Min Första MC

Med ketchupeffekten menar man att de först händer väldigt lite en stund innan man kommer upp i varv då det börjar röra på sig.. jag tycker det är rätt gött me ketchupeffekten men det är min åsikt

om du menar ketchupen på en exc så kan jag hålla med :) men ketchupen på typ en nsr är bara seg :( känns som man väntar en kvart innan det händer något :(

så det blir så när man kör ostrypt?

där är ketchup strypt med

Last edited:
Med ketchupeffekten menar man att de först händer väldigt lite en stund innan man kommer upp i varv då det börjar röra på sig.. jag tycker det är rätt gött me ketchupeffekten men det är min åsikt

du e inte ensam om att tycka de:tummenupp fast e man mer för bottenvridet(bättre acc på låga varv) så verkar cbr:en inte så tokigt val den heller. speciellt inte eftersom årets modell verkar ha injection

Ta en cbr 125! 2-taktare låter som en moppe och 4-taktare som en motorcykel. Måste byta kolv på 2-taktare oftare. Det ända som är bättre med 2-taktare är att den går snabbare. thats it.

Ta en cbr 125! 2-taktare låter som en moppe och 4-taktare som en motorcykel. Måste byta kolv på 2-taktare oftare. Det ända som är bättre med 2-taktare är att den går snabbare. thats it.
Hur var det nu igen... 2-taktare är gjorda för att gå snabbt men inte 4-takt (Copyright Hangman :tummenupp) :näsblod

Härnborg, svara på pm ;)

Hur var det nu igen... 2-taktare är gjorda för att gå snabbt men inte 4-takt (Copyright Hangman )

Hur kan 2-taktare vara gjorda att gå snabbt om dom skär/går sönder om man inte byter kolv på runt 1000 mil om man max kör den? :)

jag står fast vid att du antagligen kommer att ha det roligare med en 2-takts-hoj, men cbr:en skulle absolut hålla längre och inte behöva lika mycke underhåll

blir vell kanske att man bytar/köper ny hoj sen, men skulle ju vart bra att ha nåt att börja med.

Nej nej nej och nej.... Det är fel... Det ända som är bättre på en 4t är bensinförbrukningen... Tycker jag iaf... Sen håller en 2t om man sköter den...

Jag som trode det var mopparna som försökte låta som 125erna:huvet

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey