Min Audi s2 vs hojar

J-Rock

Hell Yeah !!!
Gick med
6 May 2003
Ort
GBG
Hoj
Honda CB1000RA
Måste såga att bilen flyttar fan på sig :)
Har själv haft en S2a med lite extra snyt i så jag vet att det e fan kul alltså....

Men hojjar är nog bäst ändå, men all respekt till S2an!!!
Fett ÖS...
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
förstår inte vad som är så häfitigt? så klart en BIL med så många kusar går bättre än en standard sporthoj.... bilen har ju alla förutsättningar förutom vikten då, mer grepp, mer vrid 800nm är inte dåligt. aerodynamsik osv osv :p
 

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
CBR1000RR -08
du har inte en sukk mot en 1000 hk viper med en na zx10a... glöm de... hade en 500 hk nissan 200 på 950 kg innan och min k6a med helsystem hade ruskiga problem mot den efter 240 blås.... doch va bilen chanslös under 200a..

Det beror väl på hur man mäter. På filmen startade ni från en okänd hastighet. Hade ni startat från en lägre eller rent av från stillastående hade hojarna kanske varit långt före. Vilken hastighet han hade med sin ZX10 mot vipern framgick väl inte.
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
haha ja så är de:) 300 k på bilen, vilken kanon affär du gör då om du köper den för 159k. ligger på blocket :D

går inte jämföra en turbo busa mot bil....så är de bara...dom asen går för bra haha. men de går väl plocka 150 hk till i bilen så en s1000rr är nog inga problem. inte ens som den är nu för de går rätt fort förbi hojjarna efter 200 km/h. sen varvar bilen ut i 340.


s2 orginal har 230 hk....slööööööö.
Synd att du bor så långt bort annars hade vi kunnat köra en sväng och jämföra. Min varvar också ut i ungefär 340.. :)

Inklusive pilot med soppa ja. Hade du tänkt köra hojen utan förare?

Beror ju helt på vad man väger förvisso men 210 fulltankade + 90kg ölmage? ;D
Med full tank, mig på och då väger turbon nått kilo så stannar vågen på 286kg (en 03as gixxer). Bara hojjen vägde in på 209kg

ja visst är de så att den liten motor med stor turbo eller en turbo motor över lag aldrig kommer svara lika fort som en sugis. men i första repan har polarn 10 000 rpm på repsolen å ja har 4500 på bilen. ja har register mellan 4700 -8000 i audin å behöver ligga runt 5000 för å få svar direkt. vid 5100 rpm lämnar bilen 951 nm. så ligger man mellan 5-8000 så har man bra svar.... tyvärr är de ju så att 2.5 liter med 800 hk turbo aldrig kommer svara så fort som en sugis motor med den trimningsgraden en hoj har. dock brukar ja alltid försöka välja turboaggregat så små som möjligt. vill ja åka 800 köper ja inte en 1000 hk turbo för då får man massa onödig ketchup
Ditt resonemang låter bakvänt i mina öron, desto mindre agg du har desto fortare spoolar det = mer ketchup. Desto större aggregat du har desto längre tid tar det att bygga laddtrycket och desto jämnare kurva får du ut, samt vill du ta ut någon extra hk finns det ibland marginal för det med tanke på avgasmottryck...
Men jag kanske fått det om bakfoten, du kanske menar i hur fort den svarar på påslag?
 
Last edited:

Jimmy.F

Arbetar med larm, om du behöver hjälp!!!
Gick med
6 Jul 2005
Ort
Tullinge
Hoj
Sålda ZX10R -04:A, GSX1100RW, XL600
Kan då till detta tillägga att vi ej passerade 250km/h då detta var på E4 vid Västertorp i Stockholm! Men han hängde med bra även under så de finns helt klart bilar som kan dock inte för 70´000kr! ;)


du har inte en sukk mot en 1000 hk viper med en na zx10a... glöm de... hade en 500 hk nissan 200 på 950 kg innan och min k6a med helsystem hade ruskiga problem mot den efter 240 blås.... doch va bilen chanslös under 200a..


ena förarn på film har tävlat i r600 och erf och andra har åt hoj i många år och en hel del bana så de går inte skylla på dåliga förare....

de e fel å jämföra org hoj mot trimmad bil men de är alltid sånt snack om de. nu har ja provat två egna bilar mot hojjar.



den är bromsad hos maxxtuning till 680 hjulhästar och 800 nm på driven... med alldeles för hög insugstemp. 25 grader varmt ute den dan....


