Min första nya hoj!

Kan ju vara så att man är lite tjenis med handlaren och på så sätt får ett bra pris, och är man tjenis så vill man nog fortsätta vara det och inte inbjuda kreti å pleti till att skambuda ner ens kompis.

Grattis till en nästan lika grym hoj som min :fakta

;)

Men nu är det ju inte nypriser som avgör priset på andrahandsmarknaden utan tillgång och efterfrågan.

Från vilken värld kommer du? Klart att nypris påverkar beg pris. Stier nypriserna så ökar efterfrågan på beggat och priserna går upp där med.

Är du imbecill? Nypris styr inte efterfrågan.
Har du något mer du inte vet något om som du vill diskutera?

Ja jobbar med detta dagligen så ja diskuterar det gärna om du vill. Det som hänt nyligen är ju att nypriserna har stigit på många japps hojjar, detta har gjort att de beggade japps hojjarna blivit mer attraktiva på andra handmarknaden och priset har stigit. Självklart har inte lika många råd att köpa en ny hoj när den kostar 170 ny istället för 135 och måste då köpa beggat. De som säljer fattar ju också detta.

Alltså har det förhöjda nypriset ökat efterfrågan på beggade.

Under tiden folk inte vågade köpa nya bilar ökade efterfrågan på beggade vilket ledde till begbrist och ökade priser. Lite så än idag faktiskt.

Ja jobbar med detta dagligen så ja diskuterar det gärna om du vill. Det som hänt nyligen är ju att nypriserna har stigit på många japps hojjar, detta har gjort att de beggade japps hojjarna blivit mer attraktiva på andra handmarknaden och priset har stigit. Självklart har inte lika många råd att köpa en ny hoj när den kostar 170 ny istället för 135 och måste då köpa beggat. De som säljer fattar ju också detta.

Alltså har det förhöjda nypriset ökat efterfrågan på beggade.

Under tiden folk inte vågade köpa nya bilar ökade efterfrågan på beggade vilket ledde till begbrist och ökade priser. Lite så än idag faktiskt.

1. Nu var det inte det vi diskuterade utan KTM som inte är en Japs hoj.
2. Japs hojarnas priser förvändras med Yen inte Euro.
3. Du har fortfarande inte förstått.
4. Om du jobbar med detta dagligen så sätt dig in i det hela.

Hörrni gubbar, vad kom först ägget eller hönan?

Till TS: Bjud på bilder då för helvede! :)

1. Nu var det inte det vi diskuterade utan KTM som inte är en Japs hoj.
2. Japs hojarnas priser förvändras med Yen inte Euro.
3. Du har fortfarande inte förstått.
4. Om du jobbar med detta dagligen så sätt dig in i det hela.

-Grabbar grabbar, kan ni inte ta den marknadsekonomiska diskussionen i en avsedd tråd istället? Jag hade hoppats på en del skoj snack om modellen jag skaffat och inte 70% inlägg av diskussion om varför jag inte talar om vad jag gav eller marknadsanalyser.

Grattis, det är något visst när det står noll på trippmätaren.

Jag tror inte riktigt att jag fattat att jag nu har en ny hoj i vardagsrummet bredvid den "gamle".
Det sjunker väl in så småningom:)

Jaadu, nu står det 33km på mätaren och hojen är inte ny längre, men jag är garanterat lika glad och nöjd för det!

Last edited:
Grattis! :)

När du kör hem den, om du tycker den vibrerar och lever jävel så försvinner det efter 100-milaservicen, det är mitt enda tips :D

Köpte en ny LC4 för några år sen och undrade vad fan jag hade gjort när jag skulle köra hem den men det är tydligen en hel del som ska slitas in på en ny KTM :)

Muaahahahahaha! Vibrationer?? Vad är det?
Min andra hoj är en maxtrimmad TTR med ombalanserat vevparti,
lättat svänghjul och bortfräst motbalansvikt på balansaxeln.
Den vibrerar möjligen lite grand:D
Går som ett skållat troll gör den ju å andra sidan!

men ändå så ska du berätta om din fantastiska deal. Jisses... :brinnerup

Är det den där speciella veckan i månaden för din del just nu eller?
Om du bara har en massa gnäll att komma med så är det fritt fram att inte läsa varken tråd eller posta.

Är det olagligt att vara glad eller vad fan är problemet?

Last edited:
Är det den där speciella veckan i månaden för din del just nu eller?
Om du bara har en massa gnäll att komma med så är det fritt fram att inte läsa varken tråd eller posta.

Är det olagligt att vara glad eller vad fan är problemet?

Att din läsförståelse är obefintlig är tydligen problemet. :va

Last edited:
:tummenupp
Att din läsförståelse är obefintlig är tydligen problemet. :va

Aja jag ger upp nu. Fattar inte varför du ska vara otrevlig mot alla här.
Det går inte diskutera med dig och vi avviker från tråden. Att du kallar folk imbicill osv gör man för att man har dålig men argument och typiskt tecken på omognad.

Ser att du är otrevlig i flera trådar och har man den inställningen bör du sluta hänga på detta forumet!

Och låt han vara glad för att köpt ny hoj så kan du glädjas åt din gamla häck:tummenupp

Aja jag ger upp nu. Fattar inte varför du ska vara otrevlig mot alla här.
Jag är inte otrevlig, jag är konkret.
Framförallt har jag hjälpt åtskilliga med åtskilliga frågor utan att svamlarunt.

Det går inte diskutera med dig och vi avviker från tråden. Att du kallar folk imbicill osv gör man för att man har dålig men argument och typiskt tecken på omognad.
När avvek jag från tråden, när blev imbecill ett tecken på brist på argument? Föreslår att du skaffar ett par egna.

Ser att du är otrevlig i flera trådar och har man den inställningen bör du sluta hänga på detta forumet!
Ser att du är XXXX i flera trådar föreslår att...ja du hör själv hur oerhört korkat det låter, eller det kanske du inte gör.

Och låt han vara glad för att köpt ny hoj så kan du glädjas åt din gamla häck:tummenupp
Jag är nöjd med min gamla häck. Vad har det med det med övriga tråden att göra?

Last edited:
Oj, vilken sur typ..

Grattis till en grym hoj! KTM är för pojkar med hår på pungen:yoparty

TS har köpt en ny hoj till vad han anser vara ett bra pris, är glad för det och vill berätta. Men inte det exakta priset. Vad är problemet? Vill ni ha möjligheten att såga priset och säga att det inte var så bra? Låter lite som att missunnsamheten lurar i buskarna. Var glada åt det hela istället.

Till TS, gratulerar till en ny hoj. Hoppas du får skoj med den i sommar. :)

TS har köpt en ny hoj till vad han anser vara ett bra pris, är glad för det och vill berätta. Men inte det exakta priset. Vad är problemet? Vill ni ha möjligheten att såga priset och säga att det inte var så bra? Låter lite som att missunnsamheten lurar i buskarna. Var glada åt det hela istället.

Till TS, gratulerar till en ny hoj. Hoppas du får skoj med den i sommar. :)

Exakt, den hederliga svenska missunnsamheten som gör sig påmind naturligtvis! Jag skulle inte heller skriva vad jag fick pynta för en hoj på dethär forumet då det skulle generera i ett par sidor där jag får smaka ovett och försmädelser för hur dålig affär jag gjort :rolleyes:. Huvudsaken är ju att man själv är nöjd med sin maskin och priset och har kul för pengarna!

Grattis till hojjen, hoppas det blir en trevlig sommar :)

*/ ?>
Nyheter
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Back