermotorsports.com är två bra GG forum

Okej.

Är plasten till salu? :)
 
Tja säg vad du behöver så skall jag leta upp något lämpligt i garaget. Allt är ju använt men vanligen inte sprucket utan bara utbytt av imageskäl.

Beror på hur mycket det kostar.

Passar en 02as plast på en 01?
Gillar dom formerna mer.

I så fall undrar jag om du har en uppsättning i någon färg. Jag är inte så kinkig på att det ska vara samma. Man måste ha nåt att vandalisera i spåret. :D
 
2007%5C12%5C15%5Cbikepics-1116224-full.jpg


Nu är den så gott som ihopplockad.

Blinkrarna är rättkopplade nu, kedjan rengjord och monterad.

Ny bromsslang inhandlad och även bromsljuskontakt.
2007%5C12%5C15%5Cbikepics-1116226-full.jpg


Så ska jag väl ut o försöka skruva ihop de.

Det jag tror kommer vara kvar sen är tuta, hastighetsmätare och ett ställe i länkaget som fortfarande är glappt.
 
Jag citerar jofrabkatalogen:

"Tänk på att blanda rätt och utnyttja motorcykels prestanda!
Varför kommer svarta oljerester ur avgassytemet

En vanlig företeelse är att man byter upp sig till en bättre 2t olja. Många gånger till en olja som tål värme mycket bättre typ Castor 927. Detta kan orsaka att man får spilloljerester kvar vid förbränningen som till slut kommer ur avgassystemet. Orsaken är att motorn är fel justerad - inte att oljeinblandningen är för hög! Förbränningstemperaturen är helt enkelt för låg så att den nya olja aldrig förbränns. Orsaken är sällan att hitta på toppvarv utan på låg & mellanregistret.

Kontenta:
Använd olja av hög kvalite!
Blanda enligt MAXIMA tabell!
Blanda exakt lika varje gång eftersom oljeinblandningen påverkar justeringen av förgasaren/bränslemängd!
Justera förgasaren rätt så slipper man oljerester!"

´
Min Ktmen sprutar oljerester ur ljuddämparn? Vad e det i förgasarn som ska justeras?
 
Jo, men gult är rättså najs det med, sett hur deli's såg ut?

I gult är den väldigt snygg tycker jag. Men eftersom dom inte har gjort 125:an i blått hade det varit ballt om du satte på den blåaplasten då blir din väldigt udda och säkert as snygg :)

två bildeR:
 

Bifogat

  • kukeN.JPG
    kukeN.JPG
    106.4 KB · Visningar: 85
  • glåååå 06 300cc.jpg
    glåååå 06 300cc.jpg
    96.2 KB · Visningar: 66
Såååå, nu till den viktiga frågan. Vad har det kostat allt som allt nu? :)
 
Gula kåpor är redan beställda (notera att det inte var ett helt kit utan bara kylarvingar och bakskärm)

Fast jag är fortfarande sugen på blåa så det kanske kan komma senare

Just nu vågar jag knapp tänka på vad den kostat hittils :näsblod

Men jag kan rabbla upp de stora sakerna som jag kommer ihåg ett ungefärligt pris på:
Ramlagerbyte: 2400
Cylinderrenovering: 2900
Kolv: 1400
Svinglagersats: 900
Länkagelagersats: 900

Ihopräknat: 8500

Sen är det kanske någon tusenlapp i övriga delar...

Fatta vilken milkostnad :3freak
Kan ju säga att jag kört 1-2 kilometer...
 
Gula kåpor är redan beställda (notera att det inte var ett helt kit utan bara kylarvingar och bakskärm)

Fast jag är fortfarande sugen på blåa så det kanske kan komma senare

Just nu vågar jag knapp tänka på vad den kostat hittils :näsblod

Men jag kan rabbla upp de stora sakerna som jag kommer ihåg ett ungefärligt pris på:
Ramlagerbyte: 2400
Cylinderrenovering: 2900
Kolv: 1400
Svinglagersats: 900
Länkagelagersats: 900

Ihopräknat: 8500

Sen är det kanske någon tusenlapp i övriga delar...

Fatta vilken milkostnad :3freak
Kan ju säga att jag kört 1-2 kilometer...


besiktigar du den å gör iordning så den blir duglid fär att åka gata med får du nog tillbaka dom pengarna....
 
besiktigar du den å gör iordning så den blir duglid fär att åka gata med får du nog tillbaka dom pengarna....

Kan ju hoppas på det :)

Näe, kanske inte i eftertanke men de hade ju tagit upp de i tråden tidigare...:rolleyes:

Ja men även om det tagits upp tidigare står det väl förfan klart o tydligt :va
Sen beror det på mängden olja du snackar om också
 
Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back
Top