Min Första MC

3102724 lukten vänjer man sig vid :D sen vill man ha lite styrka i motorn så är dom flesta lättmc som har det är 2t. finns nån 4t som ska va lite kraftigare kommer inte ihåg namnet bara. min DT125R om man jämför den med honda xr125 så är hondan pyteliten. det där med att 2t alltid skär beror mest på hur man behandlar den och hur mö hojen tål... :tummenupp
vadå vänjer! :mad: jag saknar t-2 lukten så mycket så jag blir galen!

som alla säger. ska du köra "lagligt" dvs strypt (vilket jag tycker låter som en dum ide) så ska du ha den slöa 4-t vill du ha en rolig hoj med mer drag i ta 2-t

min åsikt.

blir nog en nsr :) men det är mindre svängradie än en moppe right? ser ut som det iaf

Hur menar du egentligen?

NRS har ungefär samma svängradie som de flesta andra 125cc sporthojar. (med CBR som undantag)

Tycker att du ska välja en NSR, jag LOVAR att du kommer att tröttna på att köra strypt (hur mkt du än tror att du kommer att nöja dig). Eller finns det någon på detta forumet som fortfarande kör med 15hk i sin hoj? :rolleyes:

Haha, skulle du kujja få ut mer än 15hk ur din hoj skulle du görat direkt :yoparty :D

NSR, tycker jag, men om du ska köra lagligt spelar det ingen större roll, båda blir sådär lagom långsamma, kan va svårt att hitta en strypt NSR också.

du stryper ner den till besiktningen och stryper av den när allt är klart :) . sen har jag aldrig hört lr läst ngn som ens blivit tagen för att ha kört ostrypt 125a. polisen är inte efter trimmade 125or så mkt som dom är efter trimmade moppar. frågan är om dom enns skulle märka om den är trimmad när dom stannar en?

Det kan vara bra att strypa ner till besiktningen. Jag fick ombesiktning pga det..

Annars är det bara full toffla som gäller :rolleyes:

3114587 Det kan vara bra att strypa ner till besiktningen. Jag fick ombesiktning pga det..

Annars är det bara full toffla som gäller :rolleyes:
haha besiktnings gubben sa "fan va bra att den inte är strypt, dom går knappt att köra då" till mig :rofl

Jag misstänker att du kommer att ha det roligare i längde på en nsr
ketchup is da shit!:yoparty

Med ketchupeffekten menar man att de först händer väldigt lite en stund innan man kommer upp i varv då det börjar röra på sig.. jag tycker det är rätt gött me ketchupeffekten men det är min åsikt

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!