Min första MC-olycka: Tre hojar inblandade.

är fyllda 33,inga skador/stölder på varken bil/mc sedan 93
bor utanför storstad
villa,eget låst garage

hur kan man då motivera min höjning?

bytar F-bolag i princip varje år för att kunna sänka premierna(bil/mc)

Eller så är det för att jag heter som jag gör?!?!

skönt att höra att det gick bra med Er 3,men bra för att man e en grupp som kör tillsammans betyder det inte att man "VET" hur de andra 2 uppför sig eller?

hade ni pratat om hur placeringarna skall vara?vem som kör först,vem som e sist?

det tror jag inte ni har gjort !
 
Last edited:
Att hålla avståndet till den framför kan vara en bra ide också, det köper ju några extra hundradelar att reagera och bromsa på.
Hoppas alla läker snabbt, och att ni får ordning på hojarna
 
va skönt att ni skulle leka av er lite,

tackar för dem nu ökande premierna !!!

varför kan ni inte köra och leka på bana där ni ersätter skadorna på era hojar själva ???

Jag visste inte att man måste ta ansvar för andras förhöjda försäkringspremier... :va
Nog det sista jag tänker på när jag ute och kör.
 
Att hålla avståndet till den framför kan vara en bra ide också, det köper ju några extra hundradelar att reagera och bromsa på.
Hoppas alla läker snabbt, och att ni får ordning på hojarna

Vi har kört mycket tillsammans förut och aldrig varit i närheten av ett missöde. Vi håller avstånd och kör i sick-sack mönster.
Allt gick helt enkelt på tok den här gången.

För övrigt känns mitt ben bättre idag. Det gör inte ont om jag håller det stilla, vilket är en förbättring sen igår. Min vad är fortfarande ungefär 50% större än den andra (vilket ju på sätt och vis är coolt, jag tycker vanligtvis att jag har för smala ben, nu ser det bättre ut. :D) och försöker jag röra på foten eller stödja på benet så gör det ont kan jag ju säga.
Ultraljud kl. 12, så får vi se vad domen blir.

Måste åka och göra ordentliga skadekontroller på min hoj och han som körde i migs hoj samt kontakta försäkringsbolagen så snart som möjligt.
 
Last edited:
det är inget jag planerar,visst har det varit nära,men ta i trä så är allt ok

jag ser inte en omkull körning som en merit
men det verkar som du gör det

"det är aldrig nån som vill köra omkull"
men man får ju tänka efter lite ,kapich ?


Jag kan bara instämma. Serbius har förmodligen aldrig gått omkull.
 
Som jag säger till mina barn när de har klantat till det: "-Har du lärt dig nåt?" Om de har gjort det är det ok. Om inte ska de ha mer skäll.
 
det är inget jag planerar,visst har det varit nära,men ta i trä så är allt ok

jag ser inte en omkull körning som en merit
men det verkar som du gör det

"det är aldrig nån som vill köra omkull"
men man får ju tänka efter lite ,kapich ?

Du behöver väl inte vara så j*vla pessimistisk? Har man mc så är man antingen ute och tourar eller busar. Men du kanske står och kollar på din hoj istället för att köra den?
Olyckor händer och lyckligtvis gick det ganska bra den här gången. Och jag tror att de involverade lärt sig en läxa. Att ha bättre koll på varandra när man är ute och kör.
Själv klotade jag(lowsider) på en avfart på motorvägen i ca 40km/h, regn och kalla däck. Där lärde man sig nåt, och det tog flera veckor innan jag vågade lägga ner hojen i kurvorna igen.

Testa klota ett par gånger, det kan du behöva.
 
Vilken lektion du fick :tummenupp tänk om alla kunde få en sådan, då hade många liv sparats under året, för ni har lärt er väldigt mycket på olyckan, eller?? Dessutom har du något att ljuga om på krogen :yoparty

Krya på dig!!!!!!!!
 
ajaj, skönt att ni klarat er relativt bra. upp i sadeln snart igen o välkommen in i klubben
 
KLOCKRENT!

"Olyckor händer och lyckligtvis gick det ganska bra den här gången. Och jag tror att de involverade lärt sig en läxa. Att ha bättre koll på varandra när man är ute och kör"



[
 
Era marginaler var helt enkelt för små och ni körde snäppet för inspirerat för att vara på allmän väg, det kan vi väl vara överrens om?

Jättebra att det gick som det gjorde med Er, ge er nu en lite present som lär er att öka marginaler och samtidigt låter er leka av er lite fart samtidigt:

www.svmc.se, välj boka sporthojskurs. Jag vill tro och hoppas att incidenter som denna kan avhjälpas med kunskap om oss själva, hojens uppträdande och hur vi skapar marginalerna som tar oss ur situationer som denna.

Välkommen!

/ Jens, instruktör SMC-Centralt
 
Era marginaler var helt enkelt för små och ni körde snäppet för inspirerat för att vara på allmän väg, det kan vi väl vara överrens om?

Jättebra att det gick som det gjorde med Er, ge er nu en lite present som lär er att öka marginaler och samtidigt låter er leka av er lite fart samtidigt:

www.svmc.se, välj boka sporthojskurs. Jag vill tro och hoppas att incidenter som denna kan avhjälpas med kunskap om oss själva, hojens uppträdande och hur vi skapar marginalerna som tar oss ur situationer som denna.

Välkommen!

/ Jens, instruktör SMC-Centralt

Förstår inte hur 90-100 på 90-väg kan definieras som "snäppet för inspirerat", men ja, vi kanske borde hållit en lägre hastighet än begränsningen, det var ju trots allt på en bred och slät raksträcka...

Den enda nyttan JAG hade haft av en kurs i det här fallet hade varit kursen "Lär Dig Att Inte Bromsa Då En Kompis Kör Omkull", har ni den också?
Att killen bakom mig kanske hade lärt sig något är mycket möjligt. Just i det här fallet berodde ju vår krock helt enkelt på bristande uppmärksamhet, då han tittade bakåt just då och brydde sig för mycket om vår kompis.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top