Min Första MC

Nazdaq

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2007
Ort
Förslöv
Hoj
Ingen
Hej allihopa, jag är 16år och fick nyligen heltids anställning på ett lokalt företag, därför hade jag tyckt det var skoj att köpa en 125a, Det ska vara någon som är hyfsat stabil/lättkörd och ganska snabb. Kollade på CBR som jag tyckte var jätte fin, men den verkar alla klanka ner på tycker jag :) och sen kollade jag på NSR, så det blir nog någon av dessa två. Jag kommer köra lagligt så att säga så jag vill inte trimma och sånt. vilken tror ni av dessa två modeller? kom gärna med för och nackdelar, och var gärna lite snälla mot stackars CBR idag :-) han har haft det tufft.

MVH Nazdaq
 
Last edited:
Ah en "hjälp med 125valstråd"

Men eftersom jag är snäll inatt så svarar jag väll. Jag tycker att du ska satsa på en nsr som första hoj och sedan gå över på en crm efter att du totalkvaddat nsr'en. :yoparty För det är precis vad jag har gjort...
 
Jag skulle ta en NSR
- För att dom verkar stabilare
- Är inte pyttesmå (CBR är väl kanske inte pytteliten men absolut inte stor)
- Finns ganska stort utbud i varierande prisklass
- Sen om du tröttnar på effekten kan du ostrypa för en billig penning
 
köp typ en nsr. så kan du lära dig, och när du har fått ditt körkort kanske du vill byta hojj.
16 år och heltidsanställd?
Skoltrött?:tuttar
 
Om du inte är allt för lång och inte ska "trimma" är CBR ett SJÄLVKLART val ! :tummenupp
Billig ny, billig i drift, bra "botten" och mellan för att vara 125a. Men framförallt så slipper du 2-takt, mycke mer behöver ja inte säga! Lukten, att den skär hela tiden, ketchupeffekt är 2-takt i ett nötskal. Tar ja inte fel drar CBRen betydligt mindre och lägre försäkringspremie.. Själv längtar jag tills ja kan byta upp mig till större 4-taktare, jag har tyvärr nästan bara haft problem från start.:huvet
 
Om du inte är allt för lång och inte ska "trimma" är CBR ett SJÄLVKLART val ! :tummenupp
Billig ny, billig i drift, bra "botten" och mellan för att vara 125a. Men framförallt så slipper du 2-takt, mycke mer behöver ja inte säga! Lukten, att den skär hela tiden, ketchupeffekt är 2-takt i ett nötskal. Tar ja inte fel drar CBRen betydligt mindre och lägre försäkringspremie.. Själv längtar jag tills ja kan byta upp mig till större 4-taktare, jag har tyvärr nästan bara haft problem från start.:huvet

lukten vänjer man sig vid :D sen vill man ha lite styrka i motorn så är dom flesta lättmc som har det är 2t. finns nån 4t som ska va lite kraftigare kommer inte ihåg namnet bara. min DT125R om man jämför den med honda xr125 så är hondan pyteliten. det där med att 2t alltid skär beror mest på hur man behandlar den och hur mö hojen tål... :tummenupp
 
lukten vänjer man sig vid...

Som sagt killen vill köra strypt. Visst 2-takt är inte bara skit, finns ju motorer som håller för vilken skit du än utsätter dom för. Men nåt ja glömde var att säga var att i de nyare modellerna hos CBR tror det är från 2007(?) så är det insprutning!!
 
Jä'vlar vad bra du är på att formulera dig i annonsen :tummenupp




:rolleyes:

Det är så det ska vara inte nåt jälva smör skit som "tvättar den 5 gånger om dagen" "pedantisk sköt" "Värst i stan" osv.

Och är man intresserad så ringer man, istället för att maila och fråga hur ofta han tankar den.

Den som köper mejjes hoj, ja jävlar vilken affär han kommer göra.
 
om det blir cbr så köper jag en -07, och köra strypt kvittar, bara det är lagligt vilket jag misstänker att det inte är :)
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top