Min Gasgas, bilder under renoveringens gång

du är tamej fan ännu dummare än jag trode om du inte förstår att snack om oljor inte passar in i en projekttråd....


hur går de med moppen igge? rullar den än?

Haha du är för skön ta en Ipren mot din mensvärk, som sagt rosen kan komma och ta bort alla inlägg,

Sry Igge.

nu ska ni inte va såna:mad:


det räcker att det är min projekttråd som är på 17 sidor skitsnack....

Synd att det inte va 17 sidor till.

Btw Så var det Igge som börja snacka om oljor i sin egen tråd.
 
Last edited:
bara jag som inte blir förvånad att det är t4pp3r ? :D
asså jag skulle alldrig våga vara med den där snubben IRL..
(kan bara tänka mig hur det skulle se ut)
Man typ sitter och snackar helt lung sen helt plötsligt drar han upp en snösyffel och börjar slå en i huvet för man råkade betona fel bokstav i ett ord eller nått..
Sjukt är ordet

Sorry för ot Igge, men det är dåligt med bilder nu :hihi
 
Haha du är för skön ta en Ipren mot din mensvärk, som sagt rosen kan komma och ta bort alla inlägg,

Sry Igge.



Synd att det inte va 17 sidor till.

Btw Så var det Igge som börja snacka om oljor i sin egen tråd.



då går diskussionen runt han och hans fråga. inte som t.e.x. joel och ställer en helt ny fråga.


och om min mensverk jag tydligen gått och fått så klarar jag men utmärkt med den.
 
Hehe förlåt för de Igge, aldrig mer ot i din tråd mer, detta meddelande borträknat...
 
Rullar och rullar...

Målet är att testa den i endurospåret under jullovet. Besiktning kommer när det känns som det är möjligt/behövs.
Kvar för enduro:
Bromsslang och eventuellt fixa de sista glappet i länkaget. Tror inte bromsljus och sånt är krav i spåret.
För besiktning:
Bromsljus, tuta, hastighetsmätare och så kanske vi fixar stöd och gatgodkända däck.

Allt glapp blir man inte av med i länkaget där blir alltid lite kvar, plockar du ut en ny cykel har du efter 10h en del glapp.
Skall du köra E-reg så räcker det med bromsljus på bakbromsen, bromsljuskontakt är standard och kostar en hundring.
Tutan räcker med att köpa en cykeltuta (ja de där med en gummibälg man trycker på) och montera för besiktningen.
GG stöd är värdelösa och rätt dyra att köpa som reservdel så skippa det och luta den mot saker istället.
 
Allt glapp blir man inte av med i länkaget där blir alltid lite kvar, plockar du ut en ny cykel har du efter 10h en del glapp.
Skall du köra E-reg så räcker det med bromsljus på bakbromsen, bromsljuskontakt är standard och kostar en hundring.
Tutan räcker med att köpa en cykeltuta (ja de där med en gummibälg man trycker på) och montera för besiktningen.
GG stöd är värdelösa och rätt dyra att köpa som reservdel så skippa det och luta den mot saker istället.

Är inte stöd krav vid bes?
 
Allt glapp blir man inte av med i länkaget där blir alltid lite kvar, plockar du ut en ny cykel har du efter 10h en del glapp.
Skall du köra E-reg så räcker det med bromsljus på bakbromsen, bromsljuskontakt är standard och kostar en hundring.
Tutan räcker med att köpa en cykeltuta (ja de där med en gummibälg man trycker på) och montera för besiktningen.
GG stöd är värdelösa och rätt dyra att köpa som reservdel så skippa det och luta den mot saker istället.

Nix LV-reg, men jag har tänkt köra den i ett endurospår (inget på allmän väg) innan besiktning och då tror jag att jag klarar mig utan bromsljus, fast å andra sidan lär jag montera den främre när jag ändå byter bromsslang.

Angående glappet i länkaget så är det väl möjligt att det börjar glappa en del tidigt. Men nu har vi hittat ett ställe där det är glappt och vi har en lagersats hemma, så det känns lika bra att göra :)

Tuta har jag fått låna av en polare, ganska ful faktiskt. Frågan är om generatorn orkar driva den tutan, för jag tror nästan den hör till en bil eller nå.
Men min kusin ska se om han hittar sin andra tuta han fick med hojen, mycket mindre fast den kanske inte hittas eller fungerar :tungan

GGs stöd är fan svindyra :näsblod
Men funderar på att testa att låna KTMens under besiktningen
För enligt vissa är det krav.


Angående EmCom's klagande på bildbrist beror det på att det inte hänt så mycket sen senaste bilderna. Bara ett litet skydd vi bakre huvudbromscylindern, men de glömde jag ta bild på. Men de kommer kanske nästa gång jag orkar släpa ut mig själv i garaget :)
 
Nix LV-reg, men jag har tänkt köra den i ett endurospår (inget på allmän väg) innan besiktning och då tror jag att jag klarar mig utan bromsljus, fast å andra sidan lär jag montera den främre när jag ändå byter bromsslang.

Angående glappet i länkaget så är det väl möjligt att det börjar glappa en del tidigt. Men nu har vi hittat ett ställe där det är glappt och vi har en lagersats hemma, så det känns lika bra att göra :)

Tuta har jag fått låna av en polare, ganska ful faktiskt. Frågan är om generatorn orkar driva den tutan, för jag tror nästan den hör till en bil eller nå.
Men min kusin ska se om han hittar sin andra tuta han fick med hojen, mycket mindre fast den kanske inte hittas eller fungerar :tungan

GGs stöd är fan svindyra :näsblod Men funderar på att testa att låna KTMens under besiktningen
För enligt vissa är det krav.

Skall man harddra det sa ar stod ett krav vid registreringsbesikning men knappast nagot som kollas vid en vanlig besiktning. Dular knappast fa nerslag pa avsaknad av stod om du kommer med en endrohoj till SBP.

Varfor koppla in en stor eldriven tuta en enkel cykeltuta fungerar utmarkt och man aker anda inte omkring med tuta. Biltema tuta till barncykel 19:90 har jag besiktigat med manga ganger.

Ar dar nagot lager som ar slut i lankaget skall det givetvis bytas men forvanta dig inte att du blir av med allt glapp.
 
Skall man harddra det sa ar stod ett krav vid registreringsbesikning men knappast nagot som kollas vid en vanlig besiktning. Dular knappast fa nerslag pa avsaknad av stod om du kommer med en endrohoj till SBP.

Kanske inte, men är det så enkelt att jag kan låna från min andra hoj så duger ju det, kostar inte mer än några minuter.

Varfor koppla in en stor eldriven tuta en enkel cykeltuta fungerar utmarkt och man aker anda inte omkring med tuta. Biltema tuta till barncykel 19:90 har jag besiktigat med manga ganger.

För att den eldrivna tutan är gratis :tungan
Kontakter finns redan (tror jag), knapp finns med.

Ar dar nagot lager som ar slut i lankaget skall det givetvis bytas men forvanta dig inte att du blir av med allt glapp.

Noterat :)

Jag besikta husan utan stöd. och med cykeltuta.

Va outlaw du är :D
Fungerar bilderna för dig förresten, de strulade väl till sig för dig förut?
 
Kanske inte, men är det så enkelt att jag kan låna från min andra hoj så duger ju det, kostar inte mer än några minuter.



För att den eldrivna tutan är gratis :tungan
Kontakter finns redan (tror jag), knapp finns med.



Noterat :)



Va outlaw du är :D
Fungerar bilderna för dig förresten, de strulade väl till sig för dig förut?
nej asså det var inte så jag menade, jag påpekade bara att det inte är några problem att besikta me dom grejorna.
Och föresten vad ska dom göra om jag nu inte har ett "lagligt" stöd? anmäla mig? :hihi

Jadå bilderna fungerar, var nog hos min farsa som det trådlösa nätvärket hade gått och lagt sig.
 
nej asså det var inte så jag menade, jag påpekade bara att det inte är några problem att besikta me dom grejorna.
Och föresten vad ska dom göra om jag nu inte har ett "lagligt" stöd? anmäla mig? :hihi

Jadå bilderna fungerar, var nog hos min farsa som det trådlösa nätvärket hade gått och lagt sig.

Jag förstog vad du menade, men som sagt, varför inte fixa grejerna när det är gratis :)

Okej, annars finns dom på bikepics
 
jo men du sa ju att generaton kanske inte pallade.

Jo men så har jag eventuellt en hojtuta på ingång, det borde den klara.
Liksom varför inte testa det som är gratis när man kan :)

Men duger inget av de så gör jag nog som du
 
Har varit lite dött här en stund nu.

Var ut o fixade skyddet för bromsljuskontakten som är av (ny ska monteras).

Tänkte först polera men det var lite mycket jobb, hade ingen polerstissa och så vet jag inte hur bra det hade passat.

Så jag slipade ner den istället så man skulle få en fin yta som påminner om ramen. Fast jag tog nog lite för fint papper, för att den blev som matt med klarlacken. Fast "reporna" kanske framträder när klarlacken har torkat.

Bilder:
2007%5C12%5C20%5Cbikepics-1122206-full.jpg

2007%5C12%5C20%5Cbikepics-1122207-full.jpg

2007%5C12%5C20%5Cbikepics-1122208-full.jpg


Det blev några bilder, nöjd EmCom? :-p
 
Last edited:
Update!

Skiten är körklar nu!
Att få ur all luft ur frambromsen var ett helvete, sen när det var gjort märkte vi att det läckte :huvet
Så då fick man fortsätta lufta ett tag till. Bytte även bromsvätska bak.
Den har bromsljuskontakter både fram och bak, men bromsljuset fungerar inte. Farsan tror det beror på ett bleck (heter/stavas det så) är böjt så det inte får kontakt. Skyddet blev hyffsat bra, klarlacken blev lite dålig och förstörde utseendet en del, men jag tror inte det hade varit fint länge om jag inte lackat. Å andra sidan kommer den nog inte vara fin länge till ändå :tungan
2007%5C12%5C22%5Cbikepics-1123736-full.jpg


Filmade lite när den testades :)
Ja jag meskör. Sen kan ni låtsas att jag inte fick motorstopp där.
Hade även bara motorljud till första filmbiten.

http://rapidshare.com/files/78344066/Gasgas_testrun.wmv

Greppet var väl inte så jättebra, men det var jävligt kul :D

2007%5C12%5C22%5Cbikepics-1123737-full.jpg
 
Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back
Top