Min Första MC

Nazdaq

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2007
Ort
Förslöv
Hoj
Ingen
Hej allihopa, jag är 16år och fick nyligen heltids anställning på ett lokalt företag, därför hade jag tyckt det var skoj att köpa en 125a, Det ska vara någon som är hyfsat stabil/lättkörd och ganska snabb. Kollade på CBR som jag tyckte var jätte fin, men den verkar alla klanka ner på tycker jag :) och sen kollade jag på NSR, så det blir nog någon av dessa två. Jag kommer köra lagligt så att säga så jag vill inte trimma och sånt. vilken tror ni av dessa två modeller? kom gärna med för och nackdelar, och var gärna lite snälla mot stackars CBR idag :) han har haft det tufft.

MVH Nazdaq
 
Last edited:

Madass_

Omogen
Gick med
22 Nov 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 640
Ah en "hjälp med 125valstråd"

Men eftersom jag är snäll inatt så svarar jag väll. Jag tycker att du ska satsa på en nsr som första hoj och sedan gå över på en crm efter att du totalkvaddat nsr'en. :yoparty För det är precis vad jag har gjort...
 

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Köping
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
Jag skulle ta en NSR
- För att dom verkar stabilare
- Är inte pyttesmå (CBR är väl kanske inte pytteliten men absolut inte stor)
- Finns ganska stort utbud i varierande prisklass
- Sen om du tröttnar på effekten kan du ostrypa för en billig penning
 

Crilljack

Säg Hej vettja!
Gick med
20 Jun 2007
Ort
Oskarström/Halmstad
Hoj
Husa 650-04, Yamaha R6-01
köp typ en nsr. så kan du lära dig, och när du har fått ditt körkort kanske du vill byta hojj.
16 år och heltidsanställd?
Skoltrött?:tuttar
 

Oscar S

Fartblind
Gick med
15 Dec 2004
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 690 SMC-R 2014
Om du inte är allt för lång och inte ska "trimma" är CBR ett SJÄLVKLART val ! :tummenupp
Billig ny, billig i drift, bra "botten" och mellan för att vara 125a. Men framförallt så slipper du 2-takt, mycke mer behöver ja inte säga! Lukten, att den skär hela tiden, ketchupeffekt är 2-takt i ett nötskal. Tar ja inte fel drar CBRen betydligt mindre och lägre försäkringspremie.. Själv längtar jag tills ja kan byta upp mig till större 4-taktare, jag har tyvärr nästan bara haft problem från start.:huvet
 

jimmie_91

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2007
Ort
vara
Hoj
dt125r -svart och röd
Om du inte är allt för lång och inte ska "trimma" är CBR ett SJÄLVKLART val ! :tummenupp
Billig ny, billig i drift, bra "botten" och mellan för att vara 125a. Men framförallt så slipper du 2-takt, mycke mer behöver ja inte säga! Lukten, att den skär hela tiden, ketchupeffekt är 2-takt i ett nötskal. Tar ja inte fel drar CBRen betydligt mindre och lägre försäkringspremie.. Själv längtar jag tills ja kan byta upp mig till större 4-taktare, jag har tyvärr nästan bara haft problem från start.:huvet

lukten vänjer man sig vid :D sen vill man ha lite styrka i motorn så är dom flesta lättmc som har det är 2t. finns nån 4t som ska va lite kraftigare kommer inte ihåg namnet bara. min DT125R om man jämför den med honda xr125 så är hondan pyteliten. det där med att 2t alltid skär beror mest på hur man behandlar den och hur mö hojen tål... :tummenupp
 

Oscar S

Fartblind
Gick med
15 Dec 2004
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 690 SMC-R 2014
lukten vänjer man sig vid...

Som sagt killen vill köra strypt. Visst 2-takt är inte bara skit, finns ju motorer som håller för vilken skit du än utsätter dom för. Men nåt ja glömde var att säga var att i de nyare modellerna hos CBR tror det är från 2007(?) så är det insprutning!!
 

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Jä'vlar vad bra du är på att formulera dig i annonsen :tummenupp




:rolleyes:

Det är så det ska vara inte nåt jälva smör skit som "tvättar den 5 gånger om dagen" "pedantisk sköt" "Värst i stan" osv.

Och är man intresserad så ringer man, istället för att maila och fråga hur ofta han tankar den.

Den som köper mejjes hoj, ja jävlar vilken affär han kommer göra.
 

Nazdaq

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2007
Ort
Förslöv
Hoj
Ingen
om det blir cbr så köper jag en -07, och köra strypt kvittar, bara det är lagligt vilket jag misstänker att det inte är :)
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top