Min 600RR startar inte...

LoudNproud

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2008
Ort
Gislaved
Hoj
-05 Honda CBR 600RR
Hej som ämnet lyder så startar inte min Bike 600RR -05
När jag körde in den i garaget i höstas så funkade den klockrent, men nu vill den inte, Startmotorn går hur fint som helst, låter verkligen precis som när man har stödet nere o ska starta.....

Till saken hör den att den står i luften på depåstöd pga Lackering av fälgar. är det då så att "Vippbrytaren" känner av detta eller har det inte alls med saken att göra?? Tycker det verkar konstigt om man inte skulle kunna starta den på depåstöd då man meckar o så.
Stödet är ju uppe o så.

Det är även lite bensin i tanken kan det har blivit kondens i tanken, Svar uppskattas :)
 
det är väl skitvanligt att sporthojjarna är sura och tvära efter att dom har stått ett längre tag... typ 1 månad eller så.... bara att rulla igång....
ät mer spenat och lycka till....
 
det är väl skitvanligt att sporthojjarna är sura och tvära efter att dom har stått ett längre tag... typ 1 månad eller så.... bara att rulla igång....
ät mer spenat och lycka till....

Nja, det är väl inte så förekommande med modernare hojar som har insprutning?
 
Kolla de tre reläerna på vänster sida om motorn innanför kåpan. Ett av dem är till bränslepumpen. Om de "klibbar" kan du börja med att knacka lite på dem.

Roberth
 
Jag citerar mig själv från en annan tråd:
Du skrev själv varför batteriet inte startar. Att starta hojen lite då och då, kanske tom låta den stå på tomgång en stund, innan man stänger av den igen är bästa sättet att tömma batterier på! En hojgenerator ger ingenting under 3-4k varv, dvs du drar ur en hel del kräm när du startar hojen, och fortsätter dra ur det när du låter den stå på tomgång (soppapump, tändning lysen mm). Sen drar batteriet ur sig själv när det står halvladdat i garaget.
Så ladda batteriet fullt, å ge fan i att starta hojen innan det är dags att börja köra igen ;)
Innan nån säger det, ja, motorn mår inte bra av att stå på tomgång heller, kall motor + tomgång = ingen smörjning i toppen. Motorn mår bäst av att man kör iväg så fort man har startat den, och varmkör den försiktigt. Och startar man den då å då på vintern får man bara en massa kondens mm i motorn.
 
Kolla så att kontakten inte kärvar till stödet.:)
 
lyssna så att insprutningen går igång när du vrider på nyckeln, ska tjuta liten stund.. hade samma prob med min...ett relä som brukar krångla
 
Vad gör ni med era hojar? Hag har haft Gammelretta, insprutsretta och några nyare gixxer1000 och Jag har bara ställt hojarna i garaget och glömt dessa under vintern och på våren så har de startat som om Jag nyss kört dem. Har aldrig plockat ur batterier och fjompat mig.

lyssna så att insprutningen går igång när du vrider på nyckeln, ska tjuta liten stund.. hade samma prob med min...ett relä som brukar krångla

Det är matarpumpen...
 
Last edited:
TACK för alla svar!!!!!
Har löst bekymmret tackvare forumet, Jag hade nämligen satt tippsensorn på fel håll alltså 180 grader fel, Hojen trodde ju att att den var upp och ner.

Dumma dumma mig!!! Men tack som faan för snabba svar.

Hur ska jag bevara hojen nu tills april/Maj??? Vill ju att den ska starta direkt sen.

Full tank, dra ut batteriet eller va där det som gäller?

MVH// Micke
 
Fylld tank är jättebra, speciellt bra var det runt tiden kring andra världskriget och du skulle ställa undan en Nash-39 några månader.

Dra ur batteriet kan du eventuellt:rolleyes: skita i faktiskt. Kanske underhållsladda istället.


I övrigt är det verkligen onödigt att göra något annat än att ställa hojen under ett tak. Gärna inomhus.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top