ska bygga rwd sladd bil.... endast därför
 

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Jävlar va fint mos i bilen. Hade vart lycklig om jag fått åka med i en sån där nån gång.
har åkt 550hp och tyckte det var läskigt nog, men de krängde så jävligt över vägen, (gammalt bmw skit) den här däremotsåg stabil o fin ut.
Kom till sthlm så bjuder jag på en hamburgare, jag vill också åka! :D
 

PJannesson

Medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yz 450
Hehe, skönt ljud från soppapumpen, får en att vilja köra med öppen wastegate hela tiden ;)

:tummenupp:tummenupp
 

erikanton

Ny medlem
Gick med
18 Oct 2008
Ort
kristianstad
Hoj
Yamaha MT-03/ suzuki GSX600R
Men nu är det ju så fortfarande att din bil är trimmad medan hojen är original eller missar jag något?:confused:.
 

Matrix

Ny medlem
Gick med
28 Oct 2003
Ort
Malmö!
Hoj
Ktm660
Men nu är det ju så fortfarande att din bil är trimmad medan hojen är original eller missar jag något?:confused:.

nä så långt är du med, men du missade kanske att bilen går som att jävla djur?
och du har kanske missat att väldigt få bilar är i närheten av en hoj i prestanda?
 

Mistabarista

Humöret går uppåt.
Gick med
20 Sep 2009
Ort
grotta på söder
Hoj
z1000 espressoblack-08
du har inte en sukk mot en 1000 hk viper med en na zx10a... glöm de... hade en 500 hk nissan 200 på 950 kg innan och min k6a med helsystem hade ruskiga problem mot den efter 240 blås.... doch va bilen chanslös under 200a..


ena förarn på film har tävlat i r600 och erf och andra har åt hoj i många år och en hel del bana så de går inte skylla på dåliga förare....

de e fel å jämföra org hoj mot trimmad bil men de är alltid sånt snack om de. nu har ja provat två egna bilar mot hojjar.



den är bromsad hos maxxtuning till 680 hjulhästar och 800 nm på driven... med alldeles för hög insugstemp. 25 grader varmt ute den dan....


ska bygga rwd sladd bil.... endast därför

Men de va då FAN så bråttom du måste ha!!
Missar du ALLTID bussen eller?
 

999.8cc

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2011
Ort
Örebro
Hoj
R1
Klart att det är möjligt att trimma en bil så den åker ifrån en
standard 1000cc hoj, men det kostar bra mycket.

Fast hade det varit en S1000RR hade det inte varit lika enkelt,
hade ju gått efter ett tag eller om man nu går upp och kör
trimmat vs trimmat blir det ju också jobbigt ...

Men bra tryck i bilen vilket som, skulle inte ha nåra större problem
med att äga den. :)

Precis, klart det är möjligt att toktrimma en bil och sedan dra orginalhojar. Inget märkvärdigt med det.


Filmer säger väl just bara att en trimmad audi drar 2 hojar.

Kör du bara mot orginalhojar eller har du någon film där du kör mot en hoj där ägaren har lagt ned samma kärlek på sin hoj ?
 
Last edited:

nostromos

Old school
Gick med
20 Feb 2011
Ort
Sundsvall
Hoj
Suzuki GSX 1100, Kawazaki ZZR 1100
Från start kan en MC oftast knäcka en snabb bil. I nedan klipp jämförs med Porsche R750 som har sällsynt goda egenskaper från start. Trots det så lyckas Hayabusan ta bilen ganska lätt i starten.

Porschen kommer senare ifatt vid högre hastighet då aerodynamiken spelar större roll så att vikt/effekt övertaget hos hojen börjar avta.

[YOUTUBE-ID]_NlYQJbPF7Y[/YOUTUBE-ID]
 
Last edited:

999.8cc

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2011
Ort
Örebro
Hoj
R1
ja hoj kommer alltid vara mest prestanda och hållbarhet per krona:)

Självklart, Xyron kör väl 8'or kring en bil som denna :banana

Glöm inte hur bekvämt föraren i bilen sitter med stereon på och AC jämfört med killarna på hoj, bromsförmåga, undanmanöverförmåga vid broms. Möjlighet att lasta grejer i bilen..

Ja, bil är perfekt när man ska skjutsa farfar eller handla blöjor.

Hojar kör man när man vill ha kul och känna och man lever.
Bil kör man när man bli äldre och inte har samma balans och inte vågar leva fullt ut.

Sedan vill inte alla leva i garaget heller, jag är en person som gillar att köra och inte skruva varje helg. Med hojen så passar det mig perfekt eller är det så att Audi'n bara fungerar och kräver bara oljebyte/filter år efter år ?
 
Last edited:
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top