Min bilförsäljarhistoria från idag

Status
Ej öppen för fler svar.

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
Hade en äcklig Rover med rasslande motor som jag köpt billigt.
Nu orkade jag inte laga den bara just för att det är en Rover så jag snickrade ihop en annons i morse.

Rover 820 -95 till salu bla bla bla..................
Motorfel, knackar och går illa!
5000kr
bla bla bla..................
bla bla bla..................

Skriver det i fetstil och med STORA bokstäver så det inte kan missuppfattas.

Ett par timmar senare ringer första intresserade. En man som låter som Lefi frågar om pilen gar pra. När jag berättar att det är ett motorfel precis som det står i annonsen lägger han bara på.

Person nr bryter på svenska så jag knappt kan förstå vad han säger. Han frågar efter precis allt som står i annonsen. Jag får dålig mottagning och lägger på, eller jag menar samtalet bryts.

Person nr tre
Yngre utländsk kille från Malmö som undrar om jag kan skicka bilen med ASG. Inga problem säger jag. Sätt in pengar på mitt konto så fixar du resten sen. Han mumlade något och la på.

Person nr fyra bryter ännu värre än den tidigare. Heter något Adrovic. Mitt tålamod är inte på topp och tidigare erfarenheter gör mig lite skeptisk. Han har missat att titta på bilderna på bilen som det finns en stor och tydlig länk till i annonsen. Han säger att han ska komma och köpa bilen direkt om 45min. Kontant. Den har jag också hört förut.

Jaja säger jag kom förbi du. Jag tar hans mobilnr och vill att han ska ringa när han åker. Han ska åka direkt säger han. Ring när du är halvvägs så jag vet att du är på väg iaf. Han dyker upp på utsatt tid. Har någon torped/yxmördare liknande person med sig som inte säger ett ord. Kollar på bilen. Provkör inte. Han håller han fram handen. Jag tar i hand och han säger 4000kr och flinar. 4500 säger jag och han slänger fram pengarna.

Bilen är avställd och oförsäkrad men torped/yxmördar kompisen han hade med sig mumlar något på utrikiska och drar iväg. Jag önskar Adrovic lycka till. Trevlig prick till slut som ändrade mina fördomar lite. Hoppas jag inte har fel och bilskrället är med i något rån i natt nu bara.

Påminner lite om de ryssar som var och kikade på min MB. Men där var det lite mer seriöst ändå - fast de tyckte inte om att den var omlackad. Började kolla på min Transit istället - fast den var inte till salu då. Hade även Leifi som ringde...

Ivil skrev:
2577583 Snart ringer dom och ska ha pengarna tillbaka för att motorn låter illa.:tummenupp

:lol :D

- Eii kompiz, o fi fan va den gå inte. Du ge mig pänga annas ja saja till Vlado fixa bombomdakdak chopchop. O fi fan. Okä? Okä?!

:D

WestW skrev:
2577568 Bilen är avställd och oförsäkrad men torped/yxmördar kompisen han hade med sig mumlar något på utrikiska och drar iväg. Jag önskar Adrovic lycka till. Trevlig prick till slut som ändrade mina fördomar lite. Hoppas jag inte har fel och bilskrället är med i något rån i natt nu bara.
Du har väl sett till att ägarbytet är fixat?

Han var väl inte roman/zigenare?

Polarn gjorde samma sak som du ...3 dagar senare kommer dom tillbaks 12 pers, varav yxmördarsnubben som var stor som ett berg snett bakom, har cowboy-hölster med magnum 357. Köparen ville byta tillbaks sa han ..men polarn fick tillbaka bilen utan extra hjulen, bilstereo etc. Dom skulle ha det i arvode för att dom fått åka från andra sidan stan sa dom. Det var ingen ide att ringa polisen heller, påpekade yxmördarsnubben som öppnade upp skinnjackan från rocco/barocco så att hölstret syntes ännu mer.

:gnissla

KGK skrev:
2578304 Kan man i en annons skriva "säljes endast till person av nordiskt ursprung" eller liknande :confused:
:rofl

jag har dock skrivit, svensksåld och svenskkörd i ett par annonser,.

KGK skrev:
2578304 Kan man i en annons skriva "säljes endast till person av nordiskt ursprung" eller liknande :confused:
Har läst i en annons att "Personer med brytning görs sig icke besvär pga hörselfel.":D

Esquire skrev:
2578294 Du har väl sett till att ägarbytet är fixat?

Jag är mr nojig himself så jag la det såklart på lådan själv. Kollade även att varje sedel var äkta mot ljuset men det gör jag ifs alltid när man får större summa kontanter.

KGK skrev:

Är man en rasist går det väl bra.
Jag är inte rasist. Har fördommar baserade på tidigare erfarenheter och dom tänker jag behålla tills motsatsen är bevisad. Adrovic skötte sig snyggt tycker jag.

jag har som regel att aldrig sälja till invandrare inget ont om dom men jag köper o säljer mina bilar enbart via bilhandlare lättare o mindre ey kompis samtal på mobilen säljar man något via blocket tex får man ju veta va det finns för puckon i detta land gisses

bad santa skrev:
2579478 jag har som regel att aldrig sälja till invandrare inget ont om dom men jag köper o säljer mina bilar enbart via bilhandlare lättare o mindre ey kompis samtal på mobilen säljar man något via blocket tex får man ju veta va det finns för puckon i detta land gisses

Just därför jag inte satte ut något nummer nu senast, jag fick dock 10 mail inom en timme med skambud och 'jag tar den' etc. Här hade jag lite möjlighet att sålla en aning.

Av samma erfarenhet som trådskaparen så säger jag blankt att prylen är såld när en hörbart utländsk människa ringer. Jag har sålt mycket grejer de senaste åren, och 9 av 10 fall så går det inte göra affärer med invandrare. Har dock sålt en mobil till en Gesim som skötte sig utmärkt. Hörde aldrig rösten då affärerna sköttes över msn. Men det var inget "invandrarjidder" där alls. Men generellt sägs det mycket över telefon som varken uppskattas av säljaren eller talas med ärlighet av den intresserade. Det ska alltför ofta bytas med skitgrejer, prutas och inte minst frågas saker som står i annonsen. Jag fattar inte det där. Läser folk inte annonsen? Satte exempelvis ut en annons på en dator. Fick ett flertal mail där det stod följande:
1. Vad är det för processor? Hur många mhz?
2. Hur mycket ram är det?
3. Vad är det för grafikkort?
När annonsen såg ut på detta vis:
Processor: Pentium 4 2,66 Ghz 533mhz FSB 512 kb cache
Ram-minne: 512 mb 333Mhz DDR
Grafikkort: Radeon 9800 128mb

:confused: :gnissla :huvet

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...