Min första MC-olycka: Tre hojar inblandade.

det är inget jag planerar,visst har det varit nära,men ta i trä så är allt ok

jag ser inte en omkull körning som en merit
men det verkar som du gör det

"det är aldrig nån som vill köra omkull"
men man får ju tänka efter lite ,kapich ?

WTF..Olyckor händer o så e det bara. Så länge människor är inblandade i nått så kommer det alltid att hända saker som kanske inte alltid är så planerade. Men du verkar ju vara den perfekta föraren ,så grattis till dig...
Har säkert vurpat över 100 gånger(kört cross o enduro)(har dock lyckats undvika att krama asfalt, men vet att risken e rätt stor att jag få uppleva asfaltens omilda behandling av min stackars slitna kropp) o haft ett antal nära döden upplevelser under mina tävlingar o träningar o vet att för eller senare så vurpar man hur jävla duktig man nu än är...Du kan aldrig styra över yttre omständigheter , det kan vara allt från medtrafikanter,grus på vägen,djur, ja igentligen va fan som helst som som dyker upp när du minst ana det o som gör att din resa kanske inte blev som det var tänk.Tycker det e respektlöst att hålla på som du gör.
Petterekman: skönt att det gick bra för er:tummenupp

Orkar inte citera alla, men...byt trådjäveln om ni ska snacka försäkringar.
Jag har svårt att tänka mig att de tre musketörerna vurpade för att kunna diskutera försäkringsbolag med inslag av moralsnack.

Grymt att han skriver om olyckan offentligt (SH). Se nu till att ta del av deras misstag istället. Och jag hoppas att de har lärt sig en läxa av händelsen. Jävligt bra att alla klarade sig!!!!!!

Krya på dig/er! (hoppas hojarna inte behöver ligga på sjukhuset för länge för att ni ska kunna rida igen ;) )

boom shaka lack på er

Efter 48h av att inte alls kunna stöjda det minsta på min högerfot körde min bror en mördarmassage av vaden. Lägg till lite försiktig stretchning efter det och plötsligt var jag som en ny människa!
Kan nu stödja ganska bra på foten, och pinnar runt som en ny människa utan kryckor. Må vara att jag känner mig (och ser ut) som farfar Berthold 97år när jag försöker ta mig framåt, men ändå! :tungan

Vaden är fortfarande ungefär 25% större än den ska vara, men den har blivit lite mjukare iaf. Brorsans massager har fått igång cirkulationen också, så nu har benet allehanda intressanta färger. :yoparty

Ska lägga upp bättre bilder när jag kommer hem och får tillgång till min D70s, tills vidare får brorsans bild duga.

Bifogat

• IMG_1252.jpg
    IMG_1252.jpg
    76.7 KB · Visningar: 53
Hej på er!
Nu först har jag i form av "den som körde på" hittat hit.

Tycker det är roligt att läsa de svar som är positivt betonade och förstående. Jag är nog gladast av alla här att det inte blev några värre konsekvenser än vad som beskrivs ovan. Att ha skadat en mycket nära vän är illa nog för att hålla en vaken de närmsta nätterna efter.

Vad beträffar forumets ofta återkommande tråkmånsar kan jag bara säga att det inte finns något jag bryr mig mindre om än alla dessa spydiska kommentarer angående avstånd, formation eller körförmåga i just vår specifika situation.

Ingen av er "utomstående" kan väl på något sätt uttala er om hur vi ska förbättra eller lägga ned mer tid på vare sig det ena eller andra momentet i vår körning. Det som är sagt här är allt helt sant, jag har inget att försöka undkomma där. Jag har gjort bort mig och försöker absolut inte skylla ifrån mig på några utomstående fenomen men att försöka dra någon slutsats om någondera parters körning utgående från några rader text tycker jag personligen endast känns som ett fall för den alltför oempatiske och trångsynte lipsillen (ursäkta lång mening). Som gärna för mig får sitta och kasta smuts, jag bryr mig inte om sådant onödigt radutrymme ändå.

Jag har redan skrivit det men det tål att upprepas, jag har gjort bort mig, och detta skulle kunnat undvikas på ett flertal olika sätt. Men detaljer som att jag hade blicken i spegeln en ganska lång stund kanske visar på att vi hade ett rätt så bra avstånd. Något som skulle kunna understöda det sistnämnda; petterekman, var det svarta spår efter din inbromsning? Snabb inbromsning + lång tid till smällen = långt avstånd.

Jag ska inte rada upp hela encyklopedin av detaljer som kanske ändrar er bild en aning från vad den är idag i hopp om att ni läser i svenska akademins ordbok om vad empati betyder.

Ja, jag har lärt mig en läxa och garanterat alla andra som var närmare inblandade också. Och det som fortfarande är värt att nämna är att båda av oss inom en snar framtid kommer att vara sadlade igen en erfarenhet rikare (som i mina ögon väger miljontalet gånger tyngre än en berättelse) och i sadeln sitter vi nu som säkrare förare än förr.

Skulle hellre möta oss i trafiken än någon av de paragrafryttare i detta forum som aldrig vurpat eller gjort någonting fel.

tack för allt stöd!

/Os.

Sen kanske man ska hoppas att ni tar det på försäkringen , då lär nog alla era körkort dras in, villket nog inte vore någon förlust, jag skulle då inte vilja träffa på någon av er på vägen, ja ev trådskaparen då som verkade hamna i kläm pga av klantiga kompisar.
Kommentarer som denna, vet ju inte riktigt vad jag ska säga men... ring på om du vill ha en sandlåda :pannkyss

Läst tråden och tycker det var starkt att skriva om den här. Som ni säger, en erfarenhet rikare och ni klarade er alla ganska bra med tanke på vad som kunnat hända. Krya på er!

Underhållande läsning !
Fattar inte var popcornsmilies:en finns ?
Har sporthoj.com tagit bort den ?
Tur att ni klarade er hyffsat i alla fall.
Jag kommer hålla än större avstånd efter detta vid gruppkörning.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